Indhegning - katten ligeglad med elhegn

Lågens metalhængsler rører både gitteret i lågen (som ikke er plastbelagt) og stolpespyddet.
Og selvfølgelig må I se fotos af Idun (Meldgaards Qaswa).

Sikke en lækker kat! :thumbup:
Jeg har kun erfaring med elhegn i forhold til heste; her kan det være en udfordring at få (især) ponyer, der sætter tyk vinterpels, til at respektere hegnet, da pelsen isolerer. Kan man forestille sig, at en langpelset kat også i et eller andet omfang er mindre følsom overfor elhegnet…?

Tak :slight_smile:
Ja, det er blevet nævnt at det at hun er langpelset kan have betydning. Men da hun endnu ikke, så vidt vi ved, rent faktisk har haft kontakt til hegnet mens det var i jordkontakt, ved vi ikke hvordan hun reagerer på det når hun kan mærke det. Og så tænker jeg at hun ikke er helt ligeså isoleret på poterne og i ansigtet, som nok er det der rører først. Men det er klart, at hvis hun får kontakt og er ligeglad, så skal vi i gang med plan B og C (kraftigere elhegn og/eller indhæng).

OK, skulle vist ha’ læst lidt bedre op forud for mit ovenstående indlæg - men jeg er da i det mindste enig med Eva K… :ups::stuck_out_tongue:

Hun er da en lækker sag :hjerte: Jeg er spændt på opfølgningen efter de udbedringer, I har lavet :slight_smile:

Hvor er hun flot! :slight_smile:

Tak :slight_smile:
Hun har netop testet eltråden. Kravlede helt op, igen for at komme ud til min kæreste på den anden side af hegnet…, og sprang meget hurtigt ned i et vildt hop da hun rørte tråden. Så vi håber det var sidste gang, eller i det mindste at hun reagerer på samme måde næste gang.

Hun er en rigtig flot kat :hjerte:
Umiddelbart tror jeg hun har fået et rap, da hun rørte tråden. Det kan godt være hun prøver igen, men hun får forhåbentlig samme resultat og så er det nok ikke så interessant længere at kravle op :cool2: PS. Vores mest insisterende katte prøvede til 3 gange :rolleyes: før de lærte at holde sig nede på jorden.

[QUOTE=DK Lindvig;1309961]Hun er en rigtig flot kat :hjerte:
Umiddelbart tror jeg hun har fået et rap, da hun rørte tråden. Det kan godt være hun prøver igen, men hun får forhåbentlig samme resultat og så er det nok ikke så interessant længere at kravle op :cool2: PS. Vores mest insisterende katte prøvede til 3 gange :rolleyes: før de lærte at holde sig nede på jorden.[/QUOTE]

Ja, jeg havde en enkelt der lige skulle prøve begge sider i indhegningen før det var testet godt nok at jo, der var strøm hele vejen rundt, hehe