Invitation til kattenus, del 2

Man kan aldrig få for meget kage :smiley:

Hvis ikke du har lyst til at bage, så skal du ikke føle dig presset af mig, men jeg bliver bare så lækkersulten hvergang du fortæller om dine lækre nye småkager på FB

Det er jo nemlig lige det, og Louises lyder bare så spændende og lækre.

Kia - jeg vil meget gerne bage, det er helt sikkert.
Tænkte bare om det kunne blive for meget kage ift. andet mad?

Man kan aldrig få for meget kage :tihi:

Ej, evt kunne det andet snack og slik jo så bare ikke være kage? :slight_smile: Tror også bare Saphiira blev skrevet på til det begge gange, kan da godt være at hun hellere vil medbringe noget andet anden gang :slight_smile:

jamen I siger jo bare hvad jeg kan tage med… :smiley: jeg er ret ligeglad…hehe :stuck_out_tongue:

Hehe… Har ikke lige fået tjekket KG et par dage…
Jeg kan også sagtens tage noget med - bliver dog kun et par timer, da jeg får 4 venner på besøg i den weekend - så kan de lige underholde sig selv lidt :-)…
Jeg kan bage (!) nogle pølsehorn, og tage ketchup med?

Kan se på det hele at jeg bager noget til os,-)

Har skrevet mig selv på til en grøntsagstærte den 6. august samt lidt forskelligt grønt og hjemmelavet dressing. Hvad mangler vi mere? Noget brød af en slags måske?

Lørdag den 23. juli:
Eife - brød og hjemmelavet dressing
Elwarth - rugbrød og pålæg
Gizzemissen - barbeque kyllingeoverlår
haneben - frikadeller og grøn salat
Henriette - chips, kage, slik
KKH - pastasalat
Saphiira - chips, kage, slik
TrekkieGrrrl

Lørdag den 6. august:
Gizzemissen - grøntsagstærte, diverse grøntsager og hjemmelavet dressing
KKH - pastasalat
louiseogbuster - kage af en art
PiaB - frikadeller
Saphiira + 1 - chips, kage, slik
Steffen - pølsehorn og ketchup

Drikkevarer udover kaffe, te og isvand står den enkelte selv for.

Kunne jo være du havde et eller andet du var helt vildt god til at lave?

Hvis jeg må blande mig lidt ift grøntsagstærten, så vil jeg sige at jeg ikke kan tåle agurk og peberfrugt. Går ud fra at tærten er vegetabilsk;-) Dvs kun indeholder æg og mælkeprodukter.

Selvfølgelig må du blande dig, jeg er i forvejen i ukendt farvand. Har kigget lidt på diverse vegetaropskrifter på grøntsagstærter på nettet, men hvis du har nogle gode forslag kan du bare sende en PB…

Jeg tænker lidt…
Vi kunne også gøre kun køber lidt snack, slik…

heh. Havde et par venner på besøg, hvor en af dem er vegetar… Så vi lavede den lækreste afrikanske gryderet… Vegetarmad er totalt undervurderet!!

Af ren logistiske årsager kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange henholdsvis kaffe og te-drikkere der kommer de to dage…kunne jo være jeg skulle låne min fars kaffemaskine og en termokande i stedet for min egen lille stempelting. Af te har jeg Grøn te med citrus og Earl Grey, begge dele i teposer. Nogen der har andre præferencer?

…man kan muuuuuuligvis godt høre at jeg hverken er kaffe eller te-drikker selv :wink:

Jeg er kaffedrikker kommer d. 23

Og så vil jeg da lige indskyde at der stadig er plads til ekstra tilmeldinger hvis nogen lige har fundet en fridag i kalenderen den 23. juli eller 6. august.

Jeg drikker te, hvis ikke der er andet. Men ellers er jeg mere glad for et glas iskoldt vand.

jeg er også te-drikker…

Vand skal jeg nok sørge for i de mængder der er brug for det.

Hvis folk har lyst til sodavand eller lignende medbringer I det selv, så klarer jeg isterninger til at køle :wink:

Jeg drikker kaffe, og kommer d. 6.
Du kunne jo købe et glas instant kaffe, der fåes meget godt til ret billige penge, fx. Nescafe original til 40 kr for 200 gram

Vedr. tærte:
Bunden laves bare “som man plejer”
Som base for fyldet plejer jeg at piske et par æg, og tilsætte noget fedtfattig creme fraiche og noget hytteost.
Selve fyldet kan laves efter fri fantasi - her er nogle forslag:
Tomat og løg
Champignon og løg
Revne rodfrugter
Blomkål og broccoli

Man skal bare finde nogle grøntsager man kan lide;-)

(Og jeg kan ikke tåle agurk og peberfrugt)