Ikke-støvende træpille-kattegrus

Jeg har for nylig skiftet til Cat’s Best Øko Plus kattegrus fra zooplus. Det er jeg super glad for, for endelig endelig endelig - lugter her nærmest ikke af kat, og det er super nemt at rengøre. Eneste minus er at det støver en hel del - særligt når jeg renser bakkerne går det lige i lungerne, og det er ikke just behageligt. Er der nogen, der har erfaring med et lignende kattegrus, der ikke støver på samme måde?

Jeg har længe brugt træpille kattestrøelse fra super best, har du prøvet den…? Lidt støver den måske, men ikke noget som har generet mig og jeg har også sarte lunger…

Desværre nej. Jeg har altid kun brugt klumpende fint grus.

Men altså… Bliver nødt til, at høre om du har prøvet Everclean? Jeg skiftede fra Extreme Classic og GGM til Everclean. Der er virkelig en verden til forskel. Jeg kan aldrig lugte kat. Det kunne jeg jævntligt før.

Mine forældre og søskende kan heller ikke lugte kat, og hvis der var nogle der er meget meget emsige med det, så er det altså dem!

Jeg er virkelig glad for skiftet!! Hvis du ikke har prøvet det, burde du virkelig. Det støver heller ikke! :thumbup::thumbup::thumbup:

[QUOTE=DK Jannam;562150]Desværre nej. Jeg har altid kun brugt klumpende fint grus.

Men altså… Bliver nødt til, at høre om du har prøvet Everclean? [/QUOTE]

Hvis det er de der hvide krystaller, så har jeg prøvet det, og misserne var ikke just vilde med det. Synes også det så klamt ud når det langsomt blev gult - havde bare lyst til at skifte det hele tiden… Men jeg er enig i, at der der slet ikke lugtede i den periode.

Idéen med at skifte fra alm. klumpende grus som f.eks. Extreme Classic som jeg har brugt er, at man kan lægge det af træ ud i haven. Jeg forsøger nemlig at få mine katte til at træde af på naturens vegne udendørs. Og de andre typer grus er ikke økologisk nedbrydelige, derfor valgte jeg træ.

[QUOTE=Bornholmeren;562149]Jeg har længe brugt træpille kattestrøelse fra super best, har du prøvet den…? Lidt støver den måske, men ikke noget som har generet mig
og jeg har også sarte lunger…[/QUOTE]

Er den klumpende?

[QUOTE=Bamselette;562153]Hvis det er de der hvide krystaller, så har jeg prøvet det, og misserne var ikke just vilde med det. Synes også det så klamt ud når det langsomt blev gult - havde bare lyst til at skifte det hele tiden… Men jeg er enig i, at der der slet ikke lugtede i den periode.

Idéen med at skifte fra alm. klumpende grus som f.eks. Extreme Classic som jeg har brugt er, at man kan lægge det af træ ud i haven. Jeg forsøger nemlig at få mine katte til at træde af på naturens vegne udendørs. Og de andre typer grus er ikke økologisk nedbrydelige, derfor valgte jeg træ.[/QUOTE]

Ever Clean er ikke crystaller… Kan anbefale det, har lige prøvet det, og overvejer at skifte fra Extreme Classic til det…

Nej… det bliver til savsmuld med tiden… Jeg hælder en hel pose i en stor kattebakke og behøver ikke skifte mere end en gang om ugen… Det store fjernes selvfølgelig med det samme… Jeg har tre katte… Jeg kan godt lide at sende noget til forbrænding som bliver til god fjernvarme :slight_smile:

jeg bruger det fra feline porta. Det klumper, støver som hoveregel ikke og duter godt af frisk træ. Ingen kan lugte her bor katte