Indhegning af have

Jeg har fået et problem med en nabo, der er utilfreds med at mine katte går inde i deres have, og den ene af kattene har også skidt i deres urtehave.

Og de har nu meddelt mig, at kattene ikke må komme i deres have mere. Og det er jo som bekendt svært med fritgående katte.

Det har sikkert været problemer tidligere, ingen har sagt noget til mig, og jeg har tænkt at så var tolerancen nok gensidig, måske naivt. Forstået sådan at jeg f.eks. har taget et stort slæb med nogle opgaver på fællesarealer, lever med naboernes meget larmende børn etc. Aldrig har jeg givet udtryk for, at mine naboer generer mig, uanset hvad jeg har tænkt.

Jeg har nu sendt bud efter min handymand for at få et løsningsforslag til indhegning af haven.

Mit spørgsmål går på om alle katte, der tidligere har været fritgående, vil kunne affinde sig med en indhegnet have på ca. 200 m2. I haven er der i forvejen klatretræ, træstammer, kattehuse etc.

Jeg har fire katte - og specielt de to er jeg meget betænkelig ved. Dels Gråmis som er kommet til min dør for to år siden, han er vurderet til i dag at være 10 år, og har sikkert altid levet som udekat. Han var fertil, da han kom her, og blev kastreret på min regning - og er i dag en kælemis, men har også stor udetrang.

Derforuden Mister, som er hittekat ude fra DDAA’s dyreinternat. Han er i dag 7 år og har også altid haft en stor trang til et udeliv.

Kan jeg tro på, at disse to katte vil kunne leve med en indhegnet have, eller bliver jeg nødt til at gå den tunge gang til dyrlægen :? Hvad tror, at jeg vil skulle indstille mig på :?

Det lykkedes os at lukke Tjalfe inde med kun en lille løbegård til at tilfredsstille hans enorme udetrang… så jeg ville satse på at 200 kvm ville være nok til at tilfredsstille kattene :slight_smile:

Dejligt med konkret erfaring, tak for svar.

Der er jo ikke andet for end at prøve og så se, hvad de siger til det.

Men jeg synes da 200 kvadratmeter lyder som en pæn stor indhegning - måske ikke en meget stor have, men dog næsten tre gange mere end de 70 m², vi har at gøre godt med. Hvis der er gemmesteder og klatremuligheder, tror jeg sagtens, de kan undvære naboernes haver. :slight_smile:

Og et spørgsmål om en god indhegning:høhø:

Jeg har i øjeblikket problemer med to af mine katte,de forcerer hegnet gang på gang.
Og hvorfor ved jeg ikke,den ene virker meget stresset,når han kommer ud og er lykkelig for at blive fanget igen:dokdok:

Tine