Jeg er blevet forelsket!

[QUOTE=skoglund;557341]Jeg vil også have en brite på et tidspunkt,men det skal være en Tabby:love2:

Jeg er helt vild med Alice´s katte,synes simpelthen det er en skøn farve og de mønstre,er bare for lækre,så kan man blive skrevet på venteliste:høhø:

Min datter synes nu at det skal være en Garfield-rød,er han egentlig Brite:?

Tine[/QUOTE]

Tusind tak for rosende omtale af mine sølvstriber, som jeg jo selvfølgelig synes er de smukkeste og kæreste katte i verden :-). Og jeg kan sandelig godt forstå at du kan tænke dig sådan en, så lad os snakke sammen og se om det ikke kan blive en lille MissWonder killing :-). Jeg forventer da helt klart at få kuld i dette år :-). Man kan godt få en brite i rød Garfield udgave …De er skønne, hvis jeg ikke husker helt fejl, så tror jeg Marina har en smuk rød tabby udgave :slight_smile:

Det skulle vel ikke være Marie du var oppe og besøge?

Mine briter er alle først blev interesseret i at kæle sådan rigtigt, da de blev omkring 2 år.
Før da, var de meget egenrådige og synes ikke kæl var noget særligt.
Det undrede også mig i starten, men jeg skal love for at de er vokset fra det og vil gerne kæle sent og tidligt.

Så det er såmænd langt fra sikkert, din brite har fundet det geniale ved at blive kælet for endnu :slight_smile:

En anden ting der slog mig, da jeg læste dit indlæg var om din brite evt. kan smerter i ryggen eller hofterne. Dette er bare en strøtanke.

Vh. Britta

:lol:
Så må jeg heller tage den lille håndtaske med… Der kan dårligt være mobil/smøger og nøgler i samtidigt, så en brite kan umuligt klemme sig derned… og dog :?:tihi:

Uhhh… Og jeg kommer altså også gerne på killinge nus :hjerte:

Så må jeg heller tage den lille håndtaske med… Der kan dårligt være mobil/smøger og nøgler i samtidigt, så en brite kan umuligt klemme sig derned… og dog :?:tihi:

Uhhh… Og jeg kommer altså også gerne på killinge nus :hjerte:[/QUOTE]

Du aner ikke hvad de kan klemme sig ned i, hvis de gerne vil …Osse selvom de er nogle pæn store og tunge missepiger :slight_smile:
Du må hellere end gerne osse komme når der er killinger, de har kun godt af at fremmede tager dem i hænderne - Så sæt gerne flere timer af til besøget, for de er svære at løsrive sig fra :slight_smile:

[QUOTE=Endoria;557454]Mine briter er alle først blev interesseret i at kæle sådan rigtigt, da de blev omkring 2 år.
Før da, var de meget egenrådige og synes ikke kæl var noget særligt.
Det undrede også mig i starten, men jeg skal love for at de er vokset fra det og vil gerne kæle sent og tidligt.

Så det er såmænd langt fra sikkert, din brite har fundet det geniale ved at blive kælet for endnu :slight_smile:

En anden ting der slog mig, da jeg læste dit indlæg var om din brite evt. kan smerter i ryggen eller hofterne. Dette er bare en strøtanke.

Vh. Britta[/QUOTE]

Britta er det ikke kun fremmede dine killinger/ungkatte tager lidt afstand fra ? …Jeg tror dælme ikke mine tøser ved de er briter, for de er nærmest belastende kælne overfor os slaver. Dog har de som tidligere skrevet små korte perioder hvor de simpelthen ikke har tid til de pjat, men disse perioder har nu hurtig været overstået :slight_smile:

Jeg har lige taget Breed selector testen igen og nu siger den brite:-)

Åh en gang…

De er dælme skønne!

(FinnFrode: Du har ret - jeg er skide doven:-))

[QUOTE=lenschow;557806]Jeg har lige taget Breed selector testen igen og nu siger den brite:-)
Åh en gang…
De er dælme skønne![/QUOTE]

Enig. Smukke, både udenpå og indeni.

Nu er der flere forskellige tests, men jeg fandt en på Purina.
Uden snyd, jeg gentager: helt uden snyd nåede den frem til at der var én race for mig - Somali.
Det må da være et tegn… :smiley:

(FinnFrode: Du har ret - jeg er skide doven:-))

Ja, hvis du klikkertræner briter, skal du nok ikke selv springe nær så meget rundt, som hvis det var abyer… :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Alice;557589]Du aner ikke hvad de kan klemme sig ned i, hvis de gerne vil …Osse selvom de er nogle pæn store og tunge missepiger :slight_smile:
Du må hellere end gerne osse komme når der er killinger, de har kun godt af at fremmede tager dem i hænderne - Så sæt gerne flere timer af til besøget, for de er svære at løsrive sig fra :-)[/QUOTE]

Så lover jeg at tjekke min minimale taske inden jeg går… :tihi:
Jamen jeg sætter en hel dag af til katte og killinge nus… Så burde jeg kunne få mit behov styret… Ihvertfald i et par dage… :stuck_out_tongue:

Ahhh, Briter! Jeg elsker den race, specielt de sølv :slight_smile: Glæder mig sådan til at komme hjem til mine to bamser, og håber så sandelig også de glæder sig!

Jeg skypede med min kæreste i går, og ind kommer Bamse, han spinder og vil kæle med min kæreste. Min kæreste er bare glad, for som han siger så får han endelig noget mere kærlighed fra min store brite Bamse. Han siger at mig og Bamse bare hænger sammen og at Bamse er mit et og alt… Hold K**t mand så græd jeg bare!! Det kunne jeg slet ikke have, det går lige til nød at se dem uden at græde, men han skal da ikke huske mig på hvordan jeg har det med den tykke kat!!!

Nåhh, nok om mig og mine briter… det var bare for at sige hvor meget jeg elsker det godmodige, dejlige sind!

Forresten blev min lille Basil også først ‘håndtam’ ved to års alderen. Dvs. han kommer selv og kræver nus (maaaaaange gange om dagen, nu) før løb han nærmest når vi ville kæle ham.

Nej, det var fra da de blev kønsmodene og frem til omkring 2 års alderen. Før da var de killingefræsere, så det var faktisk en lang periode, de ikke var specielt kælne.
Jeg troede, at jeg havde været uheldig dengang og fået en brite, som ikke gad mig, men det vendte som sagt, da hun blev lidt ældre. I dag er de meget kontaktsøgende og kælne, nogen gange endda til den mere belastende side :smiley:
Tumles datter Anabell, var nøjagtig lige så reserveret som sin mor, og hun kom først rigtig i balance med sig selv efter hun blev neutraliseret som 2 årig. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for hende.

Nu er det maaange år siden de var killing/ungdyr, men mine tøser gad bestemt ikke fremmede overhovedet. Ikke at de var sky på nogen måde, men de gad ikke værdige gæster et blik. De lå og snuede eller bøjede ryggen kraftigt nedad, hvis nogen forsøgte kæle dem :smiley:

Jeg er bare lykkelig for, at er blevet som de er og hvis deres personlighed og temperament ender som deres, så venter jeg gerne 2 år på en brites personlighedsudvikling en anden gang :slight_smile:

Mine briter er som god vin - de modnes godt med alderen :cool2: hi hi…

Vh. Britta

Kunne godt selv tænke mig at møde en brite. Jeg synes, de blå er så smukke :slight_smile:

Jeg elsker min blå brite pige… kan godt forstå du er forelsket :slight_smile:

[ATTACH=CONFIG]35354[/ATTACH]

Jeg kan godt forstå dig blot har jeg det i relation til Ragdoll. Jo flere billeder jeg så og “alverdens” bøger jeg læste des mere facineret blev jeg. (: (:

Jeg kan godt forstå du er blevet forelsket i britterne. De er altså såå skønne. :hjerte:
Min ældeste er snart 14 år og stadig fuld af spilopper.
Jeg har 3 briter og 2 huskatte alle er meget imødekommende. Mine britter hopper gerne op på gæsters skød for at blive kælet.
De går alle frit ude men nyder kæl når de er inde.:slight_smile:

lyder til at have været nogle søde katte!