Hej
har nogen prøvet at
uddannederes kat for at bruge et toilet ? (normal toilet , ikke kattebakke )
Jeg har besluttet at træne min kat , men for at uddannelse jeg har brug for strøelse , der kan skylles i toilettet. har du nogen forslag til en sådan kuld , som jeg kunne purhcase på fyn ?
Nej, det har jeg ikke. Det er kattens naturlige instinkt at den gerne vil grave og dække sin afføring af stort og småt til, så derfor bruger jeg en alm. kattebakke og fint klumpende grus, som virker til at tilfredsstille det behov bedst.
Jeg vil derfor ikke anbefale dig at gå igang med projektet med din kat. Men skal du endelig gøre det, så se eventuelt til ikke-klumpende grus eller kattegrus af træpiller.
Nu kan katte jo nemt komme til at ramme ved siden af, når de skal sidde og balancere på et toiletbræt mens de gør deres, og det synes jeg er alt for uhygiejnisk til mig når jeg skal bruge samme toilet. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være bedre end at sætte en kattebakke frem til dem.
tak, jeg ikke tænke over det ! Er det obligatorisk at sprøjte dem før brug?Jeg tror min kat er beregnet til at bruge toilettet … hun er bare hele tiden nysgerrig og klatring der. hun også klatring på vandet boksen og skylning toilet meget ofte for sjov.og hun gør ikke ligesom kattebakke, som hun altid træder kun på kattebakke sider , undgår at røre sandet , selvom det er ren.
og jeg ikke bede om udtalelser skal jeg gøre det eller ej, jeg er sikker på i denne situation er det en god løsning for mig og katten
På et debat forum kan du ikke bede folk om ikke at kommentere/debattere.
Jeg tror at det der greenwoods nye grus man kan købe på zooplus.dk ville være meget godt til den slags.
Jeg har også en kat som er meget nysgerrig og også skyller ud i toilettet når han kan komme til det. Men han bruger en kattebakke med grus han kan grave i, fordi at det er naturligt for ham.
Det ved du så nu. Her er rigtig mange brugere som går rigtig meget op i katte. Og alle aspekter omkring katte. Adfærd, fodring, sygdomme osv. Så det er et sted med utrolig megen viden om katte, og folk som siger hvad de mener. Hvilket betyder at hvis man har et spørgsmål, så får man ærlige svar og andres erfaringer at vide, også selvom det måske ikke lige var det man havde lyst til at høre.
Og hvis man leder efter en “hurtig og nem” løsning, så får man nogen gange at vide at det ikke er den rette fremgangsmetode.
Til gengæld, så får man også at vide hvad man i stedet kan gøre, og indimellem kræver det lidt arbejde af katteejeren. Men sådan er det nogengange at have dyr.
Hvis du endelig vil praktisere det, så vil mit råd være, at katten forsat har en rigtig kattebakke til rådighed. Så har den da trods alt valgmuligheden.
Jeg vil ikke anbefale projektet. Mange har prøvet og vendt tilbage til at bruge en almindelig kattebakke.
Du insisterer på at prøve, derfor kommer jeg med dette link til Litter Kwitter systemet www.litterkwitter.com - husk endelig at følge instrukserne nøje! ellers er projektet dømt til at mislykkes på forhånd…
Jeg bruger selv det grus, der hedder Cat’s Best Øko Plus (Cat's Best Original kattegrus | zooplus.dk). Det kan skylles ud i toilettet. Det er smart og nemt, når man har kattebakken stående ved siden af sit eget toilet. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg selv synes om det med at toilettræne sin kat - men held og lykke med projektet.
Jeg tror, det er den her, jeg har haft: Katzenstreu online bestellen, günstig kaufen | zooplus
Ud over at det kunne smides i toilettet, var jeg ikke ret imponeret, mest fordi mine katte havde en ide om, at med det i, kunne bakken kun bruges een gang - derefter blev man nødt til at besørge et andet sted.
Jeg har også overvejet at træne på toilet, men har valgt det fra, da deres afføring og urin siger en del om deres helbred, og det vil jeg gerne kunne følge ved t tømme bakken. Hvor træt af den tjans jeg så end er…
vi går i Danmark ret meget op i at dyr behandles så deres naturlige behov tilfredsstilles bedst muligt. I andre lande er det smart at fjerne kattes klør, lade dem bruge et menneske toilet. Det er også smart at lade hunde bor i bur. Og meget andet.
Det får vi så til Danmark som det nye sort via facebook, your tube mv
-men det gør altså ikke at det er bedre eller mere korrekt.
Sund fornuft er slet ikke så ringe i forhold til at holde dyr