Hej med jer.
Mon der er nogen her der har en viden i forhold til anskaffelse af en internatkat, som havde en betændelsestilstand på poten. Nu behandlet men forsikring laver forbehold ved dette?
Er glad for min lille søde kat, men må sige at jeg har det svært med at jeg nu kun kan får den forsikret med forbehold,. Hvad tænker I?
Mig bekendt er det normalt at forsikringsselskaber laver forbehold mod præeksisterende skader og sygdomme. Det gør forsikringsselskaber til mennesker typisk også. Det kan man jo have en holdning til, men de laver også forbehold mod præeksisterende tilstande uanset om det er en internatkat eller racekat eller hvad det end er.
Og ![]()
Som @Osquary skriver - det har intet at gøre med hvor katten er anskaffet fra, udelukkende at forsikringer som udgangspunkt tager forbehold for skader, der allerede eksisterede på tegningstidspunktet.
Nu har jeg kun selv erfaring med hesteforsikringer, men der er forbehold ofte tidsbegrænsede, hvis der ikke er tale om tilstand, der formodes at være kronisk?
EDIT: Kæmpe
for at du har taget ansvar for en af de alt for mange katte, der desværre er i “overskud”… ![]()
Hej Dorthe
Mange tak for et givende svar ![]()
Det giver god mening ![]()
![]()