nej - jeg synes heller ikke det er voldsomt smart… ikke så meget pga billisten i køreskolebilen, men pga reaktionerne fra alle de ANDRE bilister som ikke har tålmodighed til skolevogne…
jeg fulgte reglerne på min første køretur - men fulgte ikke trafikken, for den var hurtigere end det tilladte… med det resultat at jeg blev både inderhalet og overhaldet på de mets kreative faconer…
og jeg blev SÅ forskrækket hver gang… jeg havde slet ikke erfaring nok til at håndtere de manøvrer og slappe nok af… så helt ufarligt var det ikke…
Men no worries… du skal nok klare dig fint… det er jeg HELT sikker på…
og hvis du gerne vil have en moralsk booster for så vidt angår nervøsitet… så får du her min køreprøve historie… jeg havde omkring 25 køretimer da min kørelærer sagde at nu SKULLE jeg altså op til den køreprøve - jeg var rigeligt dygtig.
men ak - jeg fik KBHs værste sagkyndige og min kørerlærer forlod bilen til prøven… DET havde jeg ikke forventet… han var jo mit tryghedspunkt… Den sagkyndige var led… personligt led… og han SVINEDE mig til på det groveste og sagde at han altid dumpede kvinder fordi de efter hans mening slet ikke hørte til i trafikken…
der gik 5 min - så græd jeg og kunne slet ikke styre min kørsel… og han sad ved siden af og sagde “der kan du selv se - nu er du dumpet - du kan slet ikke køre bil. Stå ud af bilen - JEG kører den tilbage til politigården”
STORtudende løb jeg hen til min kørerlærer efter prøven og han forsøgte forgæves at trøste mig… jeg græd hele dagen - både over uretfærdigheden i det men også fordi jeg følte mig som den største fiasko i verden.
Det blev ikke bedre af at ringe til mine forældre og fortælle det - for de betalte mit kørekort… og nu skulle jeg fortælle at de skulle betale en ny køreprøve… jeg var helt knust…
Men efter 5 timer mere - så kom jeg op til en ny prøve… men skrækken sad nu så dybt i mig at jeg græd mig ukontrolleret gennem hele prøven… og dumpede… og dumpede og dumpede…
5 gang jeg gik op græd jeg allerede inden jeg satte mig ind i bilen… og den sagkyndige var en sød ældre mand på omkring 70 vil jeg tro… han halede hele historien ud af mig og bad mig så køre… i løbet af de 20 min prøven varede snakkede han til mig hele vejen og blev ved med at sige at det gik fint og at jeg sagtens kunne bestå… og til sidst lykkedes det…
Så selv om der sker en smutter for dig - så vær ikke ked af det… du ender med at få kortet og uanset hvor længe du er om det… så skal det nok ende præcis som det skal