Indboforsikring

Hej kattetosser :hjerte::ok:

Jeg tænkte på - hvor har i jeres indboforsikring og hvad giver i om året? Er der nogle steder i vil anbefale/ikke anbefale?

Jeg står i den situation at jeg pludselig er blevet alene. Og hvor forsikringen før kørte igennem min kærestes fagforening der gav en god pris er dette ikke længere muligt. Men det er en ren jungle synes jeg!

Håber i kan give nogle inputs… jeg er mildt sagt drøn forvirret :ups:

Vi har Alka, de har været gode i alle årene og er absout ikke blandt de dyreste. Om de er de billigste ved jeg ikke, de paser til vores behov og de få gangevi har haft brug for dem har de betalt ved kasse et lige med det samme :slight_smile:

Jeg ved ikke hvad vi giver fordi vi har alle vores forskellige forsikringer slået sammen dér.

kigger lige med :slight_smile:

vi har mondux forsikring(det gamle rasmussen assunrance) og vi kan ikke finde billigere forsikring nogen steder, vi betaler 1320 kr om året. det kan gøres billigere hos dem, hvis man ikke har mange værdier, ca 1000 kr om året. vi er dækket op til 460.000 kr i indbo plus der så er værktøjsforsikring for 23000 kr, smykker for 46000 kr, div kunst og samlinger, 23000 kr, retshjælp 75000 kr, cykel 9200 plus ansvarsdækning ved personskade 5 mill og tingskade op til 2 mill. udover det dækker den el-skade og rejseforsikring.

vi har så kun god erfaring med dem, da vi skulle anmelde en skade på bilen, fordi en nød havde parkeret sin indkøbsvogn ind i siden på vores bil. det hele gik smertefrit og hurtigt

Vi har Alka til alt hvad der har med forsikring her hjemme - Jeg må melde pas på hvad den koster. Den var i hvert fald billigere ned, var det Privat sikring de hedder, som vi havde før.

Jeg har Alka. Pris ca 1600/årligt. Der er ingen grænser for indbo, men slevfølgelig grænser på smykker, cykler (det er altså reeet så højt beløb) og andre værdier. Man kan få den lidt billigere med visse fagforeninger. Ansvar ved personskade og ting skade er henholdsvis 5 og 2 mio.

Har aldrig haft problemer med dem - og generelt ligger de fornuftigt i pris. De er desuden kåret som Dk’s foretrukne forsikringsselskab 7 ud af de seneste 8 år - eller noget i den stil. Og jeg gå ud fra det er fordi folk er tilfredse med servicen…

jeg har bauta - men det er jo så fordi jeg er ergo… :slight_smile: (det er vist for alle i “sundhedssektoren”)
som studie-“tilbud” giver jeg hele 680,- om året :tihi:

Købstædernes forsikring … stor fordel hvis du har tæpper eller hårdhvidevare eller andet el for de giver mere for tingene hvis det bliver skadet.

har haft dårlig erfaring med Top Danmark og tre kroner forsikring (man kan lige så godt sige codan for de er lagt sammen men har 2 forskellige navne)

Jeg havde GF, men har lige skiftet til Danske Forsikring - det gav lidt billigere rente på mit banklån.

Kommer lige med et spørgsmål som også passer lidt ind. Vi har forsikring igennem IDA (ingeniørenes fagforening som er igennem TRYK) men deres forsikring gælder ikke, hvis det er ens kæledyr, der har lavet skade på ens ejendele. Dækker jeres forskring ødelæggelser skabt af kæledyr?

Eller også er alle de af deres kunder, der får en seriøst god pris, fordi de er medlem af en eller anden fagforening, bare rigtigt godt tilfredse med det tilbud :wink:

Jeg har pt Danske Forsikring. Det er ikke verdens billigste, men indtil min bilforsikring hos Mondux udløber om to år kan det ikke betale sig at skifte (medmindre jeg flytter til Mondux, selvfølgelig ;)), for de bedste rabatter opnår man typisk ved at samle sine forsikringer (mindst tre) samme sted.

Vi har alle vores forsikringer hos GF og har været rigtig glade for dem. Senest her, hvor jeg blev ramt af bil og brækkede benet. Da modparten jo bare “forsvandt” har det været GF, som har dækket mine udgifter, såsom erstatning af beklædning og den efterfølgende langvarige og dyre genoptræning af mit ben

En lille smule OT: Du er forhåbentlig godt klar over, at der eksisterer et selskab, der dækker udgifter på vegne af flugtbilister? Du skal jo garanteret have noget mengradserstatning efter den omgang og det dækker de også.

Om man har et godt forsikringsselskab finder man jo først ud af den dag man skal bruge det. Jeg har haft mange forsikringsselskaber gennem tiden, men har aldrig brugt dem, så kvaliteten af dem kender jeg faktisk ikke.

Heldigvis :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;757826]Eller også er alle de af deres kunder, der får en seriøst god pris, fordi de er medlem af en eller anden fagforening, bare rigtigt godt tilfredse med det tilbud :wink:

[/QUOTE]

Hihi - se DET kunne sagtens være… Var nu heller ikke derfor jeg valgte dem - meeeeen det lyder da godt *GG

Vi har tjenestemændenes, men de er jo ikke sådan bare at få, der skal man være ansat i offentlig regi…men det er billigt, og de har altid været klar ved det mindste…