Det har været længe undervejs, men nu nærmer en udvidelse af indhegningen sig endelig Gravearbejdet trækker tænder ud - her er MANGE rødder, så jeg tager det i etaper, men skal nok nå i mål inden ferien slutter
Status i dag:
Stykket langs vejen og hen imod den nuværende indhegning. Der kommer en lille låge nederst imellem de to firkantede stolper. Så kan slamsugeren nemlig lægge en slange ind, når septik-/trixtanken skal tømmes (Den næste stolpe står skævt pga. en stor sten i dybden, men det går nok). Der er ikke lagt jord tilbage i renderne endnu.
Set fra den anden ende. Jeg står ca., hvor hegnet skal føres ud til. Jeg har ladet det væltede træ ligge til kattene (så må vi se, om de gider at bruge det )
Det har også taget sin tid Materialerne har ligget klar siden jeg flyttede ind, men tiden og overskuddet har ikke været til at indhegne resten af haven før nu.
Sidste forår og sommer blev brugt på, at beskære og rydde op, hvor jeg fyldte to 30 kubik containere med haveaffald, og jeg kunne såmænd nok have fyldt en mere dette forår Men jeg har lavet en stor kvasbunke bag udhusene i stedet til gavn for smådyr, kryb og kravl (bilder jeg mig i hvert fald ind ).
Derudover er min venstre fod kun blevet dårligere, siden jeg sidst lavede en stor indhegning (jeg har lige fået konstateret svær slidgigt i subtalar leddet efter bruddet for 11 år siden), så det giver dårlige dage og kræver hvileperioder engang imellem, og det er bare meget nemmere at planlægge efter, når jeg har dejlig lang sommer ferie
En hjemmegjort plantagning efter bedste evne
Det blå er den nuværende indhegning (huset er fratrukket arealet). Der bliver åbnet op ud til baghaven ved de stiplede linier.
Du er for sej.
Jeg har også selv indhegnet både herhjemme og i sommerhus. Men kun 115-120 i højden. Kan slet ikke forestille mig at skulle stå med de lange pæle til 180 cm højt hegn selv…
Det er girlpower der vil noget
I går oprandt den store dag. Der mangler stadig lidt småting (strømmen på toppen og lidt ekstra sikring ved lågen mv.), men i går aftes fjernede jeg noget af det gamle hegn ved huset og flyttede lågen, og så var der fri adgang til baghaven
Asta, Mitten og Frida var lynhurtigt i gang med at undersøge.
Desmond var noget mere forsigtig og sad længe ved siden af mig på trappestenen. Men han kom i den grad over det i løbet af de par timer, de fik lov at være ude. Ikke på vilkår om han ville ind, da jeg ville til at lukke vinduer og døre for natten Det endte med at han blev ude en halv time ekstra for jeg kunne slet ikke få fat i ham og de sædvanlige godbider virkede ikke