Jamen Misse, hvorfor skider du i sengen og i sofaen?

Eva M - Det var så lidt. Jeg var til opdrætter seminar i dag hvor det netop var et af emnerne og kom sådan til at tænke på din dame undervejs :slight_smile:

Åh, det varmer at blive tænkt på :slight_smile:

Så var vi hos den nye dyrlæge her i eftermiddag. Dr. Cramer stillede spørgsmål og stillede spørgsmål (næsten alle har I stillet), hvilket var betryggende.Vi fik en lang snak om hendes generelle helbred. Den gamle dyrlæge var meget hurtig til at konkludere og give medicin ud. Det helt modsatte indtryk fik jeg her.

Tvivlen om hun er kastreret er nu endnu større da, vi har hidtil troet at hun var lidt i vinterdvale og havde stille løb. Dr. Cramer lagde sig ned på alle fire og imiterede, hvordan en kat opfører sig når den er i løb, hvilket var et helt vildt morsomt syn:høhø: Han mener ikke det er årsagen til at hun har skidt i seng, sofa osv. Han siger som Marina at man ikke kan se et gammelt ar, heller ikke selvom man barberede en stribe hår væk. Så måske er hun ikke fetil alligevel.

Dernæst har hun igen noget svamp i numsen, hvilken er svær at sige hvad det er, candida, dermatofysen (jeg ved ikke hvordan det staves). Jeg vidste ikke at candida kunne give udslag i hævet numse.

Analkirtlerne var tomme :thumbup: dejligt at få det bekræftet.

Blodprøver tog han ikke nu, undersøgelse for gigt venter vi også med til om 4 uger.
Først skal vi ændre hendes foder til BARF. Vi kan lave det selv, han gav os en liste med hvad katten skulle have. Altså hvad han mener der er rigtigt for katten at spise. Jeg ved der er MANGE forskellige meninger her på KG og jeg orker ikke en lang diskussion, om det ene eller det andet-surrender. Vi vælger at give hende rent rå-foder, på nuværende tidspunkt for at se om det har en virkning. For mig giver det også mening.

Hun har fået homøopatiske dråber, hun skal have 2 x dagligt godt nok 16 dråber (4 X 4) i alt og hun er ikke pjattet med at blive dryppet i næsen (jeg kan nu godt forstå hende). Jeg ved ikke hvor meget I kender til homøopati, personligt går jeg ind for det og synes det er meget ærgerligt, at det danske sundhedsvæsen er så lukket overfor homøopati. Jeg mener ikke at man kan smide den vestlige lægevidenskab helt væk, men at kombinere disse to synes jeg ville være ideelt (på mit tidligere job fik jeg tilnavnet Helse-Else :tihi:) .

Jeg føler at vi er på rette spor. I bund og grund gør jeg, hvad jeg tror er bedst for Misse, det giver mening for mig at ændre hendes kost istedet for at give en pille.

Mange hilsner Eva M

Hvis katten ikke fungerer på alm. tørfoder er det selvfølgelig godt at afprøve alternativer, som f.eks. barf, så held og lykke med det herfra :slight_smile:

Jeg håber I får fundet ud af det hele med hende :slight_smile:

Det lyder som en super god og seriøs dyrlæge (men hvor ville jeg dog gerne have set ham lege hunkat i løbetid :høhø:). Rigtig meget held og lykke med det!

Jeg skal nok lade være med at starte en barf-diskussion (håber jeg!), men vil bare lige nævne, at de der barfer, supplerer det rå kød med en vitaminblanding. Jeg håber, at I har gennemtænkt / talt dette med dr. dyr :slight_smile:

Jeg skulle godt nok ikke til at putte ting i mine kræs små næsebor, jeg synes, det er vildt, at I overhovedet kan få lov til det… Held og lykke med den lille!

Og jeg gad godt nok også godt at have set den der imitation :klapper:

mvh. tina

Eva, husk lige et diskret mobilkamera en anden god gang :tihi:

[quote=taina;372740]Jeg skal nok lade være med at starte en barf-diskussion (håber jeg!), men vil bare lige nævne, at de der barfer, supplerer det rå kød med en vitaminblanding. Jeg håber, at I har gennemtænkt / talt dette med dr. dyr :slight_smile:

Jeg skulle godt nok ikke til at putte ting i mine kræs små næsebor, jeg synes, det er vildt, at I overhovedet kan få lov til det… Held og lykke med den lille!

Og jeg gad godt nok også godt at have set den der imitation :klapper:

mvh. tina[/quote]

Tak Tina :slight_smile: Og ja, det er ikke kost udelukkende på råt kød, også grøntsager, æg, yoghurt, listen er lang. Denne diæt er 100% fri for tilsætningsstoffer.

Det med næsedråber duer ikke, hun blir meget meget gal. Det kan også dryppes på øret (ikke i!) det giver knap så sure miner.

Tak og ja han ved hvad han snakker om :thumbup:

Og et lille videoklip havde været super, men I må bare forestille jer det :høhø:

Mange hilsner Eva M