Internat killing - hvad skal vi være OBS på?

Når vi skal finde vores killing på internattet, hvad skal vi så være OBS på?
Kan vi aflæse, bare en smule af, hvordan deres sind er?
Da vi var på besøg sidst, var nogle pågående, andre forsigtige.
Kan vi tillægge deres “personlighed” disse kvaliteter eller kom vi måske bare på et tidspunkt hvor nogle var trætte?
Hvad med når vi kommer hjem? Så må det vel være et chok at få så meget plads. Der skal den vel vænnes til et rum af gangen?
Hvad med alle de ting vi ikke selv har tænkt på? Hvad har I af erfaringer?
Nå ja, hvis I kan anbefale et internat, så vil det være fedt.
Vi har besøgt falster katteinternat og havde et godt indtryk af stedet.

Hvis I gerne vil være sikker på, hvilket temperament jeres kat har, så skal I måske se på en lidt ældre kat? Dem er der også mange af på internaterne, og de har lige så meget brug for et nyt hjem som killingerne. Men har sværere ved at finde et, simpelthen fordi de ikke er så nuttede som killingerne. De er så til gengæld ude over lømmelalderen, og man har som sagt et bedre indtryk af, hvordan deres temperament er.

Hvis I vælger en killing, så tænk stadig over, om I ikke skal have to. På nogle internater vil de faktisk slet ikke sælge killinger som alenekatte, fordi de har brug for nogen at tumle med, og fordi de så aldrig er alene, selv om man er nødt til at være væk fra dem. Selvfølgelig er det dyrere at have to end én, men ikke dobbelt så dyrt. Til gengæld er der voksne katte, der egner sig bedst til at være alene. Sådan en kan I uden tvivl også finde på et internat.

Men det er selvfølgelig jeres beslutning i samråd med internatet.

I er fra Møn? Jamen, så skal i da tage en tur til Vordingborg, og besøge Tullebo Kattehjem.

Heidi, der driver det lille internat i sit eget hjem, gør et kæmpe arbejde for kattene i jeres del af landet. Det er helt utroligt, hvad hun udretter uden støtte fra de store organisationer. Og så plejer hun også at være god til at finde rette kat til rette hjem. :thumbup:

[QUOTE=FinnFrode;965275]I er fra Møn? Jamen, så skal i da tage en tur til Vordingborg, og besøge Tullebo Kattehjem.

Heidi, der driver det lille internat i sit eget hjem, gør et kæmpe arbejde for kattene i jeres del af landet. Det er helt utroligt, hvad hun udretter uden støtte fra de store organisationer. Og så plejer hun også at være god til at finde rette kat til rette hjem. :thumbup:[/QUOTE]

De to torti søster de har, Cheeva og Liva:wehuu::wehuu::wehuu:. Havde jeg plads til flere, så var de begge blevet jyder.

[QUOTE=FinnFrode;965275]I er fra Møn? Jamen, så skal i da tage en tur til Vordingborg, og besøge Tullebo Kattehjem.

Heidi, der driver det lille internat i sit eget hjem, gør et kæmpe arbejde for kattene i jeres del af landet. Det er helt utroligt, hvad hun udretter uden støtte fra de store organisationer. Og så plejer hun også at være god til at finde rette kat til rette hjem. :thumbup:[/QUOTE]

Dette tåler at blive gentaget!
Og fordelen ved en Tullebo-kat frem for “alm. internat-katte” er også at de har boet under familie-lignende forhold i stedet for et lille bur, så de er vant til livet som familiekat - det er ikke noget de skal til at lære (og måske ikke kan finde ud af).
Vores Maria er i øvrigt fra Tullebo.

Så fik jeg lige set billedet af smukke Maria på siden over katte formidlet i år. Eva’s Robin er der også - og sikkert flere endnu, som vi kender fra KG. :smiley:

Var det ikke også en herinde fra der fik Pelse?

Det er da rigtigt. Sparson i denne tråd. :slight_smile:

Jeg kan absolut anbefale Tullebo - der er alle iksse dejlige katte i øjeblikket :smiley:

http://tullebo.dk/aktuelt.html

Jeg skal ned og hilse på Findus i morgen - så må vi se, om han bliver københavner :tihi:

[QUOTE=Puttehønen;965133]Når vi skal finde vores killing på internattet, hvad skal vi så være OBS på?
Kan vi aflæse, bare en smule af, hvordan deres sind er?
Da vi var på besøg sidst, var nogle pågående, andre forsigtige.
[/QUOTE]

Generelt skal man kende en killing godt, for at kunne vurdere dens sind. Selvom jeg går op og ned af mine katte i over 12 uger, kan jeg ikke helt forudse, hvordan de bliver som voksne. Fordi det er racekatte, er der en del jeg “ved” - og ellers er det min erfaring jeg går efter.

Dermed sagt: Nej, du kan ikke regne med sindet på killingerne - huskatte kan være alt fra x til y af sind.

Min anbefaling vil derfor være, at få en voksen kat - der kan man nemlig se, hvilket sind man får med i købet :slight_smile:
Og specielt, hvis I kun ønsker en enkelt kat - en killing skal aldrig være alene.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965490]

Min anbefaling vil derfor være, at få en voksen kat - der kan man nemlig se, hvilket sind man får med i købet :slight_smile:
Og specielt, hvis I kun ønsker en enkelt kat - en killing skal aldrig være alene.[/QUOTE]

Jeg er helt enig. :slight_smile:

Sjovt, vi har kigget lidt på Tullebo og skal helt sikkert forbi. Det tiltaler mig også at de opholder sig i et rigtigt hjem.
Lige netop de to katte i nævner har vi også kigget på, men har slået dem ud af hovedet igen, da de ikke vil egne sig til familier med børn…
Men Titti :hjerte::hjerte::hjerte:

Ser så lige at Titti er reserveret :hjerte:
Øv for os. Godt for Titti :slight_smile:

Måske Pjuske kunne passe godt ind i jeres familie. Der står da at hun gerne vil bo med børn.