Indhegning - katten ligeglad med elhegn

Vi endte med en lidt anden løsning. Indhænget så simpelthen så grimt ud - det kom til at ligne en fængselsgård. Hun nåede at teste det i den side hvor vi først havde sat det, og kravlede op og kunne se hun ikke kunne komme videre, og hoppede så ned igen. Så det er der som back-up løsning, hvis det vi fandt på ikke virker. I stedet har vi sat 60 cm hønsenet op i en bane hele vejen rundt og lavet ordentlig jordforbindelse 3 steder (hegnet deles af en låge, som i sig selv har jordforbindelse, men det betød at der i hvert fald skulle sikres jordforbindelse på hver side af lågen, og jeg lavede så to på den lange side). Kæresten testede det af ved at røre hønsenet og eltråd og denne gang kan jeg lige love han fik et ordentligt rap over nallerne! Katten er kravlet op et par gange, men stopper halvvejs oppe på hønsenettet. Jeg tror ikke hun kan lide at klatre i det, da hun ikke kan få hele poten igennem men må bruge tæerne (og jeg er så streng at jeg holder hendes negle klippet). Så vi mangler egentlig at se hendes reaktion på elektriciteten, men indtil videre altså ingen kat i toppen af hegnet.