Indretning af gang til Kat!?

lidt inspiration… først lavet af pap

Dette er godt nok på en dør, men princippet kan overføres

Jeg har 5 af de her liggende - skal male først

Jeg har Katwallks: http://www.katwallks.com

Smag og behag er forskellig, men disse kan jeg leve med.

Her er et eksempel fra Katwallks webside:

Af hængekøjer, så kan jeg bedst lide disse - selvom PetFun hylderne på sin vis er mere diskrete (PetFun har i øvrigt også hylder til væggen).
http://www.catwalk-kratzbaeume.de/wandebenen-c-69_35.html

Svævehylder kan godt fungere, hvis væg og montering er lavet til det. F.eks. Petfuns vægseng “svæver” på et par ordenlige bib 12 mm. skruer. Vi har herhjemme monteret den i en jernarmeret yder-betonvæg. Vi skubbede den for en sikkerheds skyld ikke de sidste par cm. ind mod væggen (kan ikke ses), for vi får den ALDRIG ned igen, hvis vi ikke kan få et koben eller lign. ind bagved :smiley:
Men! Pas på med at sammenligne IKEAs vægtangivelser med vægten på jeres katte! Katten “vejer” mange gange sin egen vægt, når den kommer hoppende, ift. hvis man lægger en genstand på hylden.

Jeg synes de her hylder fra IKEA er okay pæne, ikke svævehylder, men synes stadig de er pænere end dem med hyldeknægte. Måske heller ikke helt så stabile, det kommer nok også an på hvilken væg man har og hvilke katte, om det kunne fungere.
Der hvor jeg boede før var der en gipsvæg der hvor fjernsynet gerne skulle hænge, fandt jeg ud af at man kan få specielle pluks til sådan noget som kan bære, mener det var 20 kg pr stk. Men selvfølgelig hvis det et materiale som bare smuldre er det nok svært uanset hvad man sætter det op med :slight_smile:

Må man spørge hvor de er købt henne?

Nemlig - det var noget i den stil jeg tænkte. Og nu hvor jeg arbejder fuldtid vil de jo være alene 7-8 timer hver dag.
Men, der er jo ingen vinduer, så det kan da godt være de slet ikke vil bruge gangen.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1152662]I denne billedserie fra en købers hjem er der også nogen fra gangen - genial løsning

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/10034-salg_af_killing[/QUOTE]

Ja det er så højt oppe at man ikke rigtig ser det. Til gengæld tror jeg ikke udlejer synes jeg skal lave huller i væggene :slight_smile: Så helt så gennemført bliver det ikke.

Tak for de mange forslag - jeg er ret vild med den løsning med pap - det kan jo kaldes vægkunst for dem som ikke forstår det :slight_smile: Hvis man sætter dem lidt kreativt op.

Er enig med dig - de der pap nogen er fede!

[QUOTE=fugl;1152772]Jeg synes de her hylder fra IKEA er okay pæne, ikke svævehylder, men synes stadig de er pænere end dem med hyldeknægte. Måske heller ikke helt så stabile, det kommer nok også an på hvilken væg man har og hvilke katte, om det kunne fungere.
Der hvor jeg boede før var der en gipsvæg der hvor fjernsynet gerne skulle hænge, fandt jeg ud af at man kan få specielle pluks til sådan noget som kan bære, mener det var 20 kg pr stk. Men selvfølgelig hvis det et materiale som bare smuldre er det nok svært uanset hvad man sætter det op med :slight_smile:

[/QUOTE]

Nobbys hylder i den gamle lejlighed var den slags… De holdt fint til 6 kg gumpetung kræ der dundrede hen over dem - og også den dag han hoppede fra træet og ret hårdt ned på dem :slight_smile:

Men det var så også betonmur…

Nu har vi vi murstensmur med gipsplade på, og har da planer om kattehylderne skal op igen :slight_smile:

[QUOTE=fugl;1152772]Jeg synes de her hylder fra IKEA er okay pæne, ikke svævehylder, men synes stadig de er pænere end dem med hyldeknægte. Måske heller ikke helt så stabile, det kommer nok også an på hvilken væg man har og hvilke katte, om det kunne fungere.
Der hvor jeg boede før var der en gipsvæg der hvor fjernsynet gerne skulle hænge, fandt jeg ud af at man kan få specielle pluks til sådan noget som kan bære, mener det var 20 kg pr stk. Men selvfølgelig hvis det et materiale som bare smuldre er det nok svært uanset hvad man sætter det op med :slight_smile:

[/QUOTE]

Vi har den type hylder her hjemme, og de holder fint til 6 kg kat der løber efter 6 kg kat :wink: og med hop og leg undervejs. De sidder stadig godt fast på væggen, og de har siddet der i 2 år :slight_smile: