Jeg har brug for råd om hvordan man balancerer en kattemave!

Hej med jer alle sammen!

Jeg skrev tidligere en tråd om min Khiva med dårlig mave, nu har vi igen haft prøver sendt til lab og har nu fået en dom!

Heldigvis er det ikke noget smitsomt, MEN med det sagt er resultatet ikke noget jeg ligefrem jubler over!!

Testen viste at Khivas mave er fuldstændig i ubalance, den bakteriebalance der normalt skal være af positive og negative bakterier er helt væltet og der er ingen positive bakterier at finde i hendes tarm.
Lige nu er hun på en antibiotika kur, hvor jeg supplere op med zoolac som anvist af dyrlægen, men på trods af at det er 6. ud af 10 dage i behandling er der ikke det store fremskridt at spore.

er der nogen af jer der ligger inde med nogen gode råd om hvordan man kan stabilisere maven på bedst mulig måde?

Jeg er villig til at forsøge alt inden for rimlighedens grænser, forstået på den måde at der ikke skal gambles med store mængder forskellige præperater, da det jo helst ikke skal stresse maven for meget!

alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd!!!

Hvad fodrer du med? Noget af det bedste til dårlige maver er r/d - der er masser af fibre i det foder.
mvh Camilla

jeg har godt nok ikke prøvet det med mine egne katte endnu, men´i den kennel hvor jeg voksede op, der blev vi også med jævne mellemrum ramt af dårlige maver en mass … både hos vores hunde og vores huskatte… - værste omgang var 6 roskildesyge hunde og 2 katte…

kuren var den samme hver gang… dr. dyrs medicin + kogt kylling uden ben hvor der var kogt ris op i den fond man fik ud af kyllingen… hyper skånekost… kan også laves med hvid fisk… men vi havde altid bedst erfaring med kylling… ikke noget med at salte eller noget - bare ren kylling, fond og ris til at holde maven lidt i gang

det er naturligvis ikke mad man kan have dem på i månedvis, men det kunne få både hunde og kattemaver til at stabilisere sig hurtigere…

Håber lille missen kommer sig hurtigt… der er ikke noget mere trist end en missemavse i udu…

Knus og krammere og god bedring

lige nu får hun I/D blandet med Iams hairball. I/D’en anbefalet af dr. dyr og hairball anbefalet af Lisbeth Dahl hvilket efter ganske få dage kurerede min mco kastrats løse mave!! og har befriet mig for alt der minder om hårboller fra mine katte -thumbs

den opskrift blev vi anbefalet af dr, dyr da problemet opstod, men hun vil ikke spise det :frowning: så den fungerer desværre ikke her

lige nu får hun I/D blandet med Iams hairball. I/D’en anbefalet af dr. dyr og hairball anbefalet af Lisbeth Dahl hvilket efter ganske få dage kurerede min mco kastrats løse mave!! og har befriet mig for alt der minder om hårboller fra mine katte -thumbs[/quote]

Begge fodre er fede - ikke godt for løse maver. Fibre hjælper på løse maver.
mvh Camilla

jeg har en ide - men den er lidt uortodoks og jeg har ikke selv erfaring med det…men jeg harhørt det skulle virke fra andre hundeejere og hesteejere så hvorfor ikke også katte

Foreverliving Products laver AloeVera produkter - herunder drikkealoe med ferskensmag…

her forleden havde jeg hældt Aloe op til mig selv i det snapseglas jeg drikker hver morgen og da jeg vendte ryggen til et kort øjeblik, så var Ramses på bordet og stod med tungen godt nede i mit glas… så nogen katte kan i hvert fald godt lide det

hvis du kan få missen til at drikke det så har jeg hørt fra andre at det gør underværker på dyremaver såvel som menneskemaver…det kan i hvert fald ubetinget ikke skade… og hvis det kan hjælpe - så er de 200 eller hvor meget sådan en liter nu koster jo givet godt ud…

men det skal være Foreverlivings fersken - de andre producenters mærker er ikke til at få ned og hvis vi ikke vil drikke det - så vil dyrene da slet ikke…

men måske det var værd et forsøg…

Knus

sjovt du skulle nævne det Regitze, for jeg havde faktisk tænk på endten den eller den med tranebær! jeg har selv arbejdet med FLP’s produkter og har solgt store mængder til kennel’er og svinefarme med gode resultater! men var usikker på om det var mig der var for alternativ!!

lige nu får hun I/D blandet med Iams hairball. I/D’en anbefalet af dr. dyr og hairball anbefalet af Lisbeth Dahl hvilket efter ganske få dage kurerede min mco kastrats løse mave!! og har befriet mig for alt der minder om hårboller fra mine katte -thumbs[/quote]

mvh Camilla[/quote]

Ok den vil jeg lige tygge på!!

jeg ville i hvert fald give det et forsøg hvis du kan få det i katten… tranebær er måske lidt krads… dont know - men jeg synes det er en super ide og hvis du selv forhandler det kan du jo få fat i det på no time…

alternativt er godt… og de antibakterielle ingredienser i aloen kan måske hjælpe med at få den dårlige bakterieflora dæmpet lidt ned…

jeg har selv stort tiltro til det - jeg har set min fars hud og mave blive stabil og helt normal på 2½ måned på fersken varianten til trods for at han var på cortizone… det siger jo ikke så lidt :slight_smile:

held og lykke og stor knuser

jeg ville i hvert fald give det et forsøg hvis du kan få det i katten… tranebær er måske lidt krads… dont know - men jeg synes det er en super ide og hvis du selv forhandler det kan du jo få fat i det på no time…

alternativt er godt… og de antibakterielle ingredienser i aloen kan måske hjælpe med at få den dårlige bakterieflora dæmpet lidt ned…

jeg har selv stort tiltro til det - jeg har set min fars hud og mave blive stabil og helt normal på 2½ måned på fersken varianten til trods for at han var på cortizone… det siger jo ikke så lidt :slight_smile:

held og lykke og stor knuser[/quote]

forhandler det desværre ikke selv, vi havde det som klinik produkt hos den kosmetolog hvor jeg har fordrevet tiden efter jeg havde færdiggjort min kosmetolog uddannelse. men det burde da være til at støve op -thumbs

Kan fortælle at nogle venner af mig, brugte lige præcis denne kur på en kat og fik gode resultater, hvor der ved andre ting ikke havde været resultater :?

nu bor du ppå fyn men jetg kan godt bestille det hjem til dig og så få det sendt direkte til dig… eneste problem er at jeg skal bestille en minimumsmængde - tror nik det er 6-8 flasker og det er jo en del til en kat…

jeg kender desvæære ikke nogen forhandlere på fyn men måske der er andre herinde der forhandler det som bor tæt på dig… alternativt kan jeg prøve at få fat i en forhandlertilladelse til dig men det tager tid og det er jo NU du skal bruge det…

men jeg kan sagtens sende dig en shipment til indkøbspris… det er ikke noget problem… så kan du jo altid sælge det du ikke kan bruge eller drikke det selv :smiley:

du siger bare til …

Knus R

min moster forhandler det, men hun bor desværre i frederiksværk. men hvis det er kan ejg godt prøve at høre hende og så vil hun nok godt sende til dig hvis du betaler portoen.

Aloveran med tranebær kan vamrt anbefales. Brugte det for flere år siden til en hankat som havde rigtig dårlige mave og trods flere forskellige slags foder dieter og medicin ikke blev bedre.

Han var ikke så vild med det i starten og fik det derfor i en engangssprøjte. Han fik 2x2,5 ml hver dag i 14 dage, så 2x1,5 ml i 3-4 uger og så 2 ml. om dagen i 3 uger og til sidst var han så helt uden og med en god mave -thumbs

MVH
Gitte

Da drengene her havde dårlige mavser fik de pro-kolin og intestinal fra Iams som jeg købte hos dyrlægen og det fik de så i 1-2 uger inden deres maver blev bedre :smiley: Og nu er de i topform! -thumbs

mvh Camilla[/quote]

Vi er bare SÅ enige her Camilla, vi var også på alt muligt andet bl.a. I/D og Intestinal, Zoolac, Prokolin mm som overhovedet ikke hjalp.
Så fiber som i R/D hjalp SAMMEN MED pastaen Diarsanyl. Det var ikke et tilfælde, for vi har prøvet det 2 gange. -thumbs
Lis siger IAMS hairball control også er godt med fiber, men det kender jeg ikke.

Iams Hairball virker helt fantastisk på diarre - altså de tilfælde hvor der ikke er tale om parasitter eller en bakteriel årsag. Det er min erfaring!

Ingen tvivl om at fibrene har en betydning, men hvorfor mange opdrættere og dyrlæge (primært USA) har erfaring med at netop Iams Hairball giver gode resultater er svært at vide. HUSK har eksempelvis ikke samme gode effekt. Hvis man googler det vil man finde mange der deler deres erfaring om Iams Hairball.

Jeg har anbefalet Iams Hairball til flere, og det virker hvis man skifter alt foder ud og kun fodrer med det. Kattene er ikke nødvendigvis begejstret, men sådan er der så meget.

Men om det er en god idé i dette tilfælde kan og vil jeg ikke vurdere.

Hmm spændende tråd… [smilie=hate-tunz.gif] Må jeg lige huske, hvis vi en dag står med noget dårlig mave… Bailey havde en ordentlig omgang da hun var lille… Men det hjalp med en penicilin kur… Men derfor er det nu meget rart at kende til andre metoder… -thumbs

nu bor du ppå fyn men jetg kan godt bestille det hjem til dig og så få det sendt direkte til dig… eneste problem er at jeg skal bestille en minimumsmængde - tror nik det er 6-8 flasker og det er jo en del til en kat…

jeg kender desvæære ikke nogen forhandlere på fyn men måske der er andre herinde der forhandler det som bor tæt på dig… alternativt kan jeg prøve at få fat i en forhandlertilladelse til dig men det tager tid og det er jo NU du skal bruge det…

men jeg kan sagtens sende dig en shipment til indkøbspris… det er ikke noget problem… så kan du jo altid sælge det du ikke kan bruge eller drikke det selv :smiley:

du siger bare til …

Knus R[/quote]

Tak for buddet Regitze, men havde lige fat i min gamle chef i dag og fik fat i noget gel, har dog valgt den med tranebær