Jamen altså

Livet fortsætter med at smide curveballs.

Min lillesøster i Sønderjylland er kommet galt afsted og har brug for assistance et stykke tid, da hun kommer til at være sengeliggende for en stund.
Da jeg ikke har bil, rejser jeg altid med tog. Altså en tur på ca 1.5 timer.
Kan jeg have lilleskid med?
Eller er det for meget stress?
Min lillesøster har masser af plads, både ude og inde, er vant til kat og har selv en gammel hunkat der har haft killinger et par gange, hun er meeeeeget tålmodig og kærlig overfor andre katte, så længe de er killingealder.
Men prut har jo ikke sådan rigtigt været udenfor herhjemme endnu, så bliver det ganske enkelt for voldsomt med sceneskift på denne måde?
Er der noget jeg kan gøre for at gøre turen for ham lettere og så lade ham se at alt er okay, eller er det bedst at lade være?
Min søster siger at der er plusser og minusser.
Et plus er at han måske får mere selvtillid og kan møde en anden kat der er vant til hans energiniveau og måske også kan lære ham lidt mere selvstændighed.
Hun siger også at hvis jeg tager hans eget foder med, og måske en lillebitte smule grus fra kattebakken med (godt pakket ind selvfølgelig) så kan han få sin egen kattebakke hos hende og så smider vi det medbragte grus i, sammen med rent grus, så han kan kende sin egen lugt og måske falder lidt hurtigere til. Og så får han sin egen mad så der ikke er en stressfaktor der.
Og han får sin transportkasse med en af min mands tshirter i, som han elsker at sove på.
Et minus er måske at han bare nemt bliver stresset, og at det hele bliver for meget så han bryder sammen…
Hvad tænker i?

/En bekymret mor

Du må ikke lukke din kat ud et fremmed sted! Man kan have sine meninger om fritløbere, men som minimum bør der gå to til tre uger efter flytning før mis ved, det er her den bor.
En anden ting er sammenføring med anden kat. Det kan gå hurtigt og smertefrit, men det kan også tage måneder. Så nu er “et stykke tid” jo temmelig diffust, men jeg vil absolut overveje, hvordan din søster og dig kan leve med et opdelt hus i kortere eller længere tid :slightly_smiling_face:
Togturen er det mindste i denne ligning :wink: En god transportkasse og afsted det går. 1,5 time er ikke længe.
Men jeg ville afgjort lade din kat blive hjemme :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Jeg ville tage katten med, og sørge for den var i et andet område ene den gamle hunkat