Internat Århus

En bekendt af mig har noget familie, der desværre er nødsaget til at skille sig af med deres kat.

Katten er 8 år gammel og er udelukkende en indekat, og det skal hun forblive med at være.

Er der nogle af jer, der har kendskab til, hvilket internat jeg kan foreslå i Århus?

Helt klart Tingskoven! Det er et rigtigt godt internat, hvor intet er overladt til tilfældigheder: https://www.ddaa.dk/
VH
Susanne

5 Synes om

Jeg vil også anbefale Tingskoven eller Dansk Dyreværn Århus som det også hedder.
Der er også gratis indlevering.
@louiseogbuster kan fortælle dig meget mere da hun er frivillig der :+1:

2 Synes om

Som Katho skriver er jeg frivillig derude og har været der siden 2010. Jeg har desuden selv to katte derfra.

Der er pt venteliste på at kunne indlevere fra private hjem, til gengæld er det gratis.
Når man indleverer et dyr derude tager personalet en god snak med dem der indleverer, hvor man snakker situationen igennem, får oplysninger om dyret og til slut bliver man tilbudt om man vil med over og sætte katten ind i en boks.

Alle dyr der bliver indleveret bliver tjekket af dyrlægen inden for få dage, og der bliver det vurderet om der er brug for tandrensning eller andet.
Det kan så være man taler med tidligere ejer om dækning af disse udgifter.

Jeg har ikke selv noget med formidlingen at gøre, kan dog sige at alderen i sig selv ikke bør være en hindring, såfremt katten er sund, rask og omgængelig.

De kan kontaktet internatet på
[email protected]
Mails bliver tjekket dagligt.
man, tir, tor og fre er der reletontid mellem 12-15 på 87334440 tast 1 for internat.

3 Synes om

Mange tak til @Susanne_W @Katho og @louiseogbuster for jeres svar :grinning:
Det er super info at høre, hvordan tingene foregår.
Det lyder bestemt som et godt sted med orden i tingene, så jeg har straks videregivet diverse oplysninger.
Håber det kan være en hjælp til ejerne af katten. I skal have mange tak for hjælpen :tak:

1 Synes om

Tingskoven i Tranbjerg er også klart dem jeg vil anbefale. :slight_smile: www.ddaa.dk

1 Synes om