Jeg bliver så ked af et og vred

Jeg er jo gammel ridepige…

Så jeg følger jo lidt med i ridningen her under OL…

Men for pokker hvor synes jeg det er skammeligt at se på…

Hvordan kan det være i orden at hive sine heste så hårdt i munden… Hvorfor bliver man ikke smidt af banen når man spænder diverse remme og kæder så hårdt at hestens tunge bliver blå???

Føj hvor jeg er tæt på at synes at ridesport burde forbydes…

Et billede af en dansk ekvipage:

Læg mærke til tungens farve…
Det er fandme ikke i orden det der.


ØV

Helt enig… og derfor er jeg da også gået væk fra dressurridningen… jeg blev alt for sur og ked :thumbdown:

Samme her. Kunne selv ikke holde til miljøet inde for hestesporten. Man skal være for hård og det er jeg ikke. Jeg har selv haft de tanker her under OL. Jeg kan ikke forstår at man fortsat kan slippe afsted med at behandle levende væsner på den måde. Bare den bøjede hals, se på hesten når de er færdige… man kan næsten se hesten drage et lettet suk og nyder at kunne strække halsen naturligt igen. Jeg har redet western. Det er fantastisk. Ingen skarbe bid, løse tøjler og man bruger vægten til at styre hesten. Ikke noget med at losse den sagesløs i siden. Holda fest hvor var det en dejlig oplevelse :slight_smile: I disse tider og hestehvisker vinder mere og mere frem syntes jeg ikke at vi kan være det bekendt mere.

Nu er westernridning da bestemt ikke uden skarpe bid og kajetræk?

Der er mindst lige så mange brådne kar som i den traditionelle ridning.

Klippet her har det hele :frowning:

Det har du ret i Pia. Sådan var det dog ikke der hvor jeg var. Men sandt nok, hesteverdenen er fyldt af det. Jeg forstår ikke menneske trang til at knække og dominere et så kærlig dyr. Fatter det ikke.

Men hvis du spørger dem, så er de jo i harmoni med hesten og har et godt samarbejde :muhaha: Det er jo en diskussion, der har været rigtig meget oppe i de sidste 5 års tid (måske mere)

og ja, jeg har set noget western ridning, der var absolut lige så grimt og voldsomt, og bag lod som det rytterne i diverse andre discipliner præstere…

Noget af det pænere jeg har set video af

//youtu.be/eEytZ9WGvWI

Hesteverdenen…? Mon ikke det er verden, der er fuld af det? Jeg er gammel hestepige, og jeg erindrer ikke at hesteverdenen var spor anderledes eller havde hverken flere eller færre rådne æbler end katteverdenen, arbejdspladserne osv. - der er rådne æbler overalt, det er ikke forbeholdt hesteverdenen…
VH
Susanne

Det er godt nok synd for de stakkels heste :frowning:

jeg synes det er tragisk - ser heller ikke hestesporten af samme grund selv om jeg egentlig synes det er noget af det smukkeste… det gør ondt helt ind i midten :ked: