Internater

Dav, jeg står og skal til at anskaffe mig en kat om ikke så længe. Jeg har været ude at besøge Kattens værn her i Aalborg og det virker til at de har nogle sunde katte derude. Der er også et Dyrenes Beskyttelse’ internat lidt længere nord på - nogen der ved hvad det koster for et par katte deroppe? Derudover er der jo dba eller ligene men der skal man som regel selv sørger for at få dem sterelliseret osv, til gængæld ved man hvor katten kommer fra og man kan få dem som killinger og som regel se moderen og at hun har det godt osv. På den anden side så har kattene på internatet nok mere brug for et hjem.

Jeg vil bare gerne høre lidt om priserne på de forskellige internater - jeg ved at det koster omkring 1100,- for en kat på kattens værn. Prisen er selvfølgelig ikke så vigtig, men da jeg er studerende ville jeg selvfølgelig nok hellere bruge dem på ting osv til katten istedet for at katten i sig selv skal være så dyr men ved igen ikke helt hvad det koster at sterellisere og vaccinere osv.

Vil gerne høre fra folk der har valgt at købe fra de forkellige steder :slight_smile:

Jeg ved ikke hvad de koster, men min barndoms katte kom fra Kattens Værn og Inges Kattehjem, og de var nogle super, super fine katte. Dengang i firserne kastrede Kattens Værn også kattene. Så Kattens Værn på Frederiksberg, ville jeg gerne købe kat fra, hvis det ville blive aktuelt.

Jeg har også prøvet at købe en killing fra DBA og der fik jeg direkte dårligere service. :slight_smile:

Min kæreste og jeg kan kun anbefale kattens værn i Aalborg:)
Vi var enige om at når vi skulle have kat, så skulle det være fra et internat og det eneste jeg kunne finde den gang var kattens værn, så efter en telefonsamtale med dem, endte det med at vi tog der ud og min kæreste fik en god lang snak med dem, mens jeg lærte Jeppe at kende:hjerte:

Et år senere var vi derude igen og havde endnu en gang en rigtig god oplevelse, selvom vi ledte efter en ung hankat, fik vi lov at møde alle kattene og endte med at komme hjem med hunkat på 4 mdr:hjerte:

Imellem vores to købs besøg var vi også ude med en kat, der havde rendt rundt i området og kun var blevet værre og værre at se på, som de tog ind og sørgede for den hjælp han havde brug for. Så alt i alt har vi kun haft rigtige gode oplevelser der ude og har fået rigtig god vejledning både omkring indlevering af hjemløs tamkat og køb af kat der ude:)

Mht. sundhed har jeg ikke set andre katte se usunde ud derude, end ham vi afleverede, alle dem vi ellers har set derude (og det er en del:)) har virket sunde og raske og vores to har vi heller ikke haft sundhedsproblemer med der på nogen måde ville kunne kobles til stedet de er købt:)

Tilføjelse: kan se at hvis du som privat person bruger samme dyrlæge som kattensværn i Aalborg, så er neutralisering og vaccination dyrer end katten er ved kattens værn:) (Tænker internatet nok har en aftale, der gør det billigere for dem)

Det koster mere at få katten neutraliseret selv ved dyrlægen. Jeg vil helt klart anbefale en kat fra et internat. De er vaccinerede og tjekket af dyrlæge.

Hvis det trækker i dig at have en killing, var det måske en løsning at blive passer for en morkat med killinger gennem et internat her henover sommeren? Du kan jo høre dem ad, om det er noget de enten står og mangler eller sandsynligvis ville få brug for snart. Jeg har ikke gjort det selv, for da jeg kiggede på muligheden endte jeg med at overtage min søsters ene kat i stedet for - han var bange for den nye baby i huset og trivedes ikke.

langt de fleste internatter oplyser om priser på deres hjemmeside, så det er blot at gå i på dem og tjekke :slight_smile:
Der er jo også Bæklund http://www.bæklund.dk

Ellers har jeg et par søde drenge på 9 mdr der søger en familie. De er kastreret, vaccineret, øremærket og chippet. Pengene vil gå til Britta med Hittekattene, så du vil stadig støtte et godt formål, skulle de være noget for dig.

Marina

Har du set ham her, som er til omplacering i en tråd herinde? Han mangler vist meget et nyt hjem.

[QUOTE=Marina;1179411]Ellers har jeg et par søde drenge på 9 mdr der søger en familie. De er kastreret, vaccineret, øremærket og chippet. Pengene vil gå til Britta med Hittekattene, så du vil stadig støtte et godt formål, skulle de være noget for dig.

Marina[/QUOTE]

Dem vil jeg da gerne se nogle billeder af :slight_smile: Men der går dog en måned eller to da vi er igang med at flytte så vi skal lige have det på plads først :wink:

Det er de her to basser og især Pepper har en ret god kampvægt:) Skulle det have interesse kan I bare komme forbi og hilse på dem, jeg bor 10km fra Ålborg. Det giver et bedre indtryk af dem:)

Marina

[QUOTE=Marina;1179450]

Det er de her to basser og især Pepper har en ret god kampvægt:) Skulle det have interesse kan I bare komme forbi og hilse på dem, jeg bor 10km fra Ålborg. Det giver et bedre indtryk af dem:)

Marina[/QUOTE]

De ser godt nok kære ud! Men jeg tror ikke det vil være en god idé at få en kat der er vandt til at være ude eftersom jeg flytter i lejlighed og vi kun må have vores katte ude i snor. Har dog set at de har nogle ude på kattens værn der er inde katte så hvis ikke det bliver en killing så bliver det nok sådan nogle jeg skal have fat i :slight_smile:

Jeg har kun godt at sige om Kattens Værn Aalborg! Flinke mennesker der gør det bedste for at finde den rigtige kat til dine krav/ønsker.

Min pige er der fra, og hun er bare den perfekte kat her hjemme, selvom det ikke helt var planen vi skulle have en kat mere.

Vi havde lidt problemer med at hun havde en lille “bule” på maven, ved hendes sterilisations ar, dette fik vi undersøgt, og tilbudt opereret mod kun at betale for materialer og medicin (ca. 200 kr.). Dette valgte vi dog fra da hun ikke er generet af det, og jeg derfor ikke har lyst til at hun skal i fuld narkose når det udelukkende er kosmetisk. Hun bliver bare “undersøgt” jævnligt under mave nusningen for at være sikker på det ikke ændre sig eller bliver varmt og ømt (efter aftale med dyrlægen).

Jeg vil anbefale www.hittekat.dk

Jeg tror en kat derfra med alt ordnet koster omkring 900 kroner - ret mig Brita, hvis det er forkert. Og der er løbende nye, der søger hjem. Jeg har kun haft fantastiske katte derfra og pengene går til at hjælpe næste kat

De har nu kun været ude i løbegård, ikke friløb og den mindste smule kedeligt vejr så foretrækker de sengen:høhø:

Marina