Interesserer I jer for politik?

Interesserer I jer for politik :S

Her tænker jeg også på lokalpolitik. :slight_smile:

Jeg er meget interesseret i politik.
Og har altid syntes, at det var utrolig spændende :slight_smile:

Nej :slight_smile:

Nææ ikke særlig meget, måske fordi at jeg har boet flere steder hvor det var ‘‘sundt’’ at blande sig uden om -høhø

Jeg følger ikke med i politik loyalt, for så ville jeg ligge under for hvad medierne serverer.

Men jeg er et politisk menneske, og det er sgi sjældent jeg ikke har en politisk holdning til et emne. Stik mig eet! -høhø

-surrender-surrender-surrender

Nej, ikke det mindste - og jeg ved godt at det er meget-meget forkert - men det KAN ganske enkelt ikke fange mig - jeg finder det noget så kedeligt.

:sorry:

Nej, jeg syntes det er tørt og kedeligt, men følger dog aligevel med.

Nej ikke ret meget, følger kun en meget lille bitte smule med.
Hilsen Lisbeth

det interessere mig ikke et dyt overhovedet

Jeg vil ikke sige, at jeg er dybt politisk involveret - det ville være en overdrivelse af de større :p, men jeg er rimelig orienteret i lokal, dansk, europæisk og verdens politik. Jeg synes, det er vildt spændende men frygtelig-meget-utrolig svært!
Jeg er også meget politisk på den måde, at jeg har en holdning om riiiigtig mange ting, men jeg synes samtidig, det er OK at ikke alle er enige med mig.
F.eks har jeg en holdning om:

  • At regionerne adrig skulle være opfundet.
  • At der i større grad skal være kontrol med ministres (og andres) fryns og hvad de bruger deres stats-sponsorerede økonomiske midler til.
  • Dyrevelfærd fylder for lidt i dansk politik.
    osv osv
    Alt andet har jeg såmænd også en mening om :tihi:

Nej, ikke rigtig … jeg har selvfølgelig en mening om mange ting, men det er nok mere en interesse for samfundet … jeg har ihvertfald ikke nogen mening om hvor jeg hører til, rent parti-mæssigt … det er jeg så ikke alene om, se Naser Khader f.eks. :tihi:

Altså - jeg vil rigtig gerne følge noget mere med og have meget mere styr på tingene end jeg har. Men kan ikkel ige finde tiden til det.

Jeg har været med i noget der hed Randers Ungdom der var en politisk debat-ting her i Randers. Det gik dog mest op i fester og fis og ballade!

Jeg fulgte rimelig meget med i det amerikanske valg. Men ellers ikke rigtig for tiden!

Ja, det gør jeg. Ikke at jeg er politisk aktiv, men jeg
følger helt bestemt med i, hvad der sker på den
politiske scene - som det vist populært hedder :slight_smile:

Ja, jeg følger med. Både fordi at jeg har en holdning om de fleste ting og derfor finder det interessant - især hvis det kan lære mig noget og få mig til at se ting fra nye vinkler. Men også fordi at jeg anser det for at være en borgerpligt at følge med i verden omkring mig.
Min politiske holdning er ret styret af mit helt grundlæggende livssyn, så selvom jeg godt kan se fordele ved forskellige måder at gøre tingene på, så er der ingen tvivl om, hvad jeg prioriterer højest af hensyn til samfundets fremtid. Så jeg er ret svær at påvirke med skandaler “afsløret” i medierne.
Det gør også, at jeg ikke kunne forestille mig at stemme på en anden fløj, end den jeg altid har stemt på. Til gengæld er jeg ikke helt loyal overfor enkelte partier - omend jeg faktisk er medlem af et :muhaha:
Min lokalpolitiske interesse har mest været drevet i de perioder, hvor jeg rent faktisk blandede mig aktivt i mit parti, men det varierer lidt med hvor jeg bor.
Jeg kunne godt tænke mig mere fokus på dyrevelfærd/miljø, men jeg synes, at de politikere, der interesserer sig for dette, har et alt for snævert fokus og glemmer at se på konsekvenserne ved deres påfund. Og hvor pokker blev den danske IT-debat af ved dette EU-parlamentsvalg???
Jeg kunne ikke drømme om ikke at stemme ved et valg. Og endnu har jeg altid stemt personligt.

Jo da :D… Som ung var jeg engageret i bla. SFU’er senere i SF.
Noget jeg som barn, syntes var rigtigt underholdende var de politiske debatter ( dybt mærkeligt barn :klapper:) Jeg kommer fra et hjem hvor politik blev diskuteret , jeg blev også blev hørt og respekteret for mine meniger … Jeg syntes stadigt det er interessant at høre andres meninger og holdninger ang. politik :thumbup:
Men jeg kan se, man ikke skifter mening, men ændrer opfattelse af en del ting, jo ældre man bliver. Som ung er der som regel mange ting som kun er sorte eller hvide.

næh. nok langt fra så meget som jeg burde:ups:

men jeg ved da hvad vores statsmedister hedder (stavet forkert med vilje) :rock:

[quote=Mette Stevnsborg;199090]
men jeg ved da hvad vores statsmedister hedder (stavet forkert med vilje) :rock:[/quote]

Så kan du jo altid ringe til ham og spørge, hvor du skal sætte dit kryds næste gang :stuck_out_tongue:

nej for det bliver ikke hos ham eller andre fra venstre:rock: