Indretning af gang til Kat!?

Hej Kattegale

Jeg flytter i ny lejlighed her til marts. og i denne lejlighed er der en forholdsvis lang gang.
Der er jo nogen der påstår at gang er spildplads. Men jeg tænker noget i retning af nogle hylder og lignende - så den lange væg på den ene side kan fungere som kattemiljø…

Men jeg kunne godt tænke mig nogle idéer til hvordan man kunne gøre det på en måde, så det stadig er lidt pænt. Så ikke alle tænker “crazy cat lady” i det øjeblik de træder ind ad døren - Hvis I forstår hvad jeg mener :slight_smile:

Jeg mener nogen engang linkede til en side med hylder og kattevægge. Men jeg kan ikke huske hvor og jeg kan ikke finde ud af at fremsøge det.
Kan I hjælpe mig med nogle idéer?

Mvh Sandra
Sparta, Lilly og Kikkiiii

Jeg ved Vorbeck har hylder fra IKEA i deres stue, det ser ret fint ud. De er ikke her længere, men du kan se det på deres HP :slight_smile: Søg på Vorbeck :slight_smile:

bare tænk på at de vil være hvor du er s så tror hylder i gangen er spildt
tænk evt istedet i smalle hylde /opbevaringsløsningertil dine ting

i min gang er der en trappe til 1. salen, i gelænderet er der så savet et hul til kattene da trappen er lukket af for hundene og under hulet står en vasketøjskurv. Den elsker min ene kat. Hun nyder at ligge der og have overblik og adgang til hele huset. Men hun kunne ikke drømme om at bruge gangen eller køkkenet. Nej hun er hvor vi andre er. Så når jeg ikke er hjemme er hun på vasketøjskurven og hunde i gangen. Om aften er hun enten oven på eller under spisebordet med en hund.

En sjælden gang og mest når fuglene yngler ligger hun i klatretræet

jeg har 2 køjer fra petfun der skal sættes op, men jeg aner ikke lige hvor det vil behage damen - var jeg dig ville jeg dog bruge gangen til mig selv og ja vil kat være der så finder den en løsning

Du kunne lave noget i denne stil http://dk-templebar.dk/indendoers Det er endda ret billigt :slight_smile:

:ups::ups::ups:

Det der kunne jeg slet ikke leve med :sorry::sorry: jeg ville blive i dårligt humør af at se på de store hyldeknægte !!

De ville FLUKS blive malet samme farve som væggen for at de ikke gør ondt i mine øjne :ups::ups::ups:

Sussi, hvis du vælger ideen med hylder på væggen, så kan du købe svævehylder i Ikea - men måske er du ikke så sart som jeg er :wink:

Det der kunne jeg slet ikke leve med :sorry::sorry: jeg ville blive i dårligt humør af at se på de store hyldeknægte !!

De ville FLUKS blive malet samme farve som væggen for at de ikke gør ondt i mine øjne :ups::ups::ups:

Sussi, hvis du vælger ideen med hylder på væggen, så kan du købe svævehylder i Ikea - men måske er du ikke så sart som jeg er ;)[/QUOTE]

Svævehylder skal fikseres med gennemgående boldte for at holde til springende katte :slight_smile: Det var sådan en Ib brasede ned hos mig for lang tid siden. Den sad i mursten og Ib er jo ikke en stor kat. Alligevel hang den i en vinkel på 45 grader og Ib så MEGET overrasket ud :smiley:

:slight_smile:

Tak Luise - det var jeg ikke klar over - godt, at du rettede mig og at Sussi nu kan læse, at det IKKE er smart med den løsning :ok::ok:

Ja, jeg synes faktisk også, sikkerhed er vigtigere end udseende - men nu er der jo trods alt også mange mennesker, der har hvide vægge :wink:

I denne billedserie fra en købers hjem er der også nogen fra gangen - genial løsning

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1152662]I denne billedserie fra en købers hjem er der også nogen fra gangen - genial løsning

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/10034-salg_af_killing[/QUOTE]

:):slight_smile:

Ja, genialt og virkelig pænt at se på - det kunne jeg sagtens leve med

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1152662]I denne billedserie fra en købers hjem er der også nogen fra gangen - genial løsning

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/10034-salg_af_killing[/QUOTE]

Hvor er det smart! :smiley: Dét kunne jeg sagtens finde på at lave her :slight_smile: men…(og det kan godt være, at det er mig der er blind :ups: ) …hvordan hænger de fast på væggen? :øhmm: jeg kan ikke se nogen hyldeknægt el.lign.?

Godt spørgsmål - har vist fået det at vide - noget med usynlige skruer tror jeg. Ved dog at der på de lange stræk er vire fra hylde op til loftet - ses ikke da alt er samme farve

lyder smart…må vist se at få ringet til min far for vejledning :tihi:

(edit: fandt en “skjult hyldebærer” her :rock:)

Prøv at kigge HER
Tast “Cat” I søgefeltet - der er masser af rigtig gode ideer…

Du kunne også lave en klatrevæg, ved at sætte sisal på en plade og hænge den op… har set det gjort flere steder - rigtig smart løsning :slight_smile:

:slight_smile:

Men det kan jo osse være både pænt og sikkert - det ene udelukker ikke det andet.

[QUOTE=Itzy Bitzy;1152672]lyder smart…må vist se at få ringet til min far for vejledning :tihi:

(edit: fandt en “skjult hyldebærer” her :rock:)[/QUOTE]

:slight_smile:

Det ser fornuftig og pænt ud det der - men husk lige at tjekke, hvor mange kilo de kan holde til før du investerer :wink:

[QUOTE=Tante Tut;1152676]:slight_smile:

Det ser fornuftig og pænt ud det der - men husk lige at tjekke, hvor mange kilo de kan holde til før du investerer ;)[/QUOTE]

Der står “max belastningsevne 40 kg” :smiley: Godt nok går Vívil under navnet “toblerone-katten” men det går nok :tihi:

:høhø::høhø::høhø:

Ja, så er der vist ingen fare for at hylden skvatter ned :rock:

Næste skridt er så at tjekke, hvad din væg er lavet af :slight_smile: Hjemme hos mig er det nemlig væggen, der er det største problem. De to hængekøjer, der er på billedet i linket, har måttet sikres ekstra med en plade til at fordele vægten, for når de blev brugt som trampoliner til at komme videre i systemet, arbejdede de sig stille og roligt ud af væggen, der er gasbeton. Den smuldrer nemlig :frowning: