Japansk dip til f.eks. gulerodsstave og edamame bønner

Bland ca. 100 g misopasta og 50 g honning.

Så simpelt!:ok:

Uh det lyder godt! Det må prøves!

mizopasta - det er BARE lækkert - jeg elsker det… til næsten alle rå grøntsager… guf guf guf!!!

Det er rigtig simpelt og lækkert!

Ja, uden honning men blot miso pasta og grøntsager, det er også lækkert!!

Det er også kanon at pensle ting med der skal grilles. Miso + soya + kylling= yakitori = MUMS!!

Jeg er ret sikker på, at det er det samme, Sticks’n’Sushi serverer til deres forret med diverse grøntsagsstænger, edamamebønner og tangplader - og det smager forrygende!!!

Netop. Det er super lækkert!!!

Just præcis! Jeg mener Sticks’n’ sushi har 2 slags glas med miso dip, som de sælger som take away, men hvorfor ikke lave det selv. Det er meget billigere - og sjovere, da man så har miso pasta til suppen og andre marinader.

Så …jeg ved godt det er off-topic, men siden I snakker om Miso-pasta har jeg et par spørgsmål.

Nu har jeg lige lavet Miso suppe for første gang og der er altså voldsomt meget miso-pasta tilbage siden jeg kun har brugt 3 skefulde ud af 500g. Siden indholdsfortegnelsen er på … kryptiske skrifttegn (jeg formoder japansk) er der ikke meget hjælp at hente der. Så…
Hvor længe kan en åbnet pose miso-pasta holde sig ? (lukket med clips)
Kan jeg evt pakke pastaen om i små potioner og fryse den ? (kan den tåle det?)

Det holder i lang tid. Måske en måned eller to?
Det kan også fryses.

Tak Apollo så vil jeg pakke det i små potioner og fryse det ned. :slight_smile:

Hov, svarede også lige din egen tråd…synes nok at jeg havde svaret før. :slight_smile: