Nu har vi endelig fået nogle misser, der ved hvad man skal gøre ved edderkopper. Somalierne er ligeglade, men de sorte sager ved hvad det handler om -thumbs
Mon vi har noget kryb her -what
Og så blev den slæbt ind i stuen og fik en klo -what
Mums - ja edderkopper er altså bare guf her hos os. Og der er da “heldigvis” en del af dem, hvis kattene skulle udtale sig. Og de bliver helt sikkert spist.
Desværre fangede de en fugleunge den anden dag, som jeg måtte slå ihjel for at den ikke skulle lide. Øv, hvor kan jeg ikke lide, når de gør sådan noget.
mums jeg har hørt de skulle smage godt med sukker på -xxrotflmao mine har også travlt lige nu, men så længe de holder sig fra bierne er det i orden -felixsylvester
Denise,
Hvor har du somalierne fra? De nedstammer jo fra aby’erne. Jeg ved godt somaliopdrætterne elsker at sige de to racer er ens i personlighed - det er de ikke.
Dem har jeg fra Charlie i Roskilde - Zingara. Farmand er Dark Shot of Dushara og mor er Dushara Pilar Payenne - hvis det siger dig noget.
Jow da, Charlie kender jeg ganske godt. Pilar er det ikke hende hun kalder Balladen, hun har været her et par gange til det blev ikke til noget parring.
Quini og Nanoq’s mor kom ind med en nyyfanget solsortehun igår eftermiddags.
Jeg så hende fange den. Kom lige ud i haven da jeg så hende ræææse hen ad græsset…sådan ca. 23 millimeter høj og med 3846545455957 km i timen og 2 sekunder efter kom hun ud fra nøddebusken med fuglen i munden. Jeg satte hvad jeg havde i hænderne (eftermiddagsguf til dyrene) og løb ind til Poul. Han stod og barberede sig. Ham efter mig ud…men vi nåede ikke længere end til udestuen…dèr sad Mandalay med sit bytte. Og heldigvis var fuglen allerede død.
Hun må have fået fat i den på en måde den enten er bidt i hjertet eller den er død af stress.
Mandalay ER også ubetingen den største jæger jeg har, og hendes datter (La-Toya) er ligeså stor en jæger. NÅR et eller andet er fanget er det ALTID de to damer der sidder på 1. parket, så mon ikke der også i jægersammenhænge er noget genetik…jeg er sikker på det.
De fluer der forvilder sig ind i huset bliver IKKE gamle. Ranya og Ouna og Pepita fanger dem ALLE, så vi har et ordsprog der lyder
“SE, der kommer en død flur flyvende”…fordi lige om snart ER den død. Den ved det blot ikke endnu -høhø
-høhø
Jegf sidder her og griner over alle disse jagt svar, smiler fordi vi vist alle nyder at vores katte ind i mellem er veludrustede jagt dyr, og ikke mere bare en flad stur løve.
Personligt, er jeg vil med den første gang jeg giver mine killinger halvråt kød, en 5-6 uger gamle.
Der viser rovdyret, sin sande siden.
Jeg elsker når der står nogle bitte killinger der knurrr, pruster og slår ud efter hinanden.
Intet slår det.
Hilsen Pia -engel
Ja jeg er sgu lidt nervøs. En due ligger på rede i et af vores træer. Så inden jeg lukker misserne ud så checker jeg lige om hun ligger der og der endnu ikke er unger der er faldet ud eller noget. Så jeg har nok et problem når der kommer unger, ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det -øøøvvvs
Måske kunne jeg lukke fuglene i løbegården, mens misserne var i haven -hahaha
jeg har også kræ der kan den slags… synes sq bare ikke det er så fedt når de der 8 benede satanner flyger fra misserne og forsvinder ind under sofaen… -brækkesig