Jeg elsker min katteforsikring

For 3 uger siden lagde jeg 7542 kr ude hos Ruhnau… 3 stk missekatte behandlet for tandfrakturer…

og idag - der er jeg blevet 4200 kr rigere fra min forsikring på misserne…

det er 80% af den samlede forsikringssum de har tjent hjem der…

er Gitze lige happy ? det tror jeg nok :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Så er du da godt nok også heldig, at de er blevet taget som værende skader. Det regner jeg ikke med det er, når det drejer sig om 3 katte? Men jo, dejligt, sgu da!

Ej hvor kanon :slight_smile:
Jeg må altså også få taget mig samme til at undersøge, hvilken forsikring der er bedst til mig :wink:

Hvilket selskab bruger du ? Skal selv have mine forsikret nu her, men de skal jo lige fikses først :slight_smile:

Herligt med den slags.

Jeg satser nu på mine katte-dyrs forsikringer ikke skal bruges og kun betales (7-9-13 ;))

Hvilket selskab, Regitze?

Har også mine fire bamser og min rottweiler forsikret og det giver altså en vis ro at vide at man ikke skal tænke i kroner og øre hvis de bliver syge.

Minder mig så om at jeg har en regning jeg har glemt at sende ind. Tak for reminderen Regitze.

[QUOTE=danpia;676132]Herligt med den slags.

Jeg satser nu på mine katte-dyrs forsikringer ikke skal bruges og kun betales (7-9-13 ;))[/QUOTE]

Det var også min intention, da jeg tegnede dem, men jeg skal love for, at jeg også har haft grund til at være glad for dem. Har ikke fået regningen på Asanis indlæggelse og test m.m. endnu, men det skal nok vise sig, at jeg endnu engang kan tjene forsikringssummen ind et par gange eller tre :S

Så der bliver tegnet endnu en på Abasi, når han ankommer.

jep forsikring er en god ting, alle mine er forsikret :slight_smile:

Foreløbig har jeg hvert år tjent den ind igen

jeg har mine forsikret i dyrekassen

de dækker ikke tandpleje - men de dækker tandfrakturer

det koster mig 750 kr pr kat pr år - dvs lidt over 5000 kr… er jeg lige glad for de 4200 - det er 80% af hele min udgift der lige er kommet hjem igen

Jeg har også mine i Dyrekassen, jeg tør simpelthen ikke have katte gående uden forsikring for ‘‘man ved sgu aldrig’’…

Jeg betaler lidt over 1000 kr pr år, pr kat…og så kan de blive behandlet for små 24.000 kr om året, hver. Det ER sgu da en god deal!

Kan godt forstå du er glad.

[QUOTE=DK Mammarazzi;676098]Ej hvor kanon :slight_smile:
Jeg må altså også få taget mig samme til at undersøge, hvilken forsikring der er bedst til mig ;)[/QUOTE]

Kære Rikke.

Min dyrlæge - Højby Dyreklinik - har på deres hjemmeside en oversigt over forskellige udbydere af katteforsikringer til sammenligning.
Jeg har valgt Dyrekassen til mine 2 piger bl.a. fordi, forsikringen er livslang. Bemærk, at Gartnernes Forsikring, som flere af Kattegales medlemmer har, kun yder dækning i ulykkestilfælde, når katten fylder 14 år, dvs. ved sygdom er der 0 dækning, når katten bliver ældre.

For sammenligning se fanebladet forsikringer i nedenstående link til Højby Dyreklinik

http://www.hojbydyreklinik.dk/hojby%20dyreklinik.asp?id=36519&toppkt=

Til mine kælekattekøbere anbefaler vi altid Dyrekassen pga den lave selvrisiko og rimelige præmie. Agria er mest til opdrættere syntes jeg.

HVAD DÆKKER SYGEFORSIKRINGEN
4.5 Tandbehandling som følge af ulykkestilfælde (jf. ulykkesdefinition i fællesbetingelsernes pkt. 12) erstattes med højst kr. 6.000 af sygeforsikringens erstatningsmaximum.

HVAD DÆKKER SYGEFORSIKRINGEN IKKE
5.18 Tandsygdomme, caries, tandrensning, fjernelse af mælketænder eller skader herpå, komplikationer som følge af tandsten, samt forlænget blød gane og bidefejl dækkes ikke.

Så det undrede mig bare, at 3 katte samtidig var kommet til skade :stuck_out_tongue: For FORL dækkes ikke. Og det er lige de eneste to fraktionsmuligheder, jeg kan komme i tanke om (skade og FORL).