her til eftermiddag har min yngste fået ødelagt skydelåsen ud til hankatten, jeg var heldigvis lige i nærheden og nåede at få fanget de 2 unge løbske piger inden de smuttede ud til Naldo!
is nåede i mellemtiden at smutte derud… og som lyn fra en klar himmel begyndte hun at jamre og te sig nøjagtig som om hun var i løb!jeg besluttede mig for lige at lade hende blive derude mens jeg fik lavet en nødløsning med døren, og aftensmaden stod også klar så den skulle også lige indenbors…
inden vi gik til bords stod jeg og betragtede dem kort… flere gange førsøgte han at bestige hende, men fortød halvvejs og steg af igen…
vi havde kun lige sat os til aftensbordet, før jeg hørte et skrig ude fra bryggerset hvor Naldo går… jeg for derud, og ser Ice og Naldo siddende under 1 m fra hinanden og slikkede hver deres kønsdele, sekunder efter rullede Ice sig rundt på gulvet!!
nu er det absolut intet… Ice opfører sig nøjagtig som i formiddags, ikke skyggen af løbetid og jeg har været nødt til at lukke hende ud fra bryggerset, for Naldo trumler hende… så der er hvæs og poter kastet rundt i luften…
Nogen hunkatte er altså vældig …øøøh romantiske gennem deres drægtighed. Mange går i pseudoløb/miniløb 3 og 6 uger henne. Hvordan ser babsetøjet ud nu om dage ?? Hun burde også så småt være vokset lidt om maven hvis hun er drægtig.
vi var jo til scanning i mandags, og der var intet at se, men ud over der har hun stadig alle drægtighedstegn… dutterne er stadig lyserøde, og vokser omend det kun er selve dutten der er lyserød ikke det omkring liggende hud!
vægten er også steget 200 g på under 1 uge…
dyrlægen mente i mandags at hvis hun var drægtig vær hun nok ikke så langt henne som først antaget, og hun skal scannes igen fredag, for at se om der er et andet resultat!!
hmmm når scanningen intet viser, tror jeg desværre hun evt er falsk drægtig. Mine piger som er 3 uger henne har kæmpebabser, og er begyndt at runde om mavsen.
vægten stiger i hvert fald stødt, og babserne er da også vokset fint!!
min dyrlæge mente hun kunne se noget på en scanning fra 25 dag og hvis hun er parret den dag vi hørte noget så var i går dag 26… men der er ingen garantier!!
hendes opførsel i dag har i hvert fald undret mig helt vildt, for nu er der absolut intet… andet end de tegn hun ellers har udvist! og så må jeg jo se hvad dyrlægen har at tilføje til min oplevelse i dag
om min dyrlæge så er erfaren nok skal jeg ikke kunne sige
hun kunne i hvert ikke mærke noget i mandags…
men min dyrlæge indrømmede blankt at hun ikke var erfaren udi scanninger, hvilket også er en af grundene til at jeg har fået scanningen MEGET under pris
Umidelbart vil jeg sige hun er drægtig, og det håber jeg for dig hun er.
Men venter spænt på hvad dyrlægen siger på Fredag, jeg alt hvad jeg kan for hun er drægtig.
De kan komme i en form for løbetid ca. tre uger efter parring. Ikke så god en ide at lade hende gå med en hankat i den periode, hun dufter fristende som i løbetid og hun kan faktisk løsne æg der befrugtes.
I værste fald kan hun abortere de fostre der allerede er eller abortere de fostre som er resultatet af den nye parring. Jeg har selv oplevet sidstnævnte og set førstnævnte hos en anden opdrætter. Heldigvis kommer resten af fødslen til at foregå normalt med levende killinger, en af kattens fantastiske og unikke egenskaber.
Håber der ikke er sket noget og at missemor er i lykkelige omstændigheder:)
Marina
[quote=Marina;128434]De kan komme i en form for løbetid ca. tre uger efter parring. Ikke så god en ide at lade hende gå med en hankat i den periode, hun dufter fristende som i løbetid og hun kan faktisk løsne æg der befrugtes.
I værste fald kan hun abortere de fostre der allerede er eller abortere de fostre som er resultatet af den nye parring. Jeg har selv oplevet sidstnævnte og set førstnævnte hos en anden opdrætter. Heldigvis kommer resten af fødslen til at foregå normalt med levende killinger, en af kattens fantastiske og unikke egenskaber.
Håber der ikke er sket noget og at missemor er i lykkelige omstændigheder:)
Marina[/quote]
Tak for svar
de 3 uger du nævner passer nogenlunde… det var i søndags 3 uger siden hun gik ud af løb og blev fjernet fra hankatten.
som skrevet har vi ikke bemærket noget som helst før hun fik forvildet sig ud til ham her til aften,og hun blev også ret hurtigt fjernet fra ham igen… og nu er hun nøjagtig som før hun fik forvildet sig derud… ingen tegn på noget der minder om løb…