Ingen lyd?

Ok… jeg fatter hat og ved at jeg ikek har trykket på noget, eller fjernet noget eller…
Og alligevel har jeg ingen lyd på min nye bærbare…
Når jeg trykker på det lille højtalerikon i bunden så kommer der sådan et “problemløsningsfelt” frem, som efter ganske kort tid fortæller at Problemet ike kan løses…
Holder jeg bare musen henover højtalerikonet får jeg dette frem “Der er ikke installeret en lydoutputenhed”… Hvad dælen betyder det???

Det skal lige siges at lyden altså fungerede ganske udmærket så sent som i sidste uge…

[QUOTE=Ann K;1088347]Ok… jeg fatter hat og ved at jeg ikek har trykket på noget, eller fjernet noget eller…
Og alligevel har jeg ingen lyd på min nye bærbare…
Når jeg trykker på det lille højtalerikon i bunden så kommer der sådan et “problemløsningsfelt” frem, som efter ganske kort tid fortæller at Problemet ike kan løses…
Holder jeg bare musen henover højtalerikonet får jeg dette frem “Der er ikke installeret en lydoutputenhed”… Hvad dælen betyder det???

Det skal lige siges at lyden altså fungerede ganske udmærket så sent som i sidste uge…[/QUOTE]

Hmm…du tror ikke, dit lydkort er gået?

Det har jeg ingen anelse om? Hvordan tjekker man sådan noget?
Det skal lige siges at pc’en er helt ny… blev købt for bare et par måneder siden.

Prøv at gå ind og opdatér driveren til lydkortet i enhedshåndtering

Og om et øjeblik forklarer du også det der på forståeligt dansk, ikk’? :wink:

Det er lidt svært når man ikke sidder med maskinen, for jeg ved jo ikke hvilket styresystem du har, :slight_smile: men hvis du kan søge og finde enhedshåndtering så får du en lang liste over computerens enheder. Fx. skærmkort, lydindput- og output osv.
Når du så åbner for den med lyden, il der en mulighed for at opdatere drivere til enheden, og det er bare at trykke på den mulighed…men det er altså noget nemmere at forklare når man sidder med maskinen :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;1088362]Det er lidt svært når man ikke sidder med maskinen, for jeg ved jo ikke hvilket styresystem du har, :slight_smile: men hvis du kan søge og finde enhedshåndtering så får du en lang liste over computerens enheder. Fx. skærmkort, lydindput- og output osv.
Når du så åbner for den med lyden, il der en mulighed for at opdatere drivere til enheden, og det er bare at trykke på den mulighed…men det er altså noget nemmere at forklare når man sidder med maskinen :-)[/QUOTE]

I kan da bruge Teamviewer, den bruger jeg tit med veninders PC…de sidder jo i Kbh, jeg sidder her.

http://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx

Hvis den er så spritny - er der så ikke noget garanti/support du kan ringe til? Eller hvad med forretningen?

Der er ringet til support… da jeg fik det fjerde telefonnummer, hvor man ikke svarer, men bare henviser til det første jeg ringede til, opgav jeg :wink:

Styresystemet? Det er hvilken version af Windows man bruger, ikk’? Jeg har Windows 8 på denne her… og jeg må blankt indrømme, at jeg ikke kan finde rundt i det… jeg ville ikke ane, hvor søgefunktionenen egentlig er henne…

Teamwiever har jeg brugt tidligere… på min gamle pc…

Nå… det lykkedes at finde en slags søgefunktion - trode kun at det var til de der apps, man kunne bruge den, men hvis man ellers gider at skifte i menulinien. så kan man særme også søge på selve pc’en :smiley:

Det fungerede at opdatere driveren… mange tak :slight_smile:

At internetadgangen så forsvandt ved genstarten… tja… den er så også blevet genetableret…

Hvis du fører musen ned i venstre hjørne kommer din startside frem. Tryk på den. Inde på startsiden skriver du bare “enhedshåndtreing” ud i det blå, ikke i noget felt eller noget.
Så kommer du frem til en anden side hvor de forskellige muligheder for enhedshåndtering kommer frem.
Tjek lige i højre side om det er apps eller indstillinger eller filer, og tryk så på indstillinger.
Et af felterne hedder nu enhedshåndtering. Dér går du ind, og finder enheden for lyd, og opdaterer driveren :slight_smile:

Ellers sender jeg lige en sms når jeg har hørt fra arbejdet, så kan vi prøve over telefonen :slight_smile:

EDIT: Nå, de krydsede :slight_smile: Godt det blev løst :slight_smile:

Hmm… Maja? Når nu du er så skrap til det her, såa kan du måske også svare mig på noget, der i den grad har irriteret mig :slight_smile:

Når jeg rejser, har jeg jo den bærbare med… XDer er som regel altid adgang til wifi på hotellerne… men jeg kan ikek bruge det :frowning:

Pcen finder uden besvær det trådløse netværk… den opretter skam også forbindelse til det… men der oprettes ikke forbindelse mellem netværket og internettet… jeg kan ikke forklare det anderledes…
Drønirriterende!

Internetforbindelser er også min store hovedpine, på min egen pc, så der er jeg vist ingen hjælp.
Men du skal garanteret ind i indstillingerne for forbindelsen og rode… :slight_smile: