Januar tanker 2021

Håber alle er kommet godt ind i det nye år :hugs:
Jeg har brugt eftermiddagen på at pakke julen væk … på Island plejer man ellers ikke at fjerne julepynten før efter Helligtrekongersdag, men der er kun jeg og jeg gider ikke glo på det længere. Dog får udendørsbelysningen lov til at lyse mørket op, et stykke ind i januar.
Det er ved at være spisetid og jeg glæder mig til at varme resterne fra i går, for det smagte rigtig godt :yum:

11 Synes om

julen er også pakket væk her, det gider bare ikke lige gå på loftet, men det må det snøvle sig sammen til inden jeg går i seng. Udendørsbelysning får også lov at blive her til ja i hvertfald januar ud.

Det eneste julepynt der var her var kalender dekoration og adventskrans, samt et træ med lys udenfor. Dekorationerne rød ud inden nytår, men træet med lys får altid lov til at blive stående et par måneder, da jeg nyder lyset i mærket.

1 Synes om

Jeg forsøgte at holde lidt liv i julen i går, da jeg fandt en opskrift på brændte mandler, man kunne lave i mikroovnen. De blev ikke vellykkede … Jeg har dog ikke noget, der skal pakkes væk. Her ser altid ud på samme kedelige måde :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har i alle årene pakket julen væk nytårsaftensdag. Jeg orker ikke at vågne op i det nye år, med al julepynten fremme. I år var det ellers tæt på jeg ikke fik det gjort, fordi jeg havde så travlt med arbejdstlf. Men det lykkedes heldigvis også i år :smil:

1 Synes om

Da vi havde masser af pynt oppe, kom det også ned d. 30 eller 31 december, inden vi gik i gang med at pynte til nytår. men nok mest fordi jeg ikke gad at bøvle med serpentiner osv i alt julepynten, efter nytår

1 Synes om

Jeg kom lige til at tænke på James. Det gav en hel knude i maven :ked:

5 Synes om

Kram :hjerte: :kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

jeg har givet mig … efter to år uden mikrobølgeovn, er der nu flyttet en ind i køkkenet.
En lækker en af slagsen - så når alle er vaccineret, så holder jeg sq popcornsfest! :smiley:

nu skal jeg jo så lige blive vant til at bruge den - og huske at bruge den :ups: har taget SÅ mange krumspring for at undgå den, men nu gik den ikke længere :ups: og glæder mig næsten helt til den varme kop kakao, som jeg har lovet mig selv i aften efter træning :smiley:

8 Synes om

Bambina kom op ad trappen til 1. salen ved 6-tiden, kaldende på alle sine killinger fordi hun havde fanget en … glimmerbold :dohdoh:

14 Synes om

De mødre er fantastiske… :joy:

3 Synes om

Da min Isis havde fået sit første kuld, var de kun nogle få dage gamle, da hun bragte sin første fangst til dem: En papstrimmel fra en vaskepulverbøtte :grin: :love:

8 Synes om

Jeg har købt ophæng til tv’et i stuen, og i vejledning står tydeligt at man skal være to personer til opgaven. Det bliver lidt svært når man bor alene, særligt i disse tider. :sweat_smile:

Men jeg fik da sat tv’et i soveværelset op alene. Det er godt “kun” 32 tommer, og det i stuen er 50 tommer - men det i stuen er langt nyere og derfor tyndere og vist endda også lettere. Så trods størrelsen, tror jeg faktisk det bliver lettere. :slight_smile: :crossed_fingers:

5 Synes om

Selvfølgelig kan du det :smiley: Det kan være bøvlet at være alene om den slags, men man kommer langt med tilpas meget stædighed :smiley: :sunglasses:

2 Synes om

Hah, enig!
Kan i øvrigt fortælle at når man står kilet ind mellem væg og kommode med et tungt tv kun lige hvilende på ophænget, og taber den skrue der skal bruges til at sikre tv’et i ophænget - så er det vældig praktisk at kunne samle ting op med tæerne! :joy:

8 Synes om

Popcorn med smeltet smør :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Præcis!!! :smiley:

Jeg fik en sofa efter eget ønske i julegave af min søn og svigerdatter. Så nu har jeg lige bestilt denne her Uh hvor jeg glæder mig til den kommer :jubiii:

11 Synes om

Det ligner en man let kan tilbringe mange timer i. Tillykke. :smil:

1 Synes om