Internater

Dav, jeg står og skal til at anskaffe mig en kat om ikke så længe. Jeg har været ude at besøge Kattens værn her i Aalborg og det virker til at de har nogle sunde katte derude. Der er også et Dyrenes Beskyttelse’ internat lidt længere nord på - nogen der ved hvad det koster for et par katte deroppe? Derudover er der jo dba eller ligene men der skal man som regel selv sørger for at få dem sterelliseret osv, til gængæld ved man hvor katten kommer fra og man kan få dem som killinger og som regel se moderen og at hun har det godt osv. På den anden side så har kattene på internatet nok mere brug for et hjem.

Jeg vil bare gerne høre lidt om priserne på de forskellige internater - jeg ved at det koster omkring 1100,- for en kat på kattens værn. Prisen er selvfølgelig ikke så vigtig, men da jeg er studerende ville jeg selvfølgelig nok hellere bruge dem på ting osv til katten istedet for at katten i sig selv skal være så dyr men ved igen ikke helt hvad det koster at sterellisere og vaccinere osv.

Vil gerne høre fra folk der har valgt at købe fra de forkellige steder :slight_smile:

Jeg ved ikke hvad de koster, men min barndoms katte kom fra Kattens Værn og Inges Kattehjem, og de var nogle super, super fine katte. Dengang i firserne kastrede Kattens Værn også kattene. Så Kattens Værn på Frederiksberg, ville jeg gerne købe kat fra, hvis det ville blive aktuelt.

Jeg har også prøvet at købe en killing fra DBA og der fik jeg direkte dårligere service. :slight_smile:

Min kæreste og jeg kan kun anbefale kattens værn i Aalborg:)
Vi var enige om at når vi skulle have kat, så skulle det være fra et internat og det eneste jeg kunne finde den gang var kattens værn, så efter en telefonsamtale med dem, endte det med at vi tog der ud og min kæreste fik en god lang snak med dem, mens jeg lærte Jeppe at kende:hjerte: