Ja, vi har også brugt ferien til at besøge dyrlægen :S
Jeg sad og nussede med Sweetheart, da jeg under hendes højre kæbelinie (hedder det det?) mærkede en ret stor aflang udposning
Jeg ringede så til dyrlægen , som heldigvis havde tid samme dag kvart over 2. Dyrlægen mærkede på bulen, som i øvrigt på ingen måde virker til at genere Sweetheart. Hun trækker sig ikke væk, når man føler på den, hun spinder bare videre.
Det gjorde hun så også hos dyrlægen, som selvføgelig ikke lige umidelbart kunne sige hvad det var, kun gætte på en infektion i lymfekirtlen, eller i værste (dog meget usandsynlige) fald lymfe cancer
Vi skulle så komme igen dagen efter kl 8 så de kunne tage en biopsi, for at finde ud af hvad det var. Det viste sig at det simpelthen var spyt og dyrlægen mener at der må være en infektion i spytkanalen, som så havde lukket sig til. Dyrlægen sagde de aldrig før havde set det hos en kat, det var altid hos hunde de så det.
Behandlingen er umidelbart antibiotikabehandling i en uge, for at se om det hjælper. Hun gav hende allerede en sprøjte i går, i tilfælde af at det skulle være en infektion, og hun syntes at det havde hjulpet til i dag, hvor den føltes blødere.
Hvis ikke kuren hjælper, skal hun have opereret spytkirtlen ud, og det skulle ikke være helt nemt.
Hun var jo lige blevet solgt, da jeg opdagede dette, så jeg har nu aftalt med køber, at hun køber Honey i stedet for, og så bliver Sweetheart umidelbart hjemme, da vi ikke kan vide hvordan det videre forløb med hende bliver og hvor langt det bliver.
Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
Jeg må sige at jeg er overrasket over at det er den allerførste kat dyrlægen har set med det, og undrer mig meget over hvorfor lige netop hun har fået det