Jeg har en svaghed for ingefær - også ingefærmarmelade, men jeg har længe ikke kunnet finde det.
Netto havde det i sin tid, men ikke mere, og vi har ingen specialbutikker her i området.
Ved I, hvilke butikker der ellers har det?
Jeg har en svaghed for ingefær - også ingefærmarmelade, men jeg har længe ikke kunnet finde det.
Netto havde det i sin tid, men ikke mere, og vi har ingen specialbutikker her i området.
Ved I, hvilke butikker der ellers har det?
Jeg har set det for nylig, men kan self. ikke huske hvor, men på onsdag skal min mor og mig på tøsetur og så kan det være der er godt nyt.
Knus Elin
Jeg mener bestemt at Superbest butikkerne har det,skal se efter i vores gode store butik næste gang jeg handler
De ingefærmarmelader, jeg har set på Nettet, er blandet med enten pære, citron ell. rabarber, men jeg foretrækker den ublandet.
Hvad med at lave den selv? jeg har ingen opskrift skynder jeg mig at sige
IKKE nogen god idé, kan jeg betro dig
Glemmer ikke resultatet, da jeg skulle lave blommemarmelade med cognac :S
Synes jeg kan erindre at have set det i Føtex - mener de har et marmelade mærke med engelsk tekst på labels på glassene - og der er i hvert fald en af varianterne der hedder noget med “ginger”
[QUOTE=Mega;185117]IKKE nogen god idé, kan jeg betro dig
Glemmer ikke resultatet, da jeg skulle lave blommemarmelade med cognac :S[/QUOTE]
Blev du da fuld?
HUMOR
Brita -LOL
Se det var også det som jeg gerne vil vide -høhø
http://www.dengamlefabrik.dk/Product.aspx?intProductid=52&intCategoryid=1
Den Gamle Fabrik har ren ingefærmarmelade, så jeg vil da tro, at du kan få den i Føtex og lignende
Lad os sige, at jeg prøvesmagte og prøvesmagte - så meget, at jeg til sidst ikke kunne smage noget … og havde hovedpine og kvalme dagen efter
[quote=Charlotte Oeh.;186164]http://www.dengamlefabrik.dk/Product.aspx?intProductid=52&intCategoryid=1
Den Gamle Fabrik har ren ingefærmarmelade, så jeg vil da tro, at du kan få den i Føtex og lignende :)[/quote]
Jeg er stødt på størstedelen af deres marmelader - bare ikke den med ingefær, men en MEGET sød dame herinde ved, hvor den kan fås, og tager et par glas med til mig, hvis jeg ikke selv finder den.
De har ren ingefær marmelade ved A.C. Perchs thehandel:
http://www.perchs.dk/dansk/specifik.asp?IDprodukt=129
De har online webshop. Og levering koster 30 kr uanset mængde
Og ellers er der denne opskrift som minder meget om det, jeg kan huske min moster lavede…
Hmm - mon ikke det var på tide at udnytte, at jeg har adgang til billig ingefær i store mængder :?
Så skulle du prøve - næste gang du laver flæskesteg ell. stegt kylling - at komme frisk revet ingefær på kødet!
Mums, siger jeg bare!
Ja det smager godt - og LidL har i hvert tilfælde haft det plus den lokale købmand i landsbyen her:-)
MVH
[quote=Mega;191744]Så skulle du prøve - næste gang du laver flæskesteg ell. stegt kylling - at komme frisk revet ingefær på kødet!
Mums, siger jeg bare![/quote]
Da jeg er meget glad for krydret (nej ikke stærk! men krydret) mad, så bruger jeg ingefær til mange ting… også chokolade
Har vla en dessert med ingefærchokoladesovs… foruden natuligvis utallige middagsretter og salater med ingefær…
Det er et fantastisk godt krydderi, som kan bruges i de mest utroligt sammenhænge - og så er det sundt