Indlægstæller dækker tekst

Jeg kan godt lide den indlægstæller der er i trådene, da jeg let kan se hvor mange opslag der er mere i tråden.
Når jeg kommer til sidste opslag er der desværre den ulempe at tælleren dækker over en del tekst.

Mon det kan laves sådan at den ikke kommer til at dække tekst?

2 Synes om

Jeg burde vist have fri fra arbejde lige om lidt… nu rabler det da…
Jeg læste “Indlægstæller” som “Intelligenstæller” og gik meget spændt ind i tråden for at se, hvad dælen Kattegale nu kunne af smarte tricks :laughing::roll_eyes::crazy_face:

9 Synes om

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? Er det på mobilen?

@galath
Nej, det er på PC, på min iPad, hvor jeg skriver nu kan jeg ikke se det felt.
Det er et lyseblå felt hvor der står fx 12/17, altså at jeg har læst tolv ud af sytten indlæg i den tråd jeg er i.

Kan se nu at det samme tal blår står som en brøk ude til højre for 8 dlæggende på iPad

Nu har jeg taget et skærmdump af sidste indlæg i tråden her. Er det 5/5 ude i siden, der står et andet sted hos dig? Kan du tage et skærmdump og poste det?

Det er den blå firkant nederst til højre.
Lige nu flytter den sig når jeg scroller, så jeg kan læser teksten i sidste indlæg i en tråd. Andre gange er det som om det låser, så det står hen over teksten i sidst skrevne indlæg

Prøv at lukke for dine bogmærker.

Hjælper det ikke, Louise?

Når bogmærkekolonnen er åben, optager den en del af skærmen og presser websiden sammen, så der ikke er plads til at have tælleren ude i siden.

Uden at jeg ved det helt sikkert, så tror jeg, at siden indretter sig efter skærmstørrelsen, og eftersom bogmærkekolonnen optager en del af skærmen, så reagerer siden måske ikke helt hensigtsmæssigt. Bogmærkekolonnen er jo nok ikke tænkt som en funktion, der altid står åben. Du har så også proceslinjen i venstre side. Jeg ved ikke, om det måske er med til at presse siden yderligere sammen.

@RuneS kan sikkert give dig en bedre teknisk forklaring på problemstillingen, end jeg kan. Men jeg mener, det nok hænger sammen med, at siden er responsive og designet til at tilpasse sig de forskellige skærmstørrelser, den måtte møde på forskellige devices.

Den rykker til højre for teksten når jeg lukker bogmærker.
Lige nu flytter den blå kasse sig med, og kommer således under teksten, så jeg kan læse det hele.
Der har bare været et par opslag hvor dette ikke er sket, og den blå firkant ikke er blevet nederst til højre, men har låst sig ovenpå noget tekst, som jeg så ikke kan se.

1 Synes om

Jeg oplever også jævnligt, at det lyseblå felt i højre side af skærmen, med feks. tallene 10/10 dækker for tekst, så jeg ikke kan læse det.

1 Synes om

Prøv at tage et screenshot, når I oplever det. Så er det nemmere for os at se, hvad der sker :slight_smile:

2 Synes om

Aaaha! Det er DET de tal betyder :joy::joy::joy:
Det havde jeg ikke lige gennemskuet :lying_face:

1 Synes om

Her er et eksempel påa t tælleren ikke flytter med ned…
I dette tilfælde dækker den så ikke noget tekst, men alligevel

Og her et eksempel på at noget tekst er skjult.

Jovist - jeg kan lukek bogmærker, det skal jeg måske tl at vænne mig til at gøre når jeg er på KG… Bare lidt træls, alligevel

@RuneS, du skal vist have et blik på det her…

Ja, det er nok en god idé. Hvis det er en fejl, er jeg sikker på, han kan gøre noget ved det. Hvis det skyldes, at sitet er responsivt og tilpasser sig skærmen, men bliver klemt, når bogmærkekolonnen er åben, er det nok svært. Men lad os se, hvad han siger.

1 Synes om

jeg tror det måske er både browser og skærm relateret …
under IE fremstår hele siden ( her) som 4:3 format, i FF som 16:9 …ca
det betyder at under IE har jeg en bred hvid kant uden indhold i begge sider

I min FF ser det ud, som det også gør i både IE og Chrome hos mig. Det er centreret på midten, og der er brede, hvide kolonner til hver side uden indhold. Det er der så stadigvæk, selv om jeg har bogmærkekolonnen åben i FF, men jeg har også en stor 16:9 skærm på min laptop. Det er derfor, jeg tror, det hænger sammen med, at siden indretter sig efter skærmstørrelsen.

Men det er som sagt bare noget, jeg tror. Så vi må afvente @RuneS.

Jeg ville rigtigt gerne kunne komme med et godt svar her, men jeg må desværre sige at jeg ikke kan få nogen af mine browsere til at gøre det, lige meget hvor små jeg gør dem. Heller ikke firefox med bogmærkebaren åben.

Jeg har heller ikke haft held af at finde andre med det samme problem. Det betyder selvfølgeligt ikke at jeg ikke kan se det er et problem for dig, for det er det jo ganske tydeligt. Men jeg kan ikke gøre noget ved det uden at kunne genskabe problemet.

Discourse er lidt mere strikse med hvilke browsere de understøtter, men de lover at det skal fungere fra Firefox 27 og op, og den udkom altså i 13, og opdaterer i øvrigt automatisk til nyeste version, så med mindre du har kæmpet aktivt imod opdateringer så længe, så går jeg ikke ud fra det er problemet. Men tabellen her kunne måske være interesseant for andre: