Vi er så heldige at have flyttet i en ny lejlighed med en overdækket terrasse som vi skal have indtegnet så kattene kan komme med ud.
“Problemet” ligger i vi ikke må bore i væggene eller loft, så vi skal have fundet en anden måde at sætte nettet fast.
Vi har kigget på en løsning fra zooplus, med teleskopstænger og bidfastnet, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg tror de stænger kan holde, hvis en af kattene skulle finde på at hænge nettet (de vejer ca. 5 kg begge to).
Links til det vi har kigget på,
er der nogle der har erfaring med nogen af delene, eller har en anden god ide? Terrassen er ca. 6 meter bred med 2,5 meter til loftet.
Hvad er en overdækket terrasse? Alt hvor meget er der åbent?
NinaA har de teleskopstænger og har 2 drenge på hhv. 4-4,5 og 5-6 kg, og jeg husker ikke hun har haft problemer med at de ikke kan holde, men jeg husker heller ikke hvor meget de har kravlet i det.
Jeg kender flere andre der har bygget en ramme og så hæftet den fast på eksisterende rækværk (strips og lign.), måske det også kunne være en løsning?
[QUOTE=Eva K;1310171]Hvad er en overdækket terrasse? Alt hvor meget er der åbent?
NinaA har de teleskopstænger og har 2 drenge på hhv. 4-4,5 og 5-6 kg, og jeg husker ikke hun har haft problemer med at de ikke kan holde, men jeg husker heller ikke hvor meget de har kravlet i det.
Jeg kender flere andre der har bygget en ramme og så hæftet den fast på eksisterende rækværk (strips og lign.), måske det også kunne være en løsning?[/QUOTE]
Den er helt åben, så vi har desværre ingen hegn at sætte det fast i. Der kommer en gang en have for enden af terrassen, men den er langt fra færdig endnu.
Det kan da godt være vi bare skal prøve med stængerne, det er jo ikke alverden der er spildt hvis de ikke dur.
Det kan vi desværre heller ikke, vi har kun adgang til selve terrassen indtil de får anlagt haven, og det er ikke planlagt endnu hvornår de når dertil. Så ikke lige foreløbig.
Jeg har erfaring med Zooplus’ teleskopstænger, men de var spændt fast på rækværket på min altan. De kunne sagtens holde til, at 6 kg tunge Chili hang i nettet en enkelt gang eller to. Kattene var - ud over den enkelte gang eller to - slet ikke interesserede i at klatre i nettet. Det er jo løst net og slet ikke stabilt nok til at klatre i (nu er der sikkert 7 andre, der skriver, at det gør deres hver dag :høhø:).
De holdt i øvrigt også til selv de værste storme, vi har haft i de seneste 5-6 år.
Som Eva skriver, tror jeg dog, du skal poste nogle billeder. Jeg har svært ved at se for mig, hvordan du forestiller dig, de skal kunne stilles op, hvis terrassen er helt åben? Så jeg gætter på, jeg har misforstået noget.
[QUOTE=galath;1310185]Kattene var - ud over den enkelte gang eller to - slet ikke interesserede i at klatre i nettet. Det er jo løst net og slet ikke stabilt nok til at klatre i (nu er der sikkert 7 andre, der skriver, at det gør deres hver dag :høhø:).
[/QUOTE]
Enig i at de ikke gider kravle i det net fra zooplus.
Fiona var lidt slem til det for ca 1 kg siden, men selvom hun er en dampkilling på 3,5 kg med en jernvilje til unoder, så er hun nu for tung til at kunne kravle i det. Theodoristen, 7,5 kg, har aldrig forsøgt.
Den eneste jeg kan huske der har haft en kat der kravlede i det var Lykkes. Men den kat er også en slags spiderman
[QUOTE=HolmeInc;1310191]Enig i at de ikke gider kravle i det net fra zooplus.
Fiona var lidt slem til det for ca 1 kg siden, men selvom hun er en dampkilling på 3,5 kg med en jernvilje til unoder, så er hun nu for tung til at kunne kravle i det. Theodoristen, 7,5 kg, har aldrig forsøgt.
Den eneste jeg kan huske der har haft en kat der kravlede i det var Lykkes. Men den kat er også en slags spiderman :-)[/QUOTE]
Hugo har kravlet i det, men det har ikke været ret meget - han foretrak helt klart de træstolper, det var sat op med
Vi har haft det sat op omkring en hel have med metalstolper, som vi bankede i jorden. Dengang var der aldrig nogen, der kravlede i nettet.
Jeg tror vi ender med at tage chancen med løsningen fra zooplus.
Jeg skal se om jeg kan få tager nogen billeder der viser hvordan terrassen ser ud, lige pt er den afskærmet af et byggeplads hegn så jeg kan ikke rigtig tage billeder udefra