Jagter hale

Troede aldrig jeg skulle se det har nu 3 gange set Artig jage sin egen hale -LOL:øhmm: Har i nogensinde oplevet det nøj det ser komisk nu :wehuu:

Mosier gjorde det rigtig meget da han var killing. Det var som om, han ikke forstod hvad halen var - og at den var en del af ham. :høhø: Det ser rigtig sjovt ud.

Nu er han 1 år, og han gør det ikke mere. :slight_smile:

Artig er snart 6 år :ups: Tror det er en fiks ide han har fået for sker når han er HELT overgearet -LOL

Teddy har gjort det siden jeg fik ham…

Men jeg gør det nok ikke “bedre”, jeg leger også med hans hale nemlig. G

Det er der mange katte der gør - specielt når de er killinger :slight_smile:

Liam gjorde det også meget før jeg fik Aslan… Nu jagter de bare hinandens haler, men ser nu også sjovt ud :høhø:

Mau jagter sin hale når han ser den på den “anden side” af kradsetræet, så farer han rundt om stammen efter den - også i farlige højder :tihi:

Skøre kræ :tihi:

Så ser det ca sådan ud

Vívil jagter jævnligt sin hale…tossede kat (han er 2 år)

Nunuu jagter også hale, men det er Charlies han jagter :høhø:

Det er da klart Birthe, han tror det er hans egen…

Når hunde jagter deres egen hale siges det at det er fordi de keder sig, og det er ofte rådet at man tager sig mere tid til at lege med sin hun eller skaffer sig en hund mere så de kan underholde hinanden…ved ikke om det er det samme for katte.

Cheops jagtede sin egen hale da jeg ikke havde fået deep. Det var meget tydeligt et tegn på kedsomhed og frustration. Han gør det ikke mere efter at Deep er kommet og han har en at lege med.

Deep kan godt finde på at lege med sin hale, men der kan jeg SE at der er tale om leg og ikke en adfærdsmæssig frustrationshandling - hvis man kan kalde det sådan.

Minder mig om en sød lille historie:

Killingen jagtede sin egen hale og kattemor spurgte den hvorfor?
Killingen svarede: Fordi jeg har hørt, at lykken sidder i halespidsen, så jeg prøver at fange den og beholde den.

Mormis smilede og sagde: Men lille killing, forstår du ikke. Du skal ikke jagte lykken. Hvis du rejser dig og går ubekymret af sted, så følger lykken med.

:inlove::ok: