Jeg har fået en lille fritløber

Den lille harekilling er flyttet ind i min sommerhushave :slight_smile:

Den er ikke særlig sky, men vil dog heller ikke have man kommer for tæt på.

Den klarer selv maden - græs og bøgehæk - vandet sørger jeg for :slight_smile:

Den er nu gået til ro i mit krydderurtebed (som har lidt under den hårde vinter)

Der er den tryg, for ræven så den slet ikke morges, da den gik forbi :slight_smile:

Hvor er den sød :hjerte:

Så har du jo også “kaniner” ligesom jeg…mine har bare ikke så lange ører som din :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;1069563]Hvor er den sød :hjerte:

Så har du jo også “kaniner” ligesom jeg…mine har bare ikke så lange ører som din :tihi:[/QUOTE]

Den har meget laange ører - det næste bliver vel, at den begynder at sove i havestolene :høhø:

Ja…kan du se at få stillet en frem til den :høhø:

[QUOTE=Missis F;1069560]Den lille harekilling er flyttet ind i min sommerhushave :slight_smile:

Den er ikke særlig sky, men vil dog heller have man kommer for tæt på.

Den klarer selv maden - græs og bøgehæk - vandet sørger jeg for :slight_smile:

Den er nu gået til ro i mit krydderurtebed (som har lidt under den hårde vinter)

Der er den tryg, for ræven så den slet ikke morges, da den gik forbi :)[/QUOTE]

Heldige dig! :hjerte:

Ja, det synes jeg også - den er meget sød :hjerte:

Hvor er den dejlig.:hjerte:

Den er så sød, når den hopper rundt - det er en stor glæde at se den i haven :slight_smile:

Hvor er den altså bare kær.

:hjerte:

Så fin den er den lille harekilling - og hvor er det dejligt, at du sørger for at den har friskt drikkevand. :slight_smile:

Så fin den er den lille harekilling - og hvor er det dejligt, at du sørger for at den har friskt drikkevand. :)[/QUOTE]

Ja, vand kan den få - men maden klarer den selv :slight_smile:

Den har sovet imellem mine krydderurter inat - og den har ikke rørt dem, udover en bid af salvien, og det er jo stærke sager, så det blev ved den ene bid :smiley:

Hver morgen kommer hr. fasan med sine 2 koner for at spise - og det gør ræven også, for den vil gerne have fasansteg. Så jeg vågnede ved 5 tiden til en skrækkelig larm, for fasankokken forsvarer sine damer.
Igen idag gik ræven forgæves - han er ikke til at spøge med hr. fasan :rock:

[QUOTE=Missis F;1069840]Ja, vand kan den få - men maden klarer den selv :slight_smile:

Den har sovet imellem mine krydderurter inat - og den har ikke rørt dem, udover en bid af salvien, og det er jo stærke sager, så det blev ved den ene bid :smiley:

Hver morgen kommer hr. fasan med sine 2 koner for at spise - og det gør ræven også, for den vil gerne have fasansteg. Så jeg vågnede ved 5 tiden til en skrækkelig larm, for fasankokken forsvarer sine damer.
Igen idag gik ræven forgæves - han er ikke til at spøge med hr. fasan :rock:[/QUOTE]

:slight_smile:

Hvor er du heldig at bo så dejligt med naturen lige ude foran dine vinduer.

Hvor er den nuttet, skønt med så meget natur så tæt på :slight_smile:

Ih heldige dig! Både harer, fasaner og ræve lige uden for vinduet :smiley:

Der er faktisk mange harer her hvor jeg bor, og jeg har da set en ræv løbe over vejen,men jeg har godt nok ikke set harer i haven (men dog set spor efter dem i sneen) - men fasaner, det er her ikke.

Fasankokke er vældig selvsikre, men ikke for snu. I al fald ikke når de tror de kan skræmme et tog væk ved at stå midt på skinnerne og puste sig op… der vinder toget desværre… hver gang.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1069902]Ih heldige dig! Både harer, fasaner og ræve lige uden for vinduet :smiley:

Der er faktisk mange harer her hvor jeg bor, og jeg har da set en ræv løbe over vejen,men jeg har godt nok ikke set harer i haven (men dog set spor efter dem i sneen) - men fasaner, det er her ikke.

Fasankokke er vældig selvsikre, men ikke for snu. I al fald ikke når de tror de kan skræmme et tog væk ved at stå midt på skinnerne og puste sig op… der vinder toget desværre… hver gang.[/QUOTE]

Min have er snart en hel dyrepark, selvom den ligger i et sommerhusområde :slight_smile:

Rævene er nu tilbage i området og er sunde og raske at se på. De forsvandt for 4-5 år siden, hvor de
havde været slemt angrebet af skab.

Det er sjovt at se fasankokken føre sig frem - men det er ikke klogt at udfordre toget :slight_smile:

mine forældres nabos kat Mille - som er en lille bitte bitte missepige - hun udfordrede fasankokken i forgårs… nej hvor så det sjovt ud…

hun gjorde sig helt flad… sneg sig pote for pote ind på mega fuglen…

og så fløj hun i et megaspring helt hen til den og miauwede højt… og blev så forskrækket da fasanen blev forskrækket at hun styrtede hen under havebordet i bar betuttelse mens fasanen spurtede ud af haven… sikke et show

og Mille lavede klassikeren med at se sig rundt “der var ingen der så jeg blev forskrækket vel???” - må hellere slikke pote så alle tror jeg er HELT rolig :lol:

Det lyder som om at fasaner har næsten lige så meget selvtillid som ildere. :klapper:

Lille Mille mangler vist heller ikke selvtillid, for fasanen er jo kæmpestor …

:lol: