Billy er chokolade tabby harlekin siameser… Vist nok, ikke @AnnepP ? ![]()
Han er meget lys. ![]()
Jeg mener, at man i gamle dage kaldte siamesere som Jasper og Billy for seychellois. ![]()
Ja.
Det bliver så godt. ![]()
Åååååh ![]()
Nej
Det var de helt hvide som Solo. I gamle dage var siameser med hvid ikke godkendt ![]()
Godt at du kan rette mig. Jeg var sikker på, at det var siamesere med ‘rod i masken’, som blev kaldt det. ![]()
Der er jeg ikke enig…
Mr fik sin tavle det år, hvid i siameser blev godkendt. Anne trak lige tiden med at søge stamtavlen, for at han kunne have en godkendt farve. For før 2006 ville han havde haft en ikke anerkendt farve og havde været riex, men efter 1 januar 2006 blev han fd lo.
Siameser med hvid i deres maske hed SYS pga det hvide og balineser med hvid i masken hed SYL farve 0x(mængde hvid) 21 uspeciferet tabby
Og helt hvide hed foreign white alias sia w hvis den har blå øjne… i gamle dage… host… 20 år siden… host…
Og var indikere at han er langhårs bærer
Hold op
ja sgu da! Undskyld @Lovehjerte jeg er fuld af fup
(jeg har virkelig haft en underlig dag
)
Fejl kan så nemt ske. Lige det der fik mig til at gå i min mappe med savnede katte…
Og jeg overvejde at spørge anne hvad navn hendes hvide sia havde på tavlen dengang… for om det var noget de hvide hed dengang kan jeg ikke huske eller om det navn også var sløjfet der.
Balineseren er jo også først anerkendt i 70erne (https://archive.dso.dk/Blad/artikler-4-5-6/3-2004-balineseren.pdf)
Og andre farver en brun tog også adskillige år efter anerkendesen af brun for at blive tilladt…
Cinnamon er også en meget ny tilføjelse
Alt forladt.
Jeg er selv ramt at en solid omgang hjernetåge i øjeblikket.
F.eks. har jeg i dag formået at glemme ordet for tomat, så da min mand handlede ind, måtte han selv finde ud af hvilken rød, rund ting det var, at vi manglede.
![]()
Hvor er de søde og smukke allesammen ![]()
Det kender jeg alt for godt ![]()
Hjernetåge er det absolut værste ved det overgangshalløj ![]()
Jeg har været på killingebesøg (og Annebesøg
) igen i dag.
Killingerne er nu 12 1/2 uge og om en måneds tid flytter Billy og Jasper hjem til miiiiig. ![]()
Jasper
Billy
Tenille
Nelly Jelly
Det bliver så godt ![]()
![]()
![]()
Ja det gør så. De er sådan nogle dejlige ‘syameserboyses’. ![]()
Smukke smukke killinger ![]()
Altså jeg kan sørme slet ikke se de grimme nuttede kysseklare spilopmager øjne og snuder nix overhovedet slet ikke ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Til gengæld må du vel kunne få øje på deres ører ![]()