Inde / udekat

Hej jeg har en huskat på 6 år, der altid mest har været indekat , men også har kunnet gå ud når den ville gennem en kattelem.
Den har haft et kraftig loppeangreb i sommer, der er behandlet 2 gange siden, såvel kat som hjem. Den har været ved dyrlæge, hvor den er blevet behandlet med binyrebark, penselin, b vitamin , fået en tandrensning, og fået trukket 4 tænder ud der var meget dårlige.
Desværre har alt dette bevirket, at katten faktisk kun kommer ind for at spise, men ligger ude i regn og blæst, den er slet ikke som den plejer at være. Det har stået på de sidste måneder.
Hvis jeg henter katten, går den med ind, men kun for at gå ud igen.
Appetitten er blevet bedre efter dyrlægebesøget, men jeg ville jo gerne have min gamle kat tilbage, der lå og dasede inde det meste af dagen.
Er der nogen der har gode råd. :brist:

mvh

Jessie

Jeg ville starte med at lukke kattelemmen :wink:

Luk kattelemmen og hold katten inde…
Tag en vurdering af om katten stadig har et godt helbred eller om det at den trækker sig fra socialt samvær, kunne bunde i smerter eller anden sygdom… Hvordan er kattens almentilstand ellers? har den tabt sig, spiser den som nrmalt etc…

hvis der ikke er umiddelbare helbredsproblemer, så ville jeg gå i gang med at gen-indlære min kat, hvor hyggeligt og rart det er at være hjemme hos og sammen med mig… Noget med lækre guffer, lækker vådmad, gode lange nusseture, og masser af leg…

Enig med Ann K.
Hvor længe er det siden den var hos dyrlægen?
Får den stadig binyrebark hormon (eller fik den det som depot)?
Det kan nemlig øge appetitten, men det kan afhjælpning af tandproblemer bestemt også.

arrhhhh ser nu du skriver de sidste par måneder, så det er nok noget siden den har været hos dyrlægen (så virker en depot i hvert fald ikke mere)

cassie. ude /indekat.
hun er meget mindre social , selv om hun aldrig har ville ligge på skød eller løftes, hun vil helst ligge i den anden ende af stuen eller køkkenet alene og efter 5 min rejser hun sig hurtigt op og flytter sig.
Hun slikker sig meget, er begyndt at spise fint når hun er inde ( lukker kattelemmen om aftenen de sidste 5 dage ).
Hun kan ikke li man rører for meget på hovedet, det skal så siges jeg i dag har kæmmet hende og fundet loppe afføring, det er 5 uger siden hun blev dryppet første gang og 14 dage siden sidste gang, 8 dage siden hun fik rykket tænder ud, hun ligger heller ikke på sin plads mere ( i sofaen ved siden af mig på sit tæppe )
skal jeg tage til dyrlæge igen? mvh jessie

inde / ude kat
det er 8 dage siden hun var ved dyrlæge med tænder. 3uger siden den fik binyrebark pga kløe ( lopper . den var behandlet for det )
mvh jessie