Januar 2024 dagens menu

Vi skal også have frikadeller i aften, dog med kartofler og sovs, samt grønsager, hvis vi har en pose i fryseren

3 Synes om

Hjemmelavet frikadeller skal være med store løgstykker, efter min smag. :ok:

2 Synes om

@Tea kan ikke være mere enig

3 Synes om

Det er dælme også god spise! :smiley:

Og min sovs sidder liiige i skabet i dag. :smiley: :smiley:

3 Synes om

Jeg må indrømme at jeg snyder med sovsen, og køber en færdig sovs. Laver du opbagt sovs ?

2 Synes om

Hah, sikke noget. :sweat_smile:
Ja, jeg laver en opbagt, med smørbolle og så skyen fra stegen, hvori jeg har haft både laurbærblade og nelliker. Mmm! :smiley:

5 Synes om

@Tea egentlig tror jeg bare at jeg skal kaste mig ud i det :smiley:

3 Synes om

Når det er lykkes dig første gang, køber du aldrig igen en sovs til flæskesteg. For når man har luret hvordan det bedst lykkes en smager det altid fantastisk

5 Synes om

Min suppe i går blev lige så god, som jeg havde håbet :smiley: Jeg gjorde den lidt spicy ved at drysse chiliflager på med løs hånd og det tog den bestemt ikke skade af :wink:

Som stort set altid, når jeg laver mad, er der masser af rester - og på trods af det relativt luksuriøse fyld kommer prisen pr. portion ikke meget over 15 kroner. Det er den slags, mit madbudget kan lide :smiley:

8 Synes om

I aften skal vi havde chicken marsala…

6 Synes om

Porchetta marineret
Den kom i air fryeren
Med kartofler og salat til

2 Synes om

De havde kalveruller med krydderier til 15,- i Rema og da jeg har modtaget min airfryer, vil jeg prøve at tilberede dem i den, sammen med nogle små kartofler og gulerødder vendt i en anelse olie og krydderier. Serveret med champignonflødesovs. Jeg er lidt spændt på den der airfryer om jeg bliver dus med den, eller ej

5 Synes om

Kylling i fad på bund af bacon i tern, porrer i skiver og hvidvin, overhældt med fløde og drysset med ost. Dertil pasta. Mmm!

6 Synes om

Det blev en succes. Sådan en airfryer kunne godt gå hen og blive et hit her i huset. Det var i hvert fald nemt og resultatet var slet ikke ringe :savle:

7 Synes om

Kylling lår i ovn
Med salat og brasede kartofler
Blev menuen i aftes

2 Synes om

Rester. Og eftersom jeg har fri i morgen, kan der måååske snige sig et glas vin til? :stuck_out_tongue:

Og så har jeg i øvrigt flødekarameller til afkøling. :drooling_face:

5 Synes om

Jeg har smidt et kyllingelår i min airfryer, sammen med rodfrugter vendt i lidt olie, timian, hvidløgspulver, salt og peber.

3 Synes om

Biks af rester fra de sidste tre dage :+1:t2:

4 Synes om

Tirsdag
Toast
Onsdag pita brød
Torsdag Pariserbøf

Blev lige nødt til at køre den hurtige nemme løsninger (kunne ikke overskue ret meget)

2 Synes om

Forleden dag tog jeg en større rest ris (jeg er jo begyndt at fryse mine risrester i stedet for at smide dem ud), blandede den med en portion hakket oksekød, lidt majs, peberfrugt og jalapenos til en gange panderisret.

Det blev der også rester af, så i går lod jeg mig inspirere af en af mine Facebookvenner og genskabte en klassisk 70’er ret - fyldte peberfrugter :smiley:

7 Synes om