Er der nogle der har hentet en hund fra et internat?
Hvordan gik det? Og er der nogle, der kender Dansk Dyreværn Aalborg?
Tanken tiltaler mig, men jeg er klar over, at de fleste ikke sidder der pga allergi, selvom det ofte er forklaringen:-)
Jeg går som udgangspunkt ud fra, at min kommende hund IKKE kan være alene i det nye hjem, så dette vil der blive arbejdet med fra dag et uanset årsagen. Miljøskiftet kan også skabe andre problemer, ved jeg.
Men tanken tiltaler mig.
Jeg har også kig på en collie i Sverige, men opdrætter har vist sig så svær at få fat i på telefonen, at jeg er tæt på at opgive den hund. Sideløbende har jeg så kigget andre steder jo - herunder internaterne…
Jeg har som sagt tidligere ikke spor travlt. Og jeg ser mere på individ end race. Jeg har sagt nej til temmelig mange indtil nu af forskellige årsager - herunder ern GD fordi den er alt for stor:-)
Altså, en ven af familien har anskaffet sig en internat hund. Hun var 3 år da hun blev afhentet. Og blev taget af den simple grund. Hun havde været der længe.
Hun er idag 8 år. Og er den utroligeste hund de har haft. De siger allerede, når hun ikke er der mere, er det en ny “ældre” internat hund de anskaffer sig.
Hun havde nogen problemer.
Hun var urenlig, var bange, og kunne bestemt ikke være alene hjemme. De har fået skiftet 2 hoved døre, bare for at efterlade hende i 4 minutter, gå fra døren til bilen og hente noget og ind.
Hun kan idag være alene hjemme:) er renlig. Hun har dog fået gigt. Og de er så småt begyndt at kigge efter en ny.
Dejlig historie. Ja man skal se sig for, men bortset fra det, så kender jeg også mange med skønne hunde fra internater… Det behøver ikke være lig med ulykke:-)
Jeg har kig på fire hunde pt - forskellige steder - Sverige, privat hjem og to internat hunde… Jeg er meget spændt på at møde dem. Dog har jeg givet lidt op på den svenske, da opdrætter er umådelig svær at få fat i. Men jeg har som sagt ikke travlt:-)
Og så har jeg på skift lyst og er klar og kolde fødder:-) Den følelse kender jeg fra andre gange, hvor jeg har taget et dyr ind. Det er sundhedstegn, for det ER en stor beslutning at tage et dyr - uanset art:-)
Vi har 3 hunde fra internat i Spanien alle er kommet ind og har ikke skabt nogen problemer Marika var ca. 1½ år, Abiba var ca. 1 år og Bellina var ca. 8 uger da de kom hjem til Danmark. En fjerde kom også hjem fra Spanien, nemlig Mamma, en helt igennem fantatisk hund men hun kunne ikke med vores katte, hun blev hos os i 1½ år indtil det rigtige hjem kom, og nu bor hun hos en enlig ung mand, og har det helt perfekt
Lige meget hvilket internat man vil have hund fra om det er i DK eller i udlandet, så er det et sats for man kommer kun til at kende hunden på overfladen inden den kommer hjem. Men med den rette indstilling fra ny ejer og er man ikke første gangs hundeejer, så vil jeg til en hver tid anbefale at man kunne tage en internat hund.
Min barndoms hund blev købt fra internat som 1½ årig. Dejlig hund kun med en “fejl”; Han var hanhunde aggressiv, men det problem var løst ved at undgå kontakt med andre hanhunde, tæver var han sød overfor. Han blev ca 11 år så jeg har kun gode erfaringer med det.
jeg har valgt en hund nu - fra internatet. Jeg er meget spændt på at få ham hjem. Jeg har gjort det forarbejde jeg kunne, teste ham på katte, haft ham med ude og køre osv og han virker OK. Lidt stresset men det er nok pga internatopholdet.