[quote=birtheras;297553]Har lige set at han tager retten til at afvise barnevogne og kørestole i weekenden på hans hjemmeside pga brandfare og mange mennesker.
.[/quote]
Nu ved jeg ikke hvilket sted der er tale om, men selv om det kan føles uretfærdigt, så findes der altså steder hvor en arrangør kan have lov til sådan en regel, fordi brandmyndighederne kan have udstedt påbud og sat begrænsninger af den art, ud fra de fysiske rammer et arrangement afholdes i.
jeg syntes det er under alt kritik, har selv prøvet det et sted hvor jeg skulle have min bror med som også sidder i kørestol, tro mig at denne arrangør fik det at høre + jeg skrev et læserbrev i den lokale om det bagefter.
Felis, jeg giver dig ret i den antagelse, men når det er sagt så vil jeg også gerne have lov til at påstå at når du ankommer med en let kørestol hvori der sidder en syg ung pige (meget let at se, meget af håret mangler) så bør du altså også have en form for pli.
Det er en regel der gælder for weekenden, ikke for de normale ugedage.
Jeg syntes at hans måde at håndtere det på er under al kritik og så iført julemandskostume. Det gør det altså ikke bedre i mine øjne.
nu bliver birhe ved med at nævne at manden dernede ved julemarkedet er i julemands-dragt, ja vorherre bevares, mere latterligt julemand skal man lede længe efter.
han minder squ mere om dan akroyd i bossen og bumsen, da han er klædt ud som julemand og er i en kæmpe-brandert.
nåja samtiddig er mange af hans vare total dyre.
Det kan du have ret i… men så sørger arrangører for at den slags kommer til at stå på alt relevant materiale om begivenheden!
Netop for at undgå skuffede besøgende og (fremfor alt) negativ omtale…
Kan huske et år, hvor det marked vi altid besøger om sommeren, måtte give en venlig henstilling til netop kørestole, barnevogne og den slags… ALT var efter et voldskomt regnvejr om natten forvandlet til mudder og det var helt umuligt at komme frem
Det skal så siges at man her havde så meget pli og omtanke, at man informerede om det straks ved ankomsten og naturligvis ikke forlangte parkeringsafgift eller lignende for gæster, der måtte gå forgæves!
Utroligt at han tør i disse tider! I min by er en kirke ved at bygge om for at få handicapvenlige toiletter - og sådan er det over det meste.
Så vidt jeg ved, er det ulovligt at diskriminere på grund af hudfarve, religion, seksuel orientering og… tadaaaah!! - handicap. Jeg er ikke klar over, om politiet tager sig af den slags, men det var da et forsøg værd? Om ikke andet, så er det en historie, som jeres lokalsprøjte sikkert vil synes er rigtig rigtig god - hvis I altså vil medvirke med foto osv.
Jeg var hos min bror igår og han fortalte at de var skam blevet lukket ind og havde betalt for indgangen. Først herefter kom julemanden og fortalte dem at de ikke var velkommen og at han ventede en bus med 27 pensionister og derfor var der ikke plads til dem.
Ydermere fortalte han at de normalt ikke lukkede ‘‘den slags’’ ind.:lynogtorden:
Selvom jeg ikke ønsker sådan en skæbne for min værste fjende, så kunne man næsten godt have lyst til at ønske han prøvede det, bare en enkelt dag :sshh:
“Den slags” lige her ville opkast smilien da passe godt :lynogtorden:
Så vidt jeg ved, er det ulovligt at diskriminere på grund af hudfarve, religion, seksuel orientering og… tadaaaah!! - handicap. Jeg er ikke klar over, om politiet tager sig af den slags, men det var da et forsøg værd? Om ikke andet, så er det en historie, som jeres lokalsprøjte sikkert vil synes er rigtig rigtig god - hvis I altså vil medvirke med foto osv.
mvh. tina[/quote]
Der er altså mange steder de fysiske rammer umuliggør adgang for eks. kørestolsbrugere…eller at der kan være begrænsninger på, hvor mange der i det hele taget må lukkes ind et sted, også selv om de ikke er kørestols/barnevognsbrugere…ikke at det retfærdiggør tingene, men blot fakta om de faktiske forhold.
Politiet er det nok ikke en historie for, da det, så vidt jeg ved ofte er dem der udsteder visse forbud i henhold til brandtilsynet.
Og der står jo altså på mandens hjemmeside:
Citat:…
Lørdag og søndag kan vi ikke garantere at lukke kørestole og barnevogne ind, hvis der er mange mennesker, på grund af brandtilsynet
Det kan så påstås, at den oplysning burde have været fremført i reklamer for arrangementet, lige som hvis der er begrænsninger på hvor mange personer lokalerne er godkendt til at rumme ad gangen…
At jeg så ikke bryder mig om etablissementet, hvor man skal betale entre for at komme ind i en butik i håbet om at man skal bruge penge, det lugter lidt af griskhed
Felis, de var jo blevet lukket ind og havde betalt entre da de fik besked på at de ikke var ønsket der.
Hvis de var blevet afvist da de ville betale entre og havde fået en pæn forklaring på hvorfor, ja så er jeg sikker på at de ville have udvist forståelse, men ikke på denne måde.
[quote=birtheras;299368]Felis, de var jo blevet lukket ind og havde betalt entre da de fik besked på at de ikke var ønsket der.
Hvis de var blevet afvist da de ville betale entre og havde fået en pæn forklaring på hvorfor, ja så er jeg sikker på at de ville have udvist forståelse, men ikke på denne måde.[/quote]
Okay, det har jeg så overset fordi du skrev
**Da de ankommer får de at vide at de ikke er velkommen fordi at min niece sidder i rullestol og fordi der er mange mennesker så vil han altså ikke have en person i en rullestol ind.
Efter noget forklaring fra min brors side får de lov til at komme ind i 10 min men blev dog en halv time.**
[quote=Felis;299402]Okay, det har jeg så overset fordi du skrev
**Da de ankommer får de at vide at de ikke er velkommen fordi at min niece sidder i rullestol og fordi der er mange mennesker så vil han altså ikke have en person i en rullestol ind.
Efter noget forklaring fra min brors side får de lov til at komme ind i 10 min men blev dog en halv time.**[/quote]
Ja første forklaring haltede lidt fordi at jeg ikke hørte hele historien om det, men det har jeg så nu og den gør da ikke sagen bedre
Jeg tror faktisk, at det var derfra Hvad er det værd sendte i udsendelsen i onsdags - jeg havde sår’n en lyst til at maile til programmet om ikke at reklamere for stedet.
Jeg tror faktisk, at det var derfra Hvad er det værd sendte i udsendelsen i onsdags - jeg havde sår’n en lyst til at maile til programmet om ikke at reklamere for stedet.
[/quote]
Det så jeg HELDIGVIS ikke ellers havde jeg helt sikkert mailet til dem :lynogtorden: