Jeg har på det sidste døjet med smerter i lænden og det er noget jeg mærker om natten, når jeg jo ligger i min seng.
Min seng har lamelbund, som kan indstilles efter vægten på den der skal ligge i den … lige nu er den sikkert indstillet til 65 kg (det jeg ca. vejede da sengen blev stillet op for 2 år siden) og jeg vejer mere end det i dag.
Men nu kan jeg ikke blive enig med mig selv om, når jeg vil gøre bunden hårdere end den er nu … skal den indstilles til en der vejer endnu mindre end de 65 kg. eller en der vejer noget mere end jeg gør i dag :?
Jeg hælder mest til det sidste …
Grunden til at jeg vil have så hård bund som muligt er, at jeg tror mine madrasser er blevet noget blødere end de var i starten (meget logisk … de er ca. 10 år gamle) og jeg føler at jeg ligger for blødt … men problemet kan også være, at jeg af en eller anden grund () næsten altid vågner ved at jeg ligger skråt over sengen (som heldigvis er 180 cm. bred) og det er hofteområdet der ligger i revnen
Min topmadras er ikke så meget værd efterhånden, men jeg har ikke råd lige nu, til at købe en ny af en ordenlig kvalitet :surrender1:
jeg er da ret sikker på at jo mere du vejer jo hårdere skal din sengebund være.
har du evt prøvet at vende din madras om,
intet er værrere end have en seng der er så blød at man få av i kroppen af den
[QUOTE=Johnny;1197077]jeg er da ret sikker på at jo mere du vejer jo hårdere skal din sengebund være.
har du evt prøvet at vende din madras om,
intet er værrere end have en seng der er så blød at man få av i kroppen af den[/QUOTE]
Vi er enige om, at bunden skal være hård, men fjedrer den mere hvis jeg indstiller den til en der vejer mindre end jeg, eller en der vejer mere end jeg :?
Nåh, det giver vel sig selv, når jeg stiller det sådan op
Mine madrasser har både blød og hård side og det er selvfølgelig den hårde, der vender opad
Hvis jeg var dig, ville jeg spare sammen til sådan én her. Jeg ved godt, det er mange penge, men den er alle pengene værd, vil jeg påstå. Og så har Jysk somme tider tilbud, hvor man kan få dem en del billigere.
Jeg tror, du skal indstille den til mere vægt, end den står på nu, hvis du vil have madrassen til at blive hårdere. Jo mere vægt den skal håndtere, jo mere spændt skal den være fra begyndelsen. Er mit bud.
Jeg indstillede bundene i går, til en vægt på 85 kg. og det var noget helt andet, at ligge i sengen i nat
Jeg så også, at begge bunde var indstillet meget tilfældigt, så det rykker sig åbenbart ved brug (jeg ligger MEGET uroligt om natten … mit lagen er altid vredet sammen til en knude nærmest :surrender1:), så jeg skal nok prøve at huske på, at justere indstillingen engang imellem
det jeg mener er at du skal vende madrassen så hoveddelen på madrassen kommer ned i fodenden,
Aha … det har jeg ikke gjort