Indhegning af have - hjælp :)

Hej alle søde Kattegale!

Lige nu der bor mig og min kæreste og vores to lækre bimser i en lejet andelsbolig hvor vi har et lille frimærke af en have som er hegnet ind, således at kattene kan gå i hele haven. Haven er “kun” hæk, så hegnet er sat i hækken med en vinkel indover haven (hvis I kan forestille jer det) …

Nu er “problemet” så - vi har købt HUS! :besvimer::wehu::wehu::wehu::wehu:
Og er rigtig glade, meeeeen jeg kom til at se at haven er delvis hegn, delvis hæk og delvis stakit … Hvordan sørensen hegner jeg hele haven ind?
min kæreste mener at vi skal bygge et volier til dem, men jeg kender Tenzii godt nok til at det ikke vil passe ham at rende rundt i en lukket firkant i en del af haven mens vi går i en anden del …
Grunden er 928 m2 …

Gode forslag modtages? :kryds:

FinnFrode har samlet en masse links til katteindhegninger:

Åååh hvor blir det fedt for jer alle 4. Bliver I i Grenå ?

Og lige præcis det link Vivi har sat ind, var det jeg skulle til at give dig. Hvornår overtager I huset…og haven ? :slight_smile:

Ah sikke et herligt link!
Det skal jeg vise min kæreste - og lade ham forstå at det er muligt ;p

Jamen Camilla, vi overtager i november når vi kommer hjem fra USA, så vi holder dem inde indtil foråret :slight_smile:
Og ja, det er stadigvæk i Grenaa!

Du kunne jo også lægge nogle billeder ind her i tråden - så kan det være, at nogen har nogle gode løsningsforslag, hvis der er nogle ‘svære’ steder…

Jeg har både plankeværk og hæk på min lillebitte grund.
Plankeværket er bevidst lavet helt ‘tæt’ (altså ingen mellemrum mellem brædderne) og 180 cm højt, så der har jeg bare sat udhæng af net vinkelret på foroven. Og forneden, ved den lille sprække ved jorden, er monteret hønsenet, der er gravet ca. 10 cm ned i jorden. :slight_smile:

Tillykke med jeres hus :slight_smile: Vores have havde i første omgang kun hæk på den ene side (og den er ret dum med flere vinkler, da den ligger noget højere end vejen og garagen er gravet ind i havegrunden, så vi mangler den del til at få en firkantet have :rulleøjne: ).
Vi har lavet hegnet hele vejen rundt og så sat hæk, hvor vi syntes, det manglede. Det tager noget tid, før den bliver tæt, men den er på vej :slight_smile: Så nu kommer der til at være hæk på 2 sider af indhegningen (der er 5 i alt). I forvejen er der buskbom på vej op på en tredje side (det tager jo for evigt…) og endnu en side har høje tuja, så der er også lukket af. Så vi har kun opgangen som sådan, der ikke er plantet noget på.

Ja, det ligner lidt en naziborg :tihi:, men måske holder det så tyveknægte væk. Og den glæde, haven bringer os og kattene, opvejer det lidt vilde udseende :smiley: Med tiden vil den også blive pænere, når hækkene vokser op :slight_smile:

[QUOTE=MariaCecilie;913928]Ah sikke et herligt link!
Det skal jeg vise min kæreste - og lade ham forstå at det er muligt ;p

Jamen Camilla, vi overtager i november når vi kommer hjem fra USA, så vi holder dem inde indtil foråret :slight_smile:
Og ja, det er stadigvæk i Grenaa![/QUOTE]

Hvor henne i Grenå? :slight_smile: Vi har forøvrigt også indhegnet et stykke af vores grund (vi bor i Mastrup) men det var nu ret nemt på vores grund.
Du kan se billeder af det på min hjemmeside (som også er i FF’s linksamling)
Og tillykke med huset det bliver da dejligt for jer, både mennesker og katte :slight_smile:

[QUOTE=HeroldDesign;914012]Hvor henne i Grenå? :slight_smile: Vi har forøvrigt også indhegnet et stykke af vores grund (vi bor i Mastrup) men det var nu ret nemt på vores grund.
Du kan se billeder af det på min hjemmeside (som også er i FF’s linksamling)
Og tillykke med huset det bliver da dejligt for jer, både mennesker og katte :-)[/QUOTE]

På Svalevej Elisabeth :slight_smile:
Jeg skal have tjekket alle de fine links ud på et tidspunkt når det hele er kommet på plads :slight_smile:
Nææh, Mastrup, det er jo tæt på! :slight_smile:

[QUOTE=MariaCecilie;914042]På Svalevej Elisabeth :slight_smile:
Jeg skal have tjekket alle de fine links ud på et tidspunkt når det hele er kommet på plads :slight_smile:
Nææh, Mastrup, det er jo tæt på! :)[/QUOTE]

nemlig :heya:ka du høre jeg vinker :tihi:

:klapper: Haha, så skulle jeg godt nok have gode ører!
Er pt. på arbejde i Randers :stuck_out_tongue:

[QUOTE=MariaCecilie;914053]:klapper: Haha, så skulle jeg godt nok have gode ører!
Er pt. på arbejde i Randers :p[/QUOTE]

Nå ok, så ka du jo vinke til mig når du kører hjem, vi bor ud til hovedvejen :slight_smile:

Ej det vil jeg da gøre så!
Kører forbi hver eneste dag :wink:
Vink til en lille hvid Huyndai i10 der kommer susende op ad bakken!

Ihhhh hvor lækkert, tillykke. :slight_smile:

Vi har hegnet baghaven ind, og vi har; Hæk, raftehegn og læhegn, det gik fint. - Du kan se lidt billeder her, hvis det kan hjælpe; http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?7437-Haven-endelig-indhegnet! - Måske jeg snart skulle tage nye billeder. :slight_smile:

Vi har klaret det med hønsenet hele vejen rundt og med en vinkel ind over haven, som du selv beskriver. Nogle steder står der så bare hegn lavet af hønsenet, og der hvor der var hæk i forvejen er hønsenettet sat i hækken. På det korte stykke, hvor der kun er hegn har vi sat vinklen direkte på hegnet.

Vi endte med at indkalde familien til arbejdsweekend med fokus på at hegnet var det vigtigste. På en weekend var det helt fikst og færdigt OG vi havde også fået malet og lagt gulvtæppe. Altså i huset - ikke i haven!