Indkøb i sverige

godafton

fruen og jeg har i et par dage snakket om at tage på en endagstur til sverige, enten grenå-varberg el frederikshavn- gøteborg, som sådan er det ikke for at købe noget, mere bare for turen og oplevelsen
men er alligevel nysgerrig om det virkelig ka betale sig at købe ind i sverige, tænker her ikke så meget på dagligvarene, men mere tøj, elektronik osv osv.
der må jo være en masse sjællændere der tager turen derover nu og da
vi ka få sådan en endagstur for 160 kr tur/retur for 2 personer på bestemte afgange.
hvilken af byerne er så bedst at handle ind i og hvor handler man, hvad hedder butikscenterne og varehusene

ku man måske evt lave en kattegale-tur derover

Der har lige været et program i tv idag om folk der tog på en dags tur til Sverige og det var alt lige fra 25-50 % der blev sparet. Det var alt lige fra shampoo til bukser til dvd’er til hårtrimmer de hentede priser på. Kan kun huske hvad dvd,en, den kostede omregnet fra svenske 110 kr hvor den i danmark koster 200 kr…

Jeg bor jo i Malmö og gatene myldrer av dansker :smiley:

Med den sterke danske kronen kan man få voldsomme avslag på elektronikk, klær, sko og designmøbler - for å ta noen eksempler. Og systembolagets litt bedre viner kan man også spare stort på.

Så kom du bare :smiley:

Det kræver enten en medbragt bil eller en tur med en bus-arrangør…men jeg kan på det kraftigste anbefale Gekås…Nordens indkøbs-mekka: http://www.gekas.se

I de gode gamle dage var familien i Gekås mindst en gang om året i forbindelse med familiebesøg, men det har haltet gevaldigt efter vi mistede min mor, så det er efterhånden længe siden.

Faktisk så længe at jeg er begyndt at undersøge om en dagstur til Gekås ikke kunne være lige så økonomisk som den tur til Tyskland mændene i familien taler om :ok:

Der er rigtig mange penge at spare på tingene - og kursdifferencen slår mere igennem, jo dyrere varen er :slight_smile:

Jeg har for nylig været i Malmø og shoppet tøj i H&M (f.eks. et par (i forvejen meget billige) sko ca. 30 kroner billigere end i Danmark), smarte cowboybukser til 200 kroner - og den helt besparelse lå på et par Gucci-solbriller, som var ca. 4-500 kroner billigere end i Danmark (1.400 i Sverige mod ca. 1.800-2.000 i Danmark).

Ifølge min nærmeste kollega, der bor i Landskrona, er udsalg i Sverige også en helt anden affære end udsalg i Danmark. De priser, hun tit køber tøj til, er nærmest en vittighed, så lave er de :slight_smile:

Derudover er jeg begyndt at fodre med næsten udelukkende vådt og havde hørt godt om det svenske foder Mjau, som jeg fik til omregnet ca. 6 kroner pr. dåse for 635 gram :ok: Og det allerbedste er selvfølgelig, at alle tre katte spiser det, som om det gik af mode i morgen -høhø

Jeg har investeret i et bropas (endda så rigeligt betalt af besparelsen på solbrillerne) og har planer om at køre derover med jævne mellemrum.

Jeg kunne osse godt tænke mig at tage på shoppetur derover…

Hvis man vil gå amok i katteting og er i bil vil jeg anbefale Zoogiganten utenfor Malmø, så slipper man bøvl med parkering etc: http://zoogiganten.se :slight_smile:

DVD’er har aldrig været billige i Sverige.

Jeg har så alligevel købt dem - fordi jeg er vild med svenske film…
Og det svenske sprog :wehuu:
Jeg har lært mig svensk efter DVD-film.
Mine børn siger: At jeg kan alle replikkerne i Ânglagård-filmene.

Det er vist sandt nok :tihi:

Geniale film for øvrigt.

Vi tager herover idag :smiley:
[SIZE=2]http://zoogiganten.se/ [COLOR=black]Kæmpe dyrehandel :thumbup:
[SIZE=2][SIZE=2][COLOR=#0066cc]http://www.gekas.se/ [COLOR=black]Kæmpe varehus :thumbup:
http://www.southernkitchencafe.se Lækkert billigt mad :thumbup:

[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE]

Vi har også Brobizz og tager jævnligt til Sverige, men der er også nemt når vi bor i Gilleleje, vi er i Sverige inden der er gået en time fra vi tager hjemmefra. Vi køber stor set alt derover, både tøj, sko og fødevare… og slik, det er simpelthen så billig :ups: desværre :smiley:

[quote=Mona Jensen;176364]DVD’er har aldrig været billige i Sverige.

Jeg har så alligevel købt dem - fordi jeg er vild med svenske film…
Og det svenske sprog :wehuu:
Jeg har lært mig svensk efter DVD-film.
Mine børn siger: At jeg kan alle replikkerne i Ânglagård-filmene.

Det er vist sandt nok :tihi:

Geniale film for øvrigt.[/quote]

jeg er ikke så meget for svenske film, men jeg syntes det svenske sprog er flot og ja ânglagård-filmene er gode film og så er der jo lige et plus for os mænd i filmene osse, nemlig den smukke helena bergstrøm

Jeg købte i oktober et superflot akvarium, som jeg havde ønsket mig i lang tid, og som mine venner havde givet mig penge til i fødselsdagsgave. Jeg købte det i en dyrehandel i Nordsjælland til den nette sum af 4.800 kr.

Min søster syntes, at det var så flot, at hun også bare måtte eje sådan et. Hun har ødegård i Sverige og købte akvariet med hjem derovre fra - hun fik et magen til for 2.700 dkr. :rock::rock: Dejligt for hende :slight_smile:

Når vores fjernsyn skal udskiftes, så bliver det i Elgiganten i Sverige :slight_smile: