Idag afleverede min Agtræner Dise med disse ord…
For resten, så skal jeg have Dise med på søndag!!! Jeg har meldt os til lydighedsprøve for sjov i Lyngby - så hun bliver hentet kl 8! Vi er hjemme omkring kl 16…
Ja, ja… jeg troede faktisk at det var min hund!
Men det ser ud til at min træner har fået blod på tanden mht lydighed og Dise… Der tales nemlig også om tilmelding til officielle DKKprøver Dise har allerede bestået LP1 sammen med mig, men der er jo de andre klasser. Med mindre da, at de opfattes som et nyt par? for så skal Dise tage LP1 igen med ny fører…
Hmm - skal vist lige have ringet til DKK i morgen! Skulle jo nødigt lave noget forkert
[quote=Battlestar;93916]held og lykke med din dygtige vovse… Tror din AG træner skal mindes om hvor Dises madskål står -LOL
håber hun klarer LP2 … som en mis… -LOL[/quote]
Ork… Dise kan faktisk klare et fuldt elitelydighedsprogram Det er sådan noget vi har gået og hygget os med gennem årene. Men hun giiiiiider ikke at konkurrere i det - i hvert fald ikke sammen med mig
Nå, men hvis min træner virkelig kan få hende til at synes det er sjovt, er det helt okay med mig… det ville da være lidt super at få en LPchampion på ca 10 år!
Og jeg kan jo så bare gå igang med Nanna… hvem ved… MÅSKE kan hun bestå en LP1 om ca 10 år?!? -LOL En ting er sikkert - det bliver i hvert fald ikke sammen med Jan, at hun tager nogen lydighedsprøver! Han interesserer sig ikke en brik for den slags pladder
Jeg var lige begyndt til Rallylydighed og HTM med Dise i august, da jeg fik Diskus Prolapsen i oktober.
Dise synes de to ting er SJOVE!!!
Mens lydighed bare er keeeeedeligt!
Vi var faktisk igang med en strålende LPkarriere, da jeg første gang tog hende med til Agility… Jeg havde aldrig troet, at jeg kunne løbe AG, og da slet ikke på et mere seriøst plan, så det var bare sådan for sjov, at vi tog afsted og meldte os til begyndertræning… Dise blev fanget pr omgående! Og det gjorde jeg også, da det gik op for mig, at godt nok skule jeg i starten være meget ved siden af hende - men på sigt var der tale om at hun skulle løbe og jeg skulle dirigere… Så Dise blev AGhund i stedet.
I takt med at vi blev bedre og mere indarbejdede med hinanden i Ag, begyndte Dise så at vise, at lydighed bare ikke var spor skægt længere. Vores lydighedstræner nærmest græd af ærgrelse, når hun fra gang til gang måtte konstatere at Dise blev dårligere og mere sjusket i sine præstationer… og til sidst stoppede vi så med lydighedstræningen på seriøst plan. Siden har jeg så bare trænet lydighed for sjov - men hele tiden udfra DKKs krav til deres lydighedsprogram, så Dise kan faktisk hele programmet i Eliteklassen til træning
Dise fylder 9 år til sommer, så Agility på højt plan er ved at være en saga - vi skal til at finde på noget nyt… Det ville altså være lidt morsomt, hvis min Agtræner kan gøre hende til LPchampion Så skal jeg nok fortsætte med rally og HTM…
Så har jeg fået telefonisk rapport fra min træner…
Dise har gennemført klasse 3 Lydighed, med umiddelbart en alvorlig fejl… hun gnasker i apporten! Hæ - det vidste jeg da godt! Vi har aldrig nogensinde fået gode point i den øvelse!
Men det er da bedre, at hun i det mindste beholder tingesten i munden… tidligere dansede Dise afsted med apporten hængende noncelant fra en mundvig, af og til tabte hun den og for så tilbage for at hente… og afslutningen var altid Stop ca ½ meter foran mig og med et elegant hovedkast landede apportbukken for mine fødder, mens min hund pænt gik på plads - jeg kunne vel selv samle op!?
Så nu venter jeg spændt på det endelig pointtal og placering…
Jeps… de bestod til en 2 præmie med 228 point (1 præmie er 230 og derover), så min træner har virkelig fået blod på tanden
Apporten blev sør’me takseret til 2.5 point, så det er en fremgang - har tidligere prøvet at få 0 i den øvelse -høhø
Men… en 2 præmie i klasse 3, efter kun at have trænet sammen i knap 2 uger… det er altså hamrende flot!!!
Ja, jeg indrømmer det… jeg er møgstolt af min lille vuffer!
Så nu har Dise en fast aftale med min træner en gang om ugen, hvor de udelukkende træner lydighed… og aftalen fortsætter naturligvis når jeg selv begynder at kunne træne og aktivere Dise fuldt ud
Vi har en aftale om, at jeg så ikke vil træne lydighed som sådan… udover hvad jeg skal bruge i HTM og rally.