… jeg har flere, bare rolig, men det her er et nyopstået problem.
Vi har en besøgsven, en (overfor mig) venlig kat, som opholder sig tit i den del af haven, som ikke er indhegnet.
Kodak virker ligeglad med den, hvorimod alt stritter på Donkey, når han får øje på den
Som sagt er der jo et hegn i mellem dem, men … jeg har lige opdaget besøgskatten oppe på det samme tag som Donkey benytter, når det er lykkedes ham at tage på udflugt ud af indhegningen
Så det er vel kun spørgsmål om tid, før jeg har den fremmede kat i den indhegnede have og det bliver et blodbad
Ikke lige hvad jeg havde brug for at skulle bekymre mig om, 8 dage før jeg rejser væk fra kattene i 10 dage
Men hvad pokker kan jeg gøre?
Jeg ville “slå hårdt ned” fra starten af. Jeg har prøvet at have sådan en besøgsven i haven det forrige sted jeg boede. De kan blive ret insisterende. Jeg vil give ham vand med en forstøver. Og virker det ikke ville jeg give ham en spand vand en gang for alle. Det er naturligvis synd for ham. Men han dør ikke af at blive våd. Og det er også synd for dine katte det her. Og dine nerver.
Du kan også prøve at finde ud af om der er en ejer, du kan tale med. Men højst sandsynligt ville denne så skulle holde ham inde. Det ville nok være en udfordring for både ejer og kat.
Måske kan I aftale at du giver ham vand, hvis det er rarere i den rækkefølge. Det er jo ejeren der har ansvaret for sin kat.
Da katten begyndte at opholde sig i min have, prøvede jeg at finde ud af hvor den bor … men uden held.
Den er tam (det er dog aldrig lykkedes mig at komme til at røre ved den) og ser ikke forhutlet ud, så jeg tænker den har en ejer et sted … men som sagt, jeg har ikke fundet ud af, hvor den kommer fra.
Jeg har stadig @DorteH overvågningskamera(er), så har sat den op, hvor den peger mod det sted, hvor jeg tror katten kommer op … så det er spændende, om der er noget at se, i morgen