Import af ting til katten fra USA?

Ind imellem læser jeg mails hvor der er links med ting man kan købe fra f.eks. Amerikanske hjemmesider. Jeg ved at man uden de store problemer kan importere ting til kattene via Europæiske hjemmesider - man hvordan står det til med at importere fra USA ?
Nogen der har prøvet det ? Gør det jævnligt ?
For så vil jeg gerne høre omkring udgifterne ved det ( told, moms m.m.).
Det er kun til privat brug men jeg ved ikke om det gør en forskel.

Er der forskel på om det man køber er f.eks. en shampo og så om det er ting der snærper hen ad medicin ( Lycin, colustrum, vitaminer) ??

Teresa

Jeg har købt en del ting derovre, men for at undgå told ect. får jeg det sendt hjem til en veninde derovre, som så pakker det om og sender det til mig som gave…så undgår man alt det kedelige med at de snupper tingene…

Jeg kan ikke huske hvor lang tid det er siden jeg sidste gjorde det, men da var grænsen 800 kr. hvis man ville importere toldfrit.

Jeg syntes at reglerne er så svære at hitte ud af…
Jeg undgår helt USA og køber i England nu.
Man skulle fisme tro, at tolderne havde været på udvidet kursus for at nappe os hårdtarbejdende danskere!! :p:p

Nogle ting mener jeg faktisk det kun er omkring 80 kr du kan købe toldfrit…og det er inkl. porto.
Og tit er portoen jo i sig selv større…

[quote=Teresa Guldager;465655]
Er der forskel på om det man køber er f.eks. en shampo og så om det er ting der snærper hen ad medicin ( Lycin, colustrum, vitaminer) ??

Teresa[/quote]

I USA bestiller jeg altid Probiocin (det fås ikke andre steder) jeg har både betalt og ikke betalt told)

Lycin, colustrum, vitaminer - det ville jeg købe i UK eller Tyskland

grænsen er 80 kr :thumbdown:

læs mere her…

told og moms er i princippet ok - men ‘importgebyret’ på 160 kr…rent optrækkeri :thumbdown:

Jeg køber ikke katte ting i USA. - Men jeg har købt meget af mit tøj i USA. - Jeg har været heldig at slippe stort set alle gange. - Men de få gang jeg blev snuppet i tolden, får jeg en ekstra regning på 42% mener jeg det er. Det er af pakkens pris OG fragten. - Om dette er et svar du kan bruge ved jeg ikke. Men nu er det her. :slight_smile:

[quote=Musashi;465688]grænsen er 80 kr :thumbdown:

læs mere her…

told og moms er i princippet ok - men ‘importgebyret’ på 160 kr…rent optrækkeri :thumbdown:[/quote]

De 80 kroner gælder for moms, ikke for told - men det er stadig moms af både pakkens værdi og fragt :frowning:

Man kan handle toldfrit på internettet fra et ikke-EU land for ca. 1.300 kroner (kan hurtigt findes på skats hjemmeside, hvis man vil).

Jeg har selv haft købt enkelte ting fra USA og er indtil videre sluppet. Det eneste, der er blevet åbnet af tolden, er to CFA-årbøger - og de gik stadig gratis igennem (altså hverken den ene eller den anden afgift).

Så man må nok prøve sig frem, men være forberedt på, at det kan koste ekstra :slight_smile:

Jeg har en enkelt gang importeret nogle småting til miniaturer… bitte små lerpotter ,miniature haveredskaber osv… og det var rigtig mange penge jeg skulle betale i told og moms… især i forhold til hvad det var for varer jeg importerede. Derfor handler jeg ikke i usa men udelukkende i europa.

[quote=Lis Dahlstrøm;465673]I USA bestiller jeg altid Probiocin (det fås ikke andre steder) jeg har både betalt og ikke betalt told)

Lycin, colustrum, vitaminer - det ville jeg købe i UK eller Tyskland[/quote]

Hej Lis,

Kan du give mig link til sidder i UK/Tyskland hvor jeg kan købe colustrum og vitaminer ? Jeg fik et par links til USA sider med rigtig spændende ting af den slags men kan godt se at det nok ikke er en god ide :uha:

I gamle dage brugte jeg et vitaminpulver til mine katte der hed SA37. Det blev forbudt i Danmark fordi der er/var benmel i :doh:

Det var simpelthen det bedste vitamin der fandtes.

Hvad jeg har brug for nu er helst et pulver ( det er altså meget nemmere at bruge) - gerne en blanding af colustrum og vitaminer - men kan da også bruges i hver sin bøtte :tihi:

Det irriterer mig ekstremt at det skal være så svært at få fat i ordentlig vitaminpulver der kan bruges til katte.

-GRR

Teresa

Colostrum her:
http://www.immunecare.co.nz/product2.html#immu

Lysin her:

noget med fragtfrit over et eller andet beløb - de har mange spændende ting …

Vitaminpulver - der melder jeg pas …

Jeg har nu checket og grænsen er lidt lavere end det, men hvis varens pris ligger mellem kr. 81 og kr. 1.150 (og varen købes på internettet af en privatperson fra et ikke-EU land) gælder følgende regler

Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.
Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.
Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.