Ikke igen!

Jeg er lige kommet hjem fra København og finder Victor med gener i det ene øje (han har øjet halvt lukket).
Jeg frygter lidt at det er øjenbetændelse igen, men nu vil jeg lige se om det er gået væk imorgen.

Skal jeg være bekymret, eller har han bare leget for vildt og er rendt ind i et eller andet?

Du skal i hvert fald være opmærksom - det er altid en god start :slight_smile:

Har du noget sterilt saltvand i huset eller kender du én, der bruger kontaktlinser? Hvis du kan få fat i det, kan du væde en vatrondel eller andet fnugfrit med det og forsigtigt køre den henover øjet (der ikke behøver være åbent) fra inderste til yderste øjenkrog.

Og hvis du ikke har det, er det et must at have til en anden gang :slight_smile:

Jeg :kryds::kryds::kryds: for, at det er en uskyldig omgang, som kan tages i opløbet. Han kan jo have fået noget i øjet, der sidder og irriterer og det bør du kunne få ud på denne måde.

Sådan fandt jeg også Charlie en dag, efter han havde rendt rundt steder som han måske ikke burde være sådan ellers - jeg holdt øje med det og overvejede også dyrlægen, men det var efter lukketid, så ville lige se det an til næste dag. Og næste dag så øjet fint ud, og var helt åbent igen. Jeg tror han har fået noget i øjet eller er rendt ind i noget. Krydser fingre for at det er det samme for Viktor :kryds:

Men som Temple Bar skriver så prøv at rense det hvis du har mulighed for det, og se tiden lidt an. Forsvinder det ikke, så må du en tur til dyrlægen - men han kan jo godt bare være rendt ind i noget / have fået noget i øjet.

Er det ikke ham dyrlægen har sagt, har noget “øvre luftvejsinfektion” :?
(undskyld, hvis jeg husker forkert).

Et typisk tegn på herpesudbrud, er løbeøjne. Hvis det kun er klar væske, ville jeg ikke gøre noget.

Jeg drypper faktisk satvandet ned i øjet, som der er problem med… Det har hjulpet mig en del gange.

Sørg for ikke at stresse ham, det kan godt udløse sådan noget, hvad end det er…

hvis du har mulighed for det - så få fat i de der små sterile ampuller med saltvand (dem har dyrlægerne også)

dryp øjet og tør efter med en fnugfri eller en vatrondel… det gør jeg selv hvis jeg er i tvivl om mine har fået noget i øjet… det kan tage meget i opløbet

Tak for svarene folkens :slight_smile:

Hans øje ser fint ud idag, så tror bare at han måske er løbet ind i et eller andet.
Han er en lille klods engang imellem :tihi:

Jeg har selv lavet saltvand et par gange til Minis øjne, tror nok det er en teske til 1 liter vand men er ikke sikker. Tror nok det var Lis der fortalte mig den dengang

Det lyder godt der ikke ser ud til at være noget i vejen med det lille pus :slight_smile:

Jah, det lyder meget rigtigt. Helt præcist er det 9 gram salt til 1 kg vand. :ok:

Vil dog lige gøre opmærksom på at man ikke må bruge hjemmelavet saltvand til at dryppe i øjnene, kun til at tørre dem med. Det er nemlig ikke sterilt eller filtreret for partikler, der kan irritere øjet.

[quote=Tea;427136]Jah, det lyder meget rigtigt. Helt præcist er det 9 gram salt til 1 kg vand. :ok:

Vil dog lige gøre opmærksom på at man ikke må bruge hjemmelavet saltvand til at dryppe i øjnene, kun til at tørre dem med. Det er nemlig ikke sterilt eller filtreret for partikler, der kan irritere øjet.[/quote]

Jeg tørrede også kun, men det tog det hele.

HUSK at det skal koges og køles ned før man må bruge det.