Jeg har fået hund

Ja, så skete det altså.
Efter at have ønsket mig en hund i 10 år er jeg endelig sprunget ud i det. Min mand og jeg har talt om det længe, siden før vi fik katte, men vi har altid kunne finde uendelig mange grunde til ikke at gøre det. Det kunne jeg også denne gang. Har jeg nu tid, kan jeg nu finde ud af det, hvordan skal det hele gå? Men i mandags valgte jeg alligevel at springe ud i det, uden min mand vidste det. Han er kun hjemme i weekenderne, så derfor er det jo ikke rigtig hans beslutning.
Jeg har derfor købt en 4 mdr gammel sort labradoodle. Han er virkelig skøn, og har det bedste sind. Det var også derfor jeg valgte at tage en hvalp alligevel, hvilket jeg egentlig ikke ville, af hensyn til kattene, men på den anden side set, så er en hvalp jo trods alt lettere at sætte sammen med kattene end en voksen hund. Det er simpelthen gået så fint. Kun 2 uheld på en uge, og der er hverken hvæs eller knurren her hjemme mere, det var faktisk kun de første par dage. Kattene ser ham dog an stadig, men mest fordi han bliver så uendelig glad når han ser dem. Han lovre og lovre når de kommer hen til ham. Han er også dygtig til at være alene hjemme. Der var kun lidt piven de første dage, men efter han har fået lov at være sammen med kattene når han er alene, er alt gået glat, intet ødelagt, ikke engang en strømpe eller en sko. Idag begyndte vi på hundetræning, det gik super godt, og den lille er helt færdig nu. Han er simpelthen så dygtig. Går pænt i snor og kan sitte. Idag er vi så gået igang med at lære øjenkontakt og ja og nej. Han klarer det rigtig flot må jeg sige, men der er jo også puddel i ham.
Det eneste er at jeg ikke synes han drikker nok. Han har adgang til vand hele tiden, to steder i lejligheden. Jeg har læst her inde at en vandfontæne er en idé, er der nogen der har nogen bud på hvordan jeg får mere væske i ham?

Og ja, så er den store grund til at jeg har valgt at få hund nu, at min mand og jeg har købt lejlighed, og pr. 1/9 flytter i en 82 kvm stor lejlighed, hvor der ingen restrektioner er på dyrehold, udover at de ikke må genere de andre beboere :slight_smile:

Mangler dette indlæg ikke billeder?? masser af billeder?? :ups:

…og en ide til mere væske, er at overhælde hans mad med vand.

Jo, det gør det vel egentlig… jeg må få taget nogen imorgen… Synes bare han er så svær at tage billeder af fordi han er sort… Han spiser okay, men ikke nok mener jeg… Dog laver han nummer 2 et par gange om dagen, så tror der er godt nok. Men jeg må prøve det med vand i maden, for igår tissede han kun 1 gang på 24 timer, på trods af 3 gå ture, og yderligere 3 gange ude på græsset… Nu har han så lige lavet uheld nummer 3, men det er konsekvent på vores grønne lidt langhårede tæppe, så det er også meget at forlange af en 4 mdr gammel hvalp, at han kan se hvad der er tæppe og hvad der er græs :wink:

Aha… Jeg har nu observeret at han har tisset flere gange - på tæppet. Så nu må vi igang med at være mere konsekvente med at gå ud.

Hver gang han har leget, spist og sovet :slight_smile:

Og en labradoodle er en SKØN hund - jeg har kun gode erfaringer med dem. De ser sjove ud nogle af dem. Jeg har mødt en med fuldskæg :smiley:

Min har også skæg… Han er super kær og godmodig… Det gør vi også nu… En gang i løbet af natten og så hver gang han har sovet, leget og spist :slight_smile:

BILLEDER! :smiley:

her er han så…

Åhh hvor er han fin - han minder umiddelbart lidt om en riesenschnauzer :smiley:

Han ser da kær ud - er det ham, der hedder Svegus?

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[QUOTE=Eva;1081835]Han ser da kær ud - er det ham, der hedder Svegus?

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/QUOTE]

Nej, Svegus er en husmis jeg har haft, men som jeg desværrevar nødt til at omplacere fordi han havde et stort behov for at komme ud - Men han står der stadig for han bliver aldrig glemt :slight_smile: Hunden hedder Ludvig

Det gør han nemlig, med undtagelse af farven :slight_smile:

Jamen er han ikke sort??

Han er fiiin :smiley:

Jo, men er en schnauzer ikke grå? :slight_smile:

Ikke dem her :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1081848]Ikke dem her :slight_smile:
[/QUOTE]

Nej det kan jeg da godt se :slight_smile: Men så stor skulle han da ikke ret gerne blive :slight_smile:

Riesenschnauzere er primært sorte - men kan også fåes i “salt/peber”… :slight_smile:

Håber du holder os opdaterede mens han vokser - han kan da ikke andet end at blive en smuk voksen vovse ogs¨å :slight_smile: