Indbydende forbudt tissested

Ihhhhh— Det ER lige før, jeg tænker opgivende på det jeg skal til idag… Jeg som har “Ajaxét” det helt vildt meget… Så tror da F*****, at kattene syns det dufter indbydende… Troede jo, det kunne fjerne lugten tsk tsk tsk-tihi

Åhh det er du skam ikke den eneste der har troet -mai

Det bedste middel, især når det nu er trægulv, er ganske almindelig brun sæbe smurt på stedet i ca. et døgns tid. Derefter afvask og lugten skulle være væk.
De fleste andre midler synes katte er tiltrækkende. Klor virker på nogle katte ligesom kattegræs, de ruler sig i det.
Der er også kommet et nyt middel, Urin-off, der skulle være godt til at fjerne lugt.
Marina

Åh det lyder da godt… Og ja, brun sæbe ER nu engang godt til trægulve… At jeg ikke har tænkt på det, er jo fordi jeg troede det skulle være noget stærkt lugtende som Ajax, der skulle fordrive lugten… At det så virker modsat, anede jeg jo ikke…

Men nu er der efterhånden en hel mulig liste… (Gad vide, hvordan gulvet ser ud bagefter mine “angreb”??
R10
Citronolie
Kamfersalve/olie
Eddike
Sprit
Brun sæbe
Urin-Off

-jeg har noget “Probat” stående til vask af ubehandlede trægulve. Det skulle ligesom “lukke” porene i træet.

Så er det lige, jeg ville spørge jer, OM Probat er giftigt for katte osse, for så vil jeg da slet ikke tænke på at bruge det…

Min tanke var, at hvis jeg kunne få lugten væk, at bruge Probat bagefter, således at skulle det ske igen der, eller et andet sted på gulvet, så trænger det ikke lige så dybt ind i træet…

Men er det gitigt for katte, så er det yt med det…

(Tænker, det bliver sikkert den reneste plet på det træguld, når jeg er færdig med “forsøgene”-tihi)

Hende jeg var til foredrag med sagde at man skulle bruge et svanemærket rengøringsmiddel og så bagefter skulle det tørres over med sprit.

Jeg har kigget på Rodalon.
Jeg ved ikke helt om det indeholder klor eller ej
Såvidt jeg kan se på nettet indeholder Rodalon alkyldimethylbenzylammonium - chlorid også kaldet benzalkoniumchlorid, men nu er jeg ikke den store fysiknørd så ved ikke lige om chlorid er noget helt andet end klor.
Jeg fandt dog også et sted hvor de skriver at aktivstofferne i Rodalon er saltforbindelser på samme måde som køkkensalt. Rodalon indeholder ikke klor og afgiver ingen klordampe, heller ikke når det blandes med syre.

Så ja, jeg tror måske ikke de indeholder klor alligevel, men nu er jeg forvirret. Er ret sikker på hun sagde der var klor i, men kan selvfølgelig være jeg husker forkert og det var noget andet. Det var ikke fordi det skulle være giftigt, men noget med der var noget i som kunne forstærke adfærden.

Nå, men hun anbefalede i hvert fald svanemærkede rengøringsmidler og sprit.

Vi har haft problemer pga noget stress med de gamle, hvor de skulle vise hvem der bestemte, går jeg ud fra. Vi købte Urine Off på nettet og det så ud til at virke 7-9-13 -thumbs

Lyder virkeligt godt Denise…

Har lige været inde og læse om det, og bestilt en flaske…

Se nu stod der så osse lidt om, HVAD urin indeholder og hvorfor det er så svært at neutralisere…

Jeg er meget spændt på det produkt…
Her er linket til det:http://www.frupoulsen.dk/product317-261.html

Jeg ville starte med Feliway og R10

eddike virker IKKE på mine katte har jeg måtte sande her til morgen…jeg gav gulvet godt med edike i går men i dag lå der et “uheld” midt på stuegulvet da jeg stod op…fatter nada af det, for “normalt” plejer jeg at skulle hen og løfte sofaer osv for at finde de små “uheld”…

Jeg vil også anbefale Urine Off. Og hvis man så samtidig køber en black light, kan man checke, at man rent faktisk har fået det hele fjernet.

Alle rengøringsmidler er ikke særligt katte-egnede - også R10, brun sæbe m.m. Så jeg ville under alle omstændigheder ikke tillade dem adgang der så længe der er “smurt” noget på, og jeg ville skylle hysterisk efter med almindelig vand -thumbs

Feliway er ikke giftigt:-)

Justice: Samme her! Da jeg lige havde fået Tara hjem, smuttede hun fra mig og SPRANG OP I EN SPAND MED RODALON!!!

Uha heldigvis ville hun gerne i bad!
Pyyyha