Jeg har et stort problem…
Engang, da Lillebror var lille, og inden han blev kastreret, fik han en dag et uheld på gulvet i soveværelset. Han tissede en stooor sø, på det ubehandlede trægulv.
Jeg vaskede det øjeblikkeligt. Men uanset hvad jeg har vasket med, bliver det sted ved med at være et indbydende tissested… Dog er det ikke gået galt der siden, men de snuser interesseret dér, og det HAR været tæt på et par gange, at de har været ved at sætte sig og tisse der.
Der er rene kattebakker, da jeg renser dem 3 gange dagligt…
Er der nogen af jer, der ved hvad jeg skal gøre, for at fjerne interessen fra det sted. Er bange for at den bliver for stor en dag og de sætter sig der og tisser alligevel…
Mine katte er renlige, men de må jo kunne lugte, trods adskellige afvaskninger af trægulvet, at Lillebror engang tissede der…
Jeg har prøvet med sølvpapir (Lillebror havde nær ædt det)
Jeg har prøvet med bitterspray. Men såser det bare ud som om de snuser videre med lukkede øjne…
Jeg har prøvet med: Wash and get off spray" fra Trixie, men intet hjælper, de er lige interesserede alligevel…
Vask med alm. eddike - smør enten citron- eller kamferolie på - eller bid i det sure æble og sæt en kattebakke på stedet.
Du kan jo også prøve at sætte en skål med tørfoder på pletten.
Ja jeg vil prøve med at vaske med Eddike, og smøre Kamfercreme på. Jeg kan ikke sætte en kattebakke der, ej heller en skål med tørfoder, da det er lige inden for dørtrinnet til soveværelset…
Jeg har lidt af samme problem med min den mindste kat, så jeg tænkte på om det der “gå væk kat” virker? (har hørt fra en veninde man kan købe noget ved dyrehandleren som - for kattene - skulle gøre at de ikke har lyst til at lave noget på gulvet)
Her er problemet at så snart jeg har fået stoppet den lille ét sted så prøver hun andre steder og det gør de steder ret indbydende for de andre, så det er et helvede lige nu…det skal lige siges at den lille er en killing på 8-10 uger som ikke har haft en kattemor der har passet på hende…
[QUOTE=Ronja;73033]Jeg har lidt af samme problem med min den mindste kat, så jeg tænkte på om det der “gå væk kat” virker? (har hørt fra en veninde man kan købe noget ved dyrehandleren som - for kattene - skulle gøre at de ikke har lyst til at lave noget på gulvet)
Her er problemet at så snart jeg har fået stoppet den lille ét sted så prøver hun andre steder og det gør de steder ret indbydende for de andre, så det er et helvede lige nu…det skal lige siges at den lille er en killing på 8-10 uger som ikke har haft en kattemor der har passet på hende…[/QUOTE]
Med killinger er alfa og omega, at de kun får meget begrænset plads at løbe rundt på, indtil de er renlige.
Jeg ville begrænse hendes plads, selvom hun nu er så gammel, men du bør nok “starte forfra” med hende.
Vask i R10 det fåes i Matas - tjek om gulvet kan tåle det
Og stil en skål mad der I EN PERIODE. Så må I træde over den:-) I kan også gøre stedet uattraktivt ved at putte pebermynte elelr citronlugt på det. Lugten skal fornyes hver dag
Tak for alle svarene…
Faktisk er det rart at læse, at det ikke kun er imig, der har det problem. Jeg følte mig ærligt talt som en dårlig kattemor, når jeg ikke kunne løse problemet…
Nu kører jeg op og køber R10 og Kamfer. Så kan jeg lige fortælle senere, hvad de siger til det tiltag??-tihi
Jeg havde samme problem en gang. Et sted på mit ubehandlede trægulv var blevet indviet til tisning. Jeg prøvede alt, men det hjalp først efter en afhøvling af gulvet på det sted, og en lakering (for en sikkerheds skyld).
[quote=Charlotte Oeh.;73038]Måske Rhodalon kunne være et bud - desinficerer og fjerner lugt.
[/quote]
Jeg var for nylig til et foredrag med en fagveterinærsygeplejerske med adfærd som speciale og hun sagde faktisk at man ikke må bruge Rodalon, da det indeholder klor og dermed kan man forstærke adfærden.
Jeg har også altid brugt Rodalon. Skal lige se om jeg kan finde mine noter om, hvad det var man skulle bruge. Kan huske man skulle afslutte med at bruge sprit på området.
Uhhhh… Jeg har selv tænkt på at det måske ender med en afhøvling af gulvet.
Nu har jeg lige købt R10 hos Matas.
Så vil jeg prøve at vaske med eddike, tørre efter med sprit og så spraye R10 på, og så ellers krydse fingre for at det virker…
Nevadaisy:Jeg er da meget interesseret i at høre, når du får fundet dine noter, hvad det er man skal bruge…
For deres adfærd, er der som sådan ikke noget i vejen med… Det er bare det at lugten åbentbart er der endnu for dem, for jeg kan ikke lugte det. Men de HAR jo osse nogle gode næser…
ja de kloge siger at rodalon kun forstærker deres lyst til at tisse, man skal bruge noget der er organisk mener jeg der stod…
Men jeg synes nu det virker lige fedt…jeg har prøvet med div. midler og blandinger af sjove ting, men uden held, det eneste jeg ikke har prøvet er edike,citron og de midler der er lavet specielt til formålet…
Jeg har godt nok aldrig hørt at Rodalon skulle forstærke deres lyst - kun at det er ultra giftigt, og at man derfor skal vaske rigtig godt efter med rent vand bagefter
Til gengæld har jeg hørt at rengøringsmidler med salmiakspiritus i - såsom Ajax m.m. skulle kunne forstærke duften og dermed også lysten til at tisse der -tommelned
Vi har i Tyskland købt et “wundermittel” - der indkapsler lugt/duft molekylerne. Desværre kan det vist ikke fåes herhjemme og kan heller ikke finde det på nettet - det har ellers taget den gamle tislugt der kom fra vores afdøde huskats indendørs yndlingstissested om sommeren -thumbs
Mens vi boede i Moskva havde Victoria også udset sig et sted på gulvtæppet hvor hun tissede. Selvom det blev renset efter alle kunstens regler så blev hun ved. Til sidst satte jeg en sød kurv på stedet så hun ikke kunne komme dertil…
hehe det gjorde My også da hun var ny her, jeg havde købt en rigtig luksus puttepude/kurv til dem og den endte i skraldespanden fordi hun mente den åbnebart var lige til at sk*** i…ggg