I går var jeg på besøg hos Anne for at gramse på hendes syvende siatalerkuld. Og tage billeder, naturligvis, for det er et must.
De fire små killinger er nu 6 uger gamle, og nuttethedsfaktoren er helt i top. Samtidig er de så småt ved at vise deres personligheder, og det var skægt at opleve både udadvendte Billy, forsigtige Jasper, milde Tenille og farlige Nellie Jelly.
Som de fleste af jer ved, mistede jeg to af mine fire katte i marts, så jeg står nu i en situation hvor jeg har brug for mere kat. Noget som i øvrigt også i høj grad gør sig gældende for Fritzz og Nuts. Vi er om noget blevet klar over, at siatalere er flokdyr.
Derfor spurgte jeg tidligt Anne om hun ville have mig i tankerne, hvis der kom en passende dreng, og det ville hun gerne… Og da der så kom to, spurgte min mand om det mon ville være muligt at købe dem begge, og jaeeh…
Så hvis alt går vel, flytter Billy og Jasper ind hos os til juli.
Kæft hvor gør det godt at læse!
Og hvor glæder jeg mig til at se mere til de to drenge, det er godt nok et smukt kuld!
Jasper smeltede mig på første billede af ham.
Han ligner også en virkelig sød og forsigtig dreng. Men tænker det stadig er “i forhold til racestandarden”.
Det er altså nogle vidunderlige farver det kuld har! Nellie Jelly og Tenille er godt nok nogle virkelig smukke små tortie piger (siger hende der er kræsen med tortie).
Tak. Det bliver så spændende.
Som skrevet kan vi virkelig mærke, at både Fritzz og Nuts mangler putte/legekammerater. Det har været voldsomt for os alle at gå fra fire til to katte så hurtigt, så jeg er ret sikker på, at det vil blive super godt for dynamikken. Selvom både onkel Fritzz og tante Nuts naturligvis vil synes, at de er frygtelige i begyndelsen. Men så har de to små hinanden. Vi tror og håber i hvert fald, at det bliver godt.
I øvrigt er jeg enig i, at det bare er det fineste kuld. Jeg er vild med deres forskellige udtryk. Det er noget af det, der er helt særligt ved siatalerkuld; at de kan være som små blandede bolcher.
Annes. Anne arbejder ikke som sådan med temaer. Eller med bogstaver. Hun kalder bare kattene det, hun føler for - det skal bare være fedt, og gerne lidt sjovt.
Således har jeg tidligere åbnet mit hjem for DK Ilikethis Dirty Fritzz, DK Ilikethis Fatboy Finn og DK Ilikethis My Blue Forget Me Nuts.