Import fra England

Jeg er blevet spurgt af en engelsk opdrætter, hvordan man lettest og mest “smertefrit” (altså helst som pet in cabin) får en killing fra England til Danmark?

Så vidt jeg ved - men reglerne kan have ændret sig siden - kan man ikke flyve pet in cabin direkte fra England til Danmark, men skal rundt om f.eks. Hamburg.

Gælder det stadig?

Jeg har aldrig hørt, at der skulle være problemer England til Danmark - kun problemer modsatte vej.
Men skal ikke kunne sige det mere sikkert, da det aldrig har været aktuelt for mig.

Jeg ville vente til efter d.1.1.12, når alle ind- og udrejseregler fra UK ændres;)

Én ting er, at rabiesreglerne ensrettes i EU pr. 1. januar, men det ændrer ikke nødvendigvis på DEFRA’s regler om, at man kun kan flyve dyr ud af enkelte lufthavne og at SAS ikke flyver pet in cabin fra England og Irland. Hun er ikke interesseret i at lade katten flyve cargo :slight_smile:

Katten skal derudover til Danmark i september, så det er en løsning før regelændringerne, der skal findes :slight_smile:

Jeg tror den mest smarteste løsning er den længe vej, for tror stadig den regl er i kræft… Den langevej er med bil gennem tonellen og ser den vej rundt og gennem tyskland…

Der er nu flere muligheder end det og rent faktisk har jeg i mellemtiden fundet ud af, at KLM flyver direkte Heathrow-København og accepterer pet in cabin. Jeg fik bare svaret Camilla, før jeg søgte på den tanke, jeg havde haft på vej hjem fra arbejde :slight_smile:

Ett annat alternativ är med DFDS-färjan från Harwich till Esbjerg :slight_smile: Det tar visserligen tid men om det är problem med att övertala flygbolagen till pet in cabin så, varför inte :?